• امروز : پنجشنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
3

پیش‌بینی آینده طلا، سکه و نرخ سود: کدام مسیر را باید انتخاب کرد؟

  • کد خبر : 346235
  • 02 تیر 1403 - 23:32
پیش‌بینی آینده طلا، سکه و نرخ سود: کدام مسیر را باید انتخاب کرد؟

روز آخر هفته کاری برای بازار طلا و ارز با افزایش قیمت‌ها همراه بود. این موضوع در میان فعالان بازار دو نگاه متفاوت را ایجاد کرده است. برخی معامله‌گران معتقدند که دوره نزولی بازار طلا و سکه به پایان رسیده و قیمت‌ها روند افزایشی را در پیش گرفته‌اند. آنها استدلال می‌کنند که با توجه به […]

  • روز آخر هفته کاری برای بازار طلا و ارز با افزایش قیمت‌ها همراه بود. این موضوع در میان فعالان بازار دو نگاه متفاوت را ایجاد کرده است.

    برخی معامله‌گران معتقدند که دوره نزولی بازار طلا و سکه به پایان رسیده و قیمت‌ها روند افزایشی را در پیش گرفته‌اند. آنها استدلال می‌کنند که با توجه به رشد ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی در پی داده‌های ضعیف اقتصادی آمریکا، خط روند نزولی قیمت طلای آبشده شکسته شده و این فلز گرانبها فرصت رشد تا مرز مقاومتی 14 میلیون و 720 هزار تومان را پیدا کرده است.

    این گروه از معامله‌گران معتقدند که در صورت ادامه حضور خریداران در بازار و عبور قیمت طلای آبشده از مرز مقاومتی 14 میلیون و 720 هزار تومان، طی روزهای آینده شاهد فتح مرز مقاومتی 14 میلیون و 910 هزار تومانی برای این فلز گرانبها خواهیم بود.

    در مقابل نظر گروهی از تحلیلگران مبنی بر توان بالای طلا برای افزایش قیمت، برخی دیگر معتقدند که طلا دیگر توان چندانی برای رشد قیمت ندارد و در فضای فکری معامله‌گران این بازار، کاهش آن محتمل است. این دسته از فعالان بازار، قیمت‌های فعلی را برای ورود مثبت ارزیابی می‌کنند و معتقدند که کاهش قیمت اونس طلا در بازار داخلی ماندگار خواهد بود.

    به عقیده این معامله‌گران، در صورت عدم موفقیت طلای جهانی در شکستن مرز مقاومتی 2380 دلاری، روند اصلاح و احتمال بازگشت قیمت به حدود 2200 دلاری نیز وجود دارد. بدون شک، دلار نقش اصلی را در بازار طلا و سکه ایفا می‌کند و علت تأثیرگذاری قیمت اونس بر طلا و سکه در بازار ایران، ثبات و بی‌تحرک ماندن قیمت دلار است که باعث شده تا بازار طلا و سکه به اونس توجه داشته باشد.

    در روز جاری، علاوه بر توجه به بازار طلا و سکه

    جدیدترین آمار بانک مرکزی ایران از نرخ بهره بین بانکی نیز مورد توجه معامله گران بود. طبق آمار ارائه شده، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته به 23.66 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ابتدای سال 1304 تاکنون محسوب می شود. معامله گران معتقدند این افزایش نرخ بهره می تواند باعث انتقال سرمایه برخی سرمایه گذاران از بازارهای طلا و ارز به بانک ها شود.

    روند حرکتی قیمت ها در بازار ارز رسمی و غیر رسمی همسو و صعودی بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار 42899 تومان و قیمت دلار مبادله ای 45945 تومان بود. یورو مبادله ای نیز افزایشی شد و به 49387 تومان رسید و حواله یورو 46113 تومان معامله شد. همچنین قیمت درهم مبادله ای به 12510 تومان و حواله درهم به 11681 تومان رسید.

    در بازار طلا و سکه نیز قیمت ها نسبت به روز قبل افزایش یافت. به طوری که نیم سکه که در روز گذشته به 22 میلیون و 400 هزار تومان رسیده بود، در پایان معاملات امروز به 22 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

    قیمت طلا و سکه نیز افزایشی بوده است. به طوری که:

    هر گرم طلای 18 عیار براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر به 3 میلیون و 369 هزار و 300 تومان رسید که نسبت به روز قبل حدود 40 هزار تومان افزایش داشته است.
    همچنین قیمت هر سکه امامی که در روز چهارشنبه 39 میلیون و 800 هزار تومان بود، امروز به کانال 40 میلیون تومان بازگشت.
    بنابراین، در این روز قیمت ارزهای خارجی همچون دلار، یورو و درهم، و همچنین قیمت طلا و سکه در بازار، روند افزایشی را تجربه کردند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=346235

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم