• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

پنیر خامه ای سود آور ترین پنیری که می شناسید!

  • کد خبر : 307306
  • 02 آبان 1401 - 21:13
پنیر خامه ای سود آور ترین پنیری که می شناسید!

فهرست محتوا در این مقاله به برسی ویژگی ها و فواید پنیر خامه ای می پردازیم. همانطور که می‌دانید پنیر خامه ای از ترکیب پنیر و خامه ایجاد شده که حاصل آن بافتی نرم و بدون حفره با ظاهری سفید رنگ دارد همچنین شکل آن نیز وابستگی به نوع بسته بندی دارد که در ان […]

فهرست محتوا

  • در این مقاله به برسی ویژگی ها و فواید پنیر خامه ای می پردازیم. همانطور که می‌دانید پنیر خامه ای از ترکیب پنیر و خامه ایجاد شده که حاصل آن بافتی نرم و بدون حفره با ظاهری سفید رنگ دارد همچنین شکل آن نیز وابستگی به نوع بسته بندی دارد که در ان قرار گرفته است.

    فواید و ویژگی های پنیر خامه ای

    از دیگر ویژگی های پنیر خامه ای داشتن عطر و طعم مخصوص خود است. البته برای افرادی که از غذاهای چرب دوری میکنند باید بگویم که نوع همزده آن، کالری و چربی کمتری نسبت به پنیر خامه ای معمولی دارد. این نوع پنیر در کنار خوشمزگی، فواید زیادی برای بدن دارد. پنیر خامه ای حاوی مقدار بسیاری ویتامین A بوده به طوری که هر 28 گرم از آن دارای 87 میلی گرم ویتامین A می باشد. پس میتوان گفت مصرف 28 گرم از این نوع پنیرخامه ای، 10٪ از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند. این ویتامین محلول در چربی برای بهبود قدرت بینایی اهمیت ویژه ای دارد.

    همچنین ویتامین A پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن و محافظت از بسیاری از بافت ها مانند پوست، ریه و روده را انجام داده و با آنتی اکسیدان های مهم به بدن کمک می کند .

    در بدن مولکول های ناپایداری به نام رادیکال های آزاد وجود دارد که در صورت افزایش تعداد آن ها به سلول ها آسیب زیادی می رسد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از بدن در مقابل رادیکال های ازاد حفاظت میکنند و لازم به ذکر است که پنیر خامه ای منبعی برای آنتی اکسیدان ها شناخته می شود.

    برخی از باکتری ها مانند باکتری پروبیوتیک از گونه باکتری های مفید هستتند که اثرات مثبتی روی بدن میگذارند. در هنگام تهیه پنیر خامه ای نیز از باکتری اسید لاکتیک استفاده ی شود که یک پروبیوتیک است.

    جالب است بدانید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه برای سلول های روده بزرگ منبع اصلی انرژی بشمار می رود که دارای  خاصیت ضد التهابی نیز می باشد.

    لاکتوز نوعی قند طبیعی است که اغلب در محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست وجود دارد. و برخی از افراد توانایی هضم آن را ندارند و در صورت مصرف دچار نفخ، تجمع گاز در معده و اسهال می شوند. این افراد تا جایی که میتوانند باید لاکتوز کمتری استفاده کنند که پنیر خامه ای از جمله محصولات لبنی است که لاکتوز کمی دارد.

    پنیر خامه ای سود آور ترین پنیری که می شناسید!

    طرز تهیه پنیر خامه ای

    این پنیر را از ترکیب شیر و خامه نیز میتوان تهیه کرد به طوریکه ابتدا برای از بین بردن میکروارگانیسم های خطرناک آن، خامه را پاستوریزه کرده و سپس اسید لاکتیک را به آن اضافه می کنیم که باعث نرم تر شدن بافت پنیر هم می شود. گفتنی است برای افزایش غظلت آن مواد افزودنی دیگری مانند انزیم ها به خامه می افزایند.

    این محصول خوش طعم با وجود از بین رفتن میکروارگانیسم های خطرناک در طول فرایند پاستوریزه شدن، ماندگاری نسبتا کوتاهی دارد که باید پس از باز کردن بسته بندی در طول دو هفته مصرف شده و در این مدت زمان نیز باید آن را در یخچال نگهداری کرد.

    چند نکته برای نگهداری از پنیر خامه ای

    چند نکته  که برای عدم رشد میکروب ها و جلوگیری از کپک زدگی یا فاسد شدن باید رعایت کنیم را در ادامه این مقاله ذکر می کنیم:

    • برای برداشتن پنیر از چاقو خشک و تمیز استفاده شود
    • در صورت امکان پنیر را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.
    • تا قبل از تاریخ انقضا درج شده روی بسته بندی مصرف کنید.
    • در صورت استشمام هرگونه بوی غیر عادی حتی قبل از باز کردن محصول، آن را دور بریزید.

     

    پنیر خامه ای را در میان وعده ها همراه با نان و بیسکویت می توان میل کرد. همچنین از آن بجای کره در تهیه انواع کیک و یا تزئین شیرینی استفاده می شود. برای آماده کردن یک سالاد خوشمزه هم گاهی باید از این پنیر بهره برد. البته برای ایجاد طعم لذیذ خامه  در سیب زمینی به جای کره نیز استفاده می شود.

     

    کلام آخر

    همانطور که در این مقاله مطالعه کردید خواص و فواید این پنیر بیشتر از یک پنیر معمولی است و چنانچه به دنبال بستر معتبری برای خرید پنیر خامه ای باکیفیت می گردید، وبسایت اراد برندینگ را به شما معرفی می کنیم که با پشتیبانی 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307306

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم