• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

پیش‌فروش غیرقانونی لوازم خانگی توسط یک برند معروف/ وزارت صمت نظارت نمی‌کند؟

  • کد خبر : 305014
  • 10 مرداد 1401 - 13:18
پیش‌فروش غیرقانونی لوازم خانگی توسط یک برند معروف/ وزارت صمت نظارت نمی‌کند؟

پیش‌فروش غیرقانونی لوازم خانگی توسط یک برند معروف/ وزارت صمت نظارت نمی‌کند؟ در حالی پیش فروش لوازم خانگی که هنوز تولید نشده، غیرقانونی است، ولی یکی از برندهای مطرح لوازم خانگی اقدام به پیش فروش ۹۰ روزه می کند و درصورت انصراف مشتری هم حاضر به پرداخت پولش نیست. – اخبار اقتصادی – به گزارش […]

  • پیش‌فروش غیرقانونی لوازم خانگی توسط یک برند معروف/ وزارت صمت نظارت نمی‌کند؟

    در حالی پیش فروش لوازم خانگی که هنوز تولید نشده، غیرقانونی است، ولی یکی از برندهای مطرح لوازم خانگی اقدام به پیش فروش ۹۰ روزه می کند و درصورت انصراف مشتری هم حاضر به پرداخت پولش نیست.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ممنوعیت واردات لوازم خانگی قرار بود فضا برای توسعه این صنعت فراهم و تولیدکنندگان روند ارتقا کیفیت محصولات را در پیش بگیرند اما متأسفانه پس از ممنوعیت واردات لوازم خانگی کیفیت تولید نه تنها ارتقا نداشته بلکه بعضا افت کرده، خدمات پس از فروش هم ضعیف شده است، علاوه بر این یک واحد تولیدی که مدعی توانمندی بالایی در تولید است تحویل کالا به مشتری را با تأخیر چند ماهه انجام می دهد که همین امر سردرگمی خریداران را در بازار به وجود آورده است.

    این اقدام در حالی در بازار انجام می شود که براساس اعلام سازمان حمایت به هیچ عنوان نمی توانند کالایی که موجود ندارند را پیش فروش کنند.

    پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در این ارتباط می گوید: طبق قانون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، هیچ فروشگاه و مغازه‌ای حق ندارد کالایی که در انبارش وجود ندارد را پیش فروش کند و این امر تخلف محسوب می‌شود، اگر فروشگاه یا مغازه‌ای چنین اقدامی را انجام داد، خریدار می‌تواند شکایت کند چرا که کار فروشگاه و مغازه‌دار غیرقانونی است، فروشگاه یا نمایندگی موظف است کالایی که موجود دارد را به مردم عرضه کند.

    مشاهدات بازار نشان می دهد فروشگاه یا نمایندگی های یک برند در برابر خواسته مردم برای خرید ساید بای ساید، آنها را ترغیب به خرید نوع دیگر کالاها می‌کنند و می‌گویند ساید با تأخیر تحویل می‌شود و قیمت در زمان تحویل که بعضاً 90 روزه است به روز محاسبه می‌شود. همچنین تأکید می‌شود که اگر قیمت تغییر کند، خریدار باید مابه‌التفاوت قیمت را بپردازد. بدتر آن که این امکان به خریدار داده نمی‌شود که در صورت عدم تمایل بتواند پول خود را پس بگیرد چرا که فروشنده می‌گوید پول به حساب کارخانه واریز شده و امکان برگشت پول نیست.

    این گونه اقدامات و فضای انحصاری به وجود آمده در صنعت لوازم خانگی باعث شده تا حقوق مصرف کنندگان تضییع گردد و خبری هم از نظارت یکپارچه بر بازار نیست. قرار بود با ممنوعیت واردات مردم از تولید ایرانی با کیفیت استفاده کنند، نه اینکه تولیدکننده به اجبار مصرف کنندگان را به خرید کالاهای خود وادار کنند که از لحاظ کیفیت و قیمت مورد رضایت مصرف کنندگان نیست.

    هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: تحویل کالای مدت دار یک بدعت در بازار لوازم خانگی است که باید با آن برخورد لازم صورت گیرد. این تولیدکننده عضو انجمن ما نیست و باید نسبت به این اقدامات پاسخگو باشد.

    وی افزود: نباید با دریافت هزینه کالا آن را چند ماه بعد تحویل مشتری داد آنهم در شرایطی که بازار در رکود بسر می برد و موجودی انبارها هم مناسب است.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305014

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم