• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

“پیشنهاد بانک مرکزی برای تأمین مالی پروژه‌های پتروشیمی؛ توافقات جدید باعث فراهم‌آوردن تأمین مالی مؤثر ریالی می‌شود”

  • کد خبر : 341486
  • 08 بهمن 1402 - 17:09
“پیشنهاد بانک مرکزی برای تأمین مالی پروژه‌های پتروشیمی؛ توافقات جدید باعث فراهم‌آوردن تأمین مالی مؤثر ریالی می‌شود”

به گفته دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، به منظور تأمین مالی و شتاب بخشیدن به راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی، راهکارهای متنوعی ارائه شده است. این راهکارها شامل استفاده از مکانیسم‌های فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی، و همچنین پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها توسط بانک مرکزی می‌شود. این پیشنهادات با استقبال […]

  • به گفته دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، به منظور تأمین مالی و شتاب بخشیدن به راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی، راهکارهای متنوعی ارائه شده است. این راهکارها شامل استفاده از مکانیسم‌های فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی، و همچنین پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها توسط بانک مرکزی می‌شود. این پیشنهادات با استقبال قوی از سوی این انجمن و شرکت‌های پتروشیمی مواجه شده‌اند.

    دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی اعلام کرد: راهکارهای متنوع‌سازی سبد ارزهای صادراتی شرکت‌های پتروشیمی به منظور بهترین تنظیم بازار ارزها، از جمله استفاده از ارز درهم، در مراحل انجام قراردادها مورد بحث و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. این تصمیمات به زودی عملی خواهند شد و انتظار می‌رود که سهم عرضه ارزهای غیر دلاری در بازار نیما افزایش یابد.

    احمد مهدوی اعلام کرد که در جلسه معاونت ارزی بانک مرکزی با انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی و هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، تصمیمات و توافقات خوبی در زمینه تنظیم بازار ارز و تأمین مالی پتروشیمی‌ها به عنوان راهکارهای متنوع مورد بحث و تصویب قرار گرفته‌اند. این تصمیمات شامل فاینانس ارزی، انتشار اوراق صکوک مرابحه ارزی و پیش خرید ارزهای آتی ناشی از صادرات پروژه‌ها است. این راهکارها باعث تسریع در راه اندازی پروژه‌های پتروشیمی و افزایش درآمدهای ارزی شرکت‌های پتروشیمی در آینده خواهند شد.

    احمد مهدوی اظهار کرد که موضوع پیش خرید ارز آتی پروژه‌های پتروشیمی، به عنوان یک قدم نوین در جهت تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها، تأمین مالی مؤثر ریالی را فراهم کرده و اطمینان برای عرضه‌های مناسب ارز در بازار نیما در آینده فراهم خواهد آمد. وی افزود که با توافقات با بانک مرکزی، تعهد کردند که پیشنهادات لازم برای طراحی یک مکانیسم قیمت گذاری برد-برد را ارائه دهند. او همچنین اشاره کرد که در سال‌های گذشته تعاملات خوبی با مجموعه بانک مرکزی داشته‌اند و در حال حاضر نیز شاهد همکاری‌های عملی برای تأمین مالی پروژه‌ها هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341486

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم