• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

پس از ردشدن مجوز ETFهای نقدی بیت کوین، وَن اِک ETF آتی عرضه می‌کند

  • کد خبر : 262499
  • 24 آبان 1400 - 15:00
پس از ردشدن مجوز ETFهای نقدی بیت کوین، وَن اِک ETF آتی عرضه می‌کند

صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی بیت کوین شرکت سرمایه‌گذاری وَن اِک (VanEck) قرار است هفته آینده در بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) راه‌اندازی شود. این شرکت پیش‌تر قرار بود اولین عرضه‌کننده ETF نق..

  • صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی بیت کوین شرکت سرمایه‌گذاری وَن اِک (VanEck) قرار است هفته آینده در بورس اختیار معامله شیکاگو (CBOE) راه‌اندازی شود. این شرکت پیش‌تر قرار بود اولین عرضه‌کننده ETF نقدی بیت کوین در آمریکا باشد که با مخالفت کمیسیون بورس این کشور روبه‌رو شد.

    به گزارش کوین‌ دسک، بورس اختیار معامله شیکاگو طی اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که صندوق جدید شرکت ون اک از روز سه‌شنبه معاملات خود را با نماد «XBTF» آغاز می‌کند. در این اطلاعیه گفته شده است که این راه‌اندازی با حراج اولیه و پس از انتشار داده‌های شاخص آغاز می‌شود.

    درست بعد از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده اواخر هفته گذشته درخواست شرکت ون اک را برای عرضه ETF نقدی بیت کوین رد کرد، تاریخ عرضه ETF آتی ون اک اعلام شد. در ETFهای نقدی، به‌جای قراردادهای آتی، مستقیماً در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌شود. کمیسیون بورس پیش‌تر تصمیم نهایی خود را درباره این پیشنهاد در سپتامبر (شهریور) به تعویق انداخته بود.

    ETF ون اک که هفته آینده راه‌اندازی می‌شود به فهرست رو به رشد ETFهای مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین می‌پیوندد که از ماه پیش عرضه آنها در بورس آمریکا آغاز شده است؛ صندوق‌های معاملاتی‌ای که تأیید مجوز عرضه آنها مدت‌ها از سوی کمیسیون بورس به تعویق افتاده بود. برخی از صاحب‌نظران این صنعت گفته‌اند صندوق‌های معاملاتی‌ای که مستقیماً با بیت کوین پشتیبانی می‌شوند، در مقایسه با نمونه‌های مبتنی بر قراردادهای آتی، قیمت این ارز دیجیتال را با دقت بیشتری دنبال می‌کنند.

    در ماه اکتبر (مهر)، کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات‌متحده به ETF شرکت پروشیرز (ProShares) چراغ سبز نشان داد، که متعاقباً در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) عرضه شد. این صندوق به‌سرعت بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی از سرمایه‌گذاران خود جمع‌آوری کرد و از این نظر سریع‌ترین ETF تاریخ است.

    پس از راه‌اندازی ETF پروشیرز، صندوق معاملاتی آتی بیت کوین والکری اینوستمنت (Valkyrie Investments) هم چند هفته پیش در بورس نزدک (Nasdaq) شروع به کار کرد.

    ETF آتی ون اک در اواخر اکتبر (مهر) تأییدیه کمیسیون بورس را دریافت کرد و هم‌زمان با آن پرونده‌ای از سوی این شرکت ارائه شد که در آن، تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) برای راه‌اندازی این ETF پیشنهاد شده بود. با این حال مقامات ون اک از آن زمان تاکنون از اظهارنظر درباره علت راه‌اندازی‌نشدن این صندوق معاملاتی جدید خودداری کرده بودند.

    پس از ردشدن مجوز ETFهای نقدی بیت کوین، وَن اِک ETF آتی عرضه می‌کند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • احتمال پذیرش ETF بیت کوین در سال آینده چقدر است؟
    • اعلام تصمیم‌گیری در مورد دو ETF بیت کوین توسط SEC به تعویق افتاد !
    • طرح پیشنهاد ETF جدید از ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند
    • تاخیری دیگر برای ETF بیت کوین/ عدم علاقه SEC به تصمیم‌گیری در این باره
    • داستان تکراری؛ SEC بار دیگر اعلام تصمیم خود در مورد ETFهای بیت کوین را به تعویق انداخت

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=262499

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم