• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پورمحمدی در نشست خبری حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی: بزرگترین رسالت ساتا پرداخت حقوق بازنشستگان است

  • کد خبر : 320533
  • 18 خرداد 1402 - 9:55
پورمحمدی در نشست خبری حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی: بزرگترین رسالت ساتا پرداخت حقوق بازنشستگان است

پول بانک: دو صندوق بزرگ تامین اجتماعی نیروهای مسلح و کشوری بالغ بر ۱۰ میلیون مشترک دارند و پرداخت به موقع حقوق هم اولویت بسیار بالایی دارد.

  • معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا) گفت: نرخ بهره‌وری در کشور پایین است و برای مولدسازی باید نگاه بهره‌وری نسبت به خدمات داشته باشیم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پول بانک، نشست خبری مشترک کامران پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا) و حسین کرمی مدیرعامل گروه مالی مهرگان، در حاشیه دومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی، امروز چهارشنبه 17 خرداد 1402، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در غرفه گروه مالی مهرگان برگزار شد.

    کامران پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا)

    کامران پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا)، در ابتدای این نشست خبری گفت: یکی از بزرگترین رسالت های ساتا (سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح)، پرداخت حقوق بازنشستگان است.

    وی ادامه داد: دو صندوق بزرگ تامین اجتماعی نیروهای مسلح و کشوری بالغ بر ۱۰ میلیون مشترک دارند و پرداخت به موقع حقوق هم اولویت بسیار بالایی دارد.

    معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا) افزود: ساتا برای این قضیه از ابزارهای مختلفی استفاده تا بتواند تامین مالی را مدیریت کند. بنابراین گروه مالی مهرگان به عنوان یکی از بازوها بوده و با استفاده از ابزارهای در اختیار این نقش را برای ساتا ایفا می کند. ابزارهای مختلفی در گروه مالی مهرگان وجود دارد که ساتا به عنوان نهاد حاکمیتی، دبیر کمیته سرمایه گذاری و مالی را گروه مالی معرفی کرده تا بتواند دارایی های غیرمولد ساتا را به مولد تبدیل کند.

    پورمحمدی ادامه داد: مجموعه های غدیر، شستان، بیمه کوثر و سایر زیرمجموعه های اقتصادی ساتا، عملا دارایی ها را در اختیار گروه مالی مهرگان قرار می دهند تا به دارایی های مولد تبدیل شود. پایین بودن نرخ بهره وری دلایل متعددی دارد و مولدسازی دارایی ها بدون ابزار بهره وری امکان پذیر نخواهد بود.

    وی با تاکید بر لزوم مولدسازی دارایی‌های غیرمولد مجموعه تامین اجتماعی گفت: نرخ بهره‌وری در کشور پایین است و برای مولدسازی باید نگاه بهره‌وری نسبت به خدمات داشته باشیم. مولدسازی از سال گذشته یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی بوده است، بسیاری از دارایی‌ها که در مالکیت دولت هستند، نمی‌توانند مولد باشند.

    معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی (ساتا)، در پایان سخنان خود گفت: در اردیبهشت‌ماه چند حرکت خوب در این راستا صورت گرفت تا دارایی‌هایی که قابلیت نقدشوندگی دارند در سرمایه گذاری در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرند، به عبارت دیگر دارایی را برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم و نگاه ما سرمایه‌گذاری است.

    حسین کرمی، مدیرعامل گروه مالی مهرگان

    حسین کرمی، مدیرعامل گروه مالی مهرگان، در ادامه این نشست خبری گفت: ساتا دومین صندوق بازنشستگی و بازیگر اصلی صنایع پتروشیمی و پالایشی، سال ۹۵ اقدام به تاسیس این شرکت کرد.

    وی ادامه داد: این گروه تحت عنوان نهاد مالی در بازار سرمایه آغاز به فعالیت کرد و از طریق شرکت های سرمایه گداری امین توان آفرین ساز، کارگزاری آرمون بورس و صندوق بازارگردانی مهرگان و یک شرکت سبدگردان ، خدمات می دهد.

    مدیرعامل گروه مالی مهرگان افزود: جلسات پذیرش گروه مالی مهرگان در بورس برای عرضه اولیه سهام در هیات پذیرش درحال برگزاری بوده و امید می رود سال جاری این فرآیند عملیاتی شود.

    کرمی، پیرامون تضمین سودآوری این شرکت و اینکه سود این گروه بیشتر از نرخ بهره بانک است، گفت: با توجه به اینکه صد در صد سرمایه‌گذاری شرکت در قالب بازار سرمایه صورت می‌گیرد، سعی شرکت بر آن است که این سرمایه‌گذاری در صنایع رقابتی از جمله پالایشی، پتروشیمی و معدن باشد. وی بر این موضوع تاکید کرد که در سال گذشته، عملکرد گروه مالی مهرگان از صنعت سرمایه‌گذاری شده و شاخص کل بهتر بوده است.

    وی افزود: علاوه بر این، عملکرد بازار سرمایه از تورم انتظاری کشور شرایط بهتری داشته و همین امر سبب شد تا عملکرد فعلی شرکت هم از وضعیت تورمی موجود بهتر باشد.

    مدیرعامل گروه مالی مهرگان، پیرامون سرمایه‌گذاری آتی شرکت بیان داشت: با توجه به کمیته سرمایه‌گذاری و ریسک و ابزارهای کنترل ریسک نیز این موضوع بهینه شده و همیشه اولویت شرکت پوشش تورم انتظاری کشور است.

    کرمی، در پایان سخنان خود گفت: گروه مالی به منظور تکمیل زنجیره ارزش موافقت اصولی تاسیس شرکت لیزینگ را اخذ کرده و در آینده نزدیک هم برنامه تاسیس صرافی، مشاور سرمایه گذاری، تامین سرمایه، شرکت رتبه بندی اعتباری و در حوزه بانکداری نوین کسب صندلی مدیریتی در یکی از بانک ها را در دستور کار دارد. مدیریت بهینه پرتفوی سرمایه گذاری، تامین مالی پروژه های عظیم ساتا که بالغ بر ۴۱ میلیارد دلار در حوزه پالایشی تعریف شده هم در برنامه است که امید می رود، بتوان از ابزارهای تامین مالی در بازار پول و سرمایه بویژه اوراق صکوک  استفاده کرد. تعریف ابزارهای پوشش ریسک در سیستم و بحث تاسیس صندوق های اهرمی و بازنشستگی و رفاهی تک یونیت منجر به کسب موافقت اصولی از سازمان بورس شد.

    بنه به این گزارش، آئین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور(بورس، بانک و بیمه)، صبح امروز سه شنبه 16 خرداد 1402، با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، مهندس مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی ایران، دکتر محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دکتر مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، جمعی از مدیران سازمان ها، شرکت های داخلی و خارجی و اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

    این گزارش می افزاید: نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، به عنوان بزرگترین رویداد ایران در زمینه بورس، بانک و بیمه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه بورس، بانک و بیمه برپا می‌گردد، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را معرفی نمایند.

    با گذشت بیش از 14 سال از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، این رویداد به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد مالی کشور در سطح منطقه شناخته شده و با مشارکت گسترده فعالان، کارشناسان و متخصصان بازار مالی مواجه شده است. از این رو، برآنیم تا در دور پانزدهم این نمایشگاه نیز، همزمان با گسترش بازدیدکنندگان و حضور کشورهای گوناگون، با شکوه تر از گذشته برگزار شود.

    افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، بالا بردن سواد مالی، ارائه توانمندیهای داخلی در هر سه حوزه بورس، بانک و بیمه از طریق آموزش و فرهنگسازی، برپایی غرفه ویژه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاههای آموزشی، همچنین فرآهم آوردن زمینه مناسب جهت تعاملات بین الملل با توجه به پیشرفت اخیر بین المللی در حوزه مالی و استقبال سرمایه گذاران خارجی به همراه فضای مذاکرات B2B، برگزاری رویداد استار تاپ حوزه مالی و غیره، از اهم برنامه های پیش بینی شده در این دوره از نمایشگاه می باشد.

    گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی( بورس، بانک و بیمه تهران 1402)، از ۱۶ تا ۱۹ خرداد 1402، در فضایی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع و با حضور ۲۰۰ مجموعه فعال، در سالن های ۳۵، ۳۸، ۴۰، ۴۱ و ۴۲ محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=320533

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم