• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پیشنهاد برای مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 331323
  • 23 شهریور 1402 - 1:02
پیشنهاد برای مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن

یک کارشناس مسکن اظهار کرده است که بانک‌ها برای تامین منابع مالی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انگیزه کمی دارند. به علاوه از آنها انتظار می‌رود که به عنوان ضلع سوم در این طرح مشارکت نمایند. او تأکید کرده که منابع مالی و مسائل مرتبط با زمین برای اجرای این طرح بسیار حیاتی هستند […]

  • یک کارشناس مسکن اظهار کرده است که بانک‌ها برای تامین منابع مالی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انگیزه کمی دارند. به علاوه از آنها انتظار می‌رود که به عنوان ضلع سوم در این طرح مشارکت نمایند. او تأکید کرده که منابع مالی و مسائل مرتبط با زمین برای اجرای این طرح بسیار حیاتی هستند و بانک‌ها نیاز به تحریک بیشتری برای مشارکت در این طرح دارند. در طرح مسکن مهر، پروژه‌ها از طریق وام‌ها و وجوهی که از متقاضیان دریافت می‌شد، اجرا می‌شدند. این کارشناس افزوده که مسکن مهر نتوانست به خوبی پیش برود و دلیل اصلی آن نه تنها محدودیت منابع مالی بلکه عملکرد مسئولان زمانه بود.

    کارشناس مسکن اظهار کرده که بانک‌ها برای تامین منابع مالی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انگیزه کمی دارند. او همچنین تأکید کرده که باید بانک‌ها را متوجه وظیفه‌هایشان در این طرح کرد و از آنها انگیزه مشارکت بیشتری ایجاد شود. این کارشناس اشاره کرده که منابع مالی و مسائل مرتبط با زمین بسیار حیاتی هستند و باید بانک‌ها در تخصیص تسهیلات به این طرح‌ها تعهد بیشتری انجام دهند. وی همچنین از بانک‌ها خواسته که با اهداف دولت و منافع عمومی همکاری لازم را انجام دهند، زیرا بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های مالی عمدتاً دولتی عمل می‌کنند.

    این کارشناس مسکن اشاره کرد که بانک مسکن به عنوان تنها بانکی است که به تمامی تکالیف خود در پروژه نهضت ملی مسکن پاسخ داده و به همین دلیل با بیلان منفی در سال ۱۴۰۱ روبرو شده و دیگر توانایی پرداخت وام به بخش مسکن را ندارد. او همچنین اشاره کرده که تعداد کمی از بانک‌ها مبالغ بسیار کمی با شرایط سخت به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند.

    این کارشناس مسکن از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد خواسته که برای متقاضیان و طرح نهضت ملی مسکن تعهدات بانک‌ها را اجرایی کنند و راهکارهایی بیافرینند تا بانک‌ها به سمت ورشکستگی نروند. همچنین او به راهکارهای همکاری بانک‌ها در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن اشاره کرد و تأکید داشت که می‌توان با قراردادهای سه‌جانبه بین انبوه‌ساز، دولت و بانک‌ها پروژه‌ها را به جلو ببرد.

    حسن محتشم در توضیح این پیشنهاد اظهار کرد: انبوه‌ساز می‌تواند منابع خود را به پروژه آورده و بانک نیز تسهیلات مالی را تامین کند. دولت هم می‌تواند زمین‌های مورد نیاز را به صورت اجاره ۹۹ ساله به شرط انجام پروژه به توسعه‌دهندگان واگذار کند و ابتدای کار هیچ پولی بابت زمین دریافت نکند. واحدهای مسکونی نیز بین انبوه‌ساز، دولت و بانک مشخص و تقسیم شوند. سه طرف مذکور بتوانند سهم خود از این واحدها را به متقاضیان خانه اولی اختصاص دهند.

    او ادامه داد: این طرح می‌تواند در نشست‌های کارشناسی و مذاکرات بیشتر مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا به راهکارهای عملی و مؤثری برای مشکلات مرتبط با منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن دست یافته شود.

    این کارشناس مسکن همچنین به ضرورت کنترل دقیق و مدیریت مناسب این فرآیند اشاره کرد تا جلوی هر گونه سوءاستفاده و مشکلات مرتبط با آن گرفته شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=331323

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم