• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

پمپ هیدرولیکی چیست؟

  • کد خبر : 303719
  • 04 تیر 1401 - 16:12
پمپ هیدرولیکی چیست؟

پمپ هیدرولیک یکی از تجهیزات پر مصرف در صنعت است که امکان جابجایی های مثبت را می دهد و به واسطه آن می توان فشار را با قدرت بالا هدایت نمود، همین امر سبب شده که در امور صنعتی، کشاورزی و… استفاده های کاربردی داشته باشد. توان بالای جابجایی و انتقال انواع پمپ های هیدرولیک […]

  • پمپ هیدرولیک یکی از تجهیزات پر مصرف در صنعت است که امکان جابجایی های مثبت را می دهد و به واسطه آن می توان فشار را با قدرت بالا هدایت نمود، همین امر سبب شده که در امور صنعتی، کشاورزی و… استفاده های کاربردی داشته باشد. توان بالای جابجایی و انتقال انواع پمپ های هیدرولیک شرایطی را فراهم نموده که در زمان ساختمان سازی در مناطق کم آب، برای انتقال آب به طبقات بالا مورد استفاده قرار بگیرد. البته این تنها بخش کوچکی از توانایی و قابلیت این کالا است و برای آشنایی بیشتر با دیگر امکانات آن پیشنهاد می کنیم به سایت قوام صنعت مراجعه نمایید.

    پمپ هیدرولیکی چیست؟

    همانطور که عنوان شد یکی از تجهیزاتی که امروزه در صنایع مختلف و ساختمان سازی کاربرد گسترده دارد و می تواند تا حد زیادی مشکلات انتقال آب را برطرف کند، انواع پمپ هیدرولیک است که با داشتن قابلیت های منحصر به فرد جز پرفروش ترین ابزار معرفی می شود.

    گفتنی است که این نوع پمپ ها به دلیل داشتن قدرت بالا در انتقال آب علاوه بر ساختمان سازی و صنایع کاربرد های زیادی در کشاورزی دارند و از این رو می توان به واسطه آن زمین های بزرگ را به راحتی آبیاری نمود، همچنین در انتقال مواد ریز و سیالات  نیز عملکرد متفاوتی دارد. در طراحی و تولید این پمپ ها از یک شیر هیدرولیک استفاده شده که به سادگی این امکان را به شما می دهد تا عملکرد و میزان جابجایی سیال را کنترل کنید.

    کاربرد های پمپ هیدرولیک

    به طور کلی عملکرد پمپ هیدرولیکی به این شکل است که قابلیت تبدیل نیروی مکانیکی به هیدرولیکی را دارد و به دو صورت هیدرو استاتیک و هیدرو داینامیک عمل می کند. در زمان استفاده از این پمپ ها لازم است که حتما به بخش مهم آن یعنی شیر هیدرولیک توجه خاصی داشته باشید چرا که این قسمت به نوعی واحد کنترل عملکرد پمپ به حساب می آید.

    پمپ هیدرولیکی چیست؟2

    معرفی انواع پمپ هیدرولیک

    بدون شک یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب انواع پمپ هیدرولیک، کاربرد آن است که در مطالب فوق عنوان شد، به طور کلی این پمپ ها به سه گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

    • پمپ هیدرولیکی چرخ دنده ای

    در طراحی و تولید این مدل از پمپ ها که جابجایی آن ها همیشه مثبت است و از چرخ دنده های چفت شده ای استفاده می شود. در واقع عملکرد این نوع از پمپ های چرخ دنده ای نیز با توجه محلی که مورد استفاده قرار می گیرد کاملا متفاوت است و همین امر سبب شده که در مدل های متفاوت طراحی شوند:

    • پمپ های دنده خارجی
    • پمپ های دنده داخلی
    • پمپ های ژیروتور
    • پمپ های گوشواره ای
    • پمپ های پیچی

     

    • پمپ هیدرولیکی پره ای

    از دیگر مدل های پمپ هیدرولیک می توان مدل پره ای آن را معرفی کرد که جابچجایی در آن های به صورت ثابت نیست و گاهی به دلایل خاص نحوه جابجایی سایل به شکل متغیر انجام می شود. گفتنی است که در طراحی پمپ های پره ای نیز مدل های خاصی استفاده شده که شامل موارد زیر می باشند:

    • پمپ های نامتعادل
    • پمپ های متعادل

    لازم به ذکر است که پمپ های پره ای که به صورت متعادل طراحی شده اند، قابلیت جابجایی مثبت را دارند و در موارد دیگر نمی توان از قابلیت های آن بهرمند شد.

    • پمپ هیدرولیکی پیستون

    مدل آخری از انواع پمپ هیدرولیک که به مدل پیشتون شهرت دارد نیز دارای بار جابجایی ثابت و متغیر است و معمولا عملکرد آن به دو صورت زیر می باشد:

    • پمپ های محوری
    • پمپ ها شعاعی

    در عملکرد این نوع پمپ اگر مقدار جابجایی ثابت باشد پس حجم سیال در هر دور چرخش محور ثابت خواهد بود، اما اگر مقدار جابجایی متغیر باشد بدون شک این میزان کم یا زیاد خواهد بود.

    پمپ هیدرولیکی چیست؟3

    نتیجه گیری

    پمپ های هیدرولیکی با داشتن قدرت جابجایی و فشار بالا یکی از مهم ترین ابزار و تجهیزات در بخش صنعت به حساب می آید. در طراحی و تولید این پمپ ها اجزای متفاوتی به کار رفته که از مهم ترین آن ها می توان به شیر هیدرولیک اشاره کرد که به نوعی واحد کنترل به شمار می آید. قوام صنعت یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع پمپ های هیدرولیکی می باشد که امکان خرید و سفارش را برای همه فراهم نموده است.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303719

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم