• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

پروژه ای با ۱۱۰۰ واحد در قرچک و ورامین به پایان رسیده و آماده واگذاری شد. همچنین مدیرعامل بانک مسکن درخواستی از دولت داشت.

  • کد خبر : 337670
  • 25 آذر 1402 - 0:15
پروژه ای با ۱۱۰۰ واحد در قرچک و ورامین به پایان رسیده و آماده واگذاری شد. همچنین مدیرعامل بانک مسکن درخواستی از دولت داشت.

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که پروژه مسکونی 1100 واحد در قرچک ورامین، پس از تلاش‌های دولت سیزدهم و بعد از وقفه‌های ده ساله، آماده به واگذاری شده است. او درخواست افزایش سرمایه بانک را با توجه به این پروژه ارائه کرد. مدیرعامل تأکید کرد که بانک مسکن تاکنون بیش از ۹۸ درصد از تعهدات […]

  • مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که پروژه مسکونی 1100 واحد در قرچک ورامین، پس از تلاش‌های دولت سیزدهم و بعد از وقفه‌های ده ساله، آماده به واگذاری شده است. او درخواست افزایش سرمایه بانک را با توجه به این پروژه ارائه کرد.

    مدیرعامل تأکید کرد که بانک مسکن تاکنون بیش از ۹۸ درصد از تعهدات خود را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام داده است. همچنین، با اشاره به اهمیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، اعلام کرد که بانک قصد دارد این اقدام مهم را در سال آینده پیگیری کند. از سوی دیگر، ایشان اظهار کرد که تاکنون قرارداد تسهیلات برای 310 هزار واحد در سراسر کشور امضا شده و 70 هزار میلیارد تومان از منابع بانک برای اجرای این طرح پرداخت شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت‌ها با استفاده از سپرده‌های مردمی و منابع بانک مسکن انجام می‌شود. او به اجرای طرح مسکن مهر با خط اعتباری بانک مرکزی اشاره کرد و تأکید کرد که این نشان از وابستگی طرح نهضت ملی مسکن به مشارکت مردمی است و این اقدام در عمل موفق‌تر خواهد بود.

    حسینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان عاملی مؤثر در تحریک تولید، افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز، و ایجاد رونق در کشور توصیف کرد. او خواستار افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه سال 1403 بود و از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواست تا الزامات لازم برای افزایش سرمایه بانک مسکن را در قانون بودجه در نظر بگیرد.

    در پایان، اعلام کرد که پروژه مسکونی 1100 واحدی سبحان2 در قرچک، که از سال 82 آغاز شده بود، تا سال 93 به اتمام رسیده و شامل 105 بلوک مسکونی، 1152 واحد مسکونی و 52 واحد تجاری است. هر بلوک شامل یک زیرزمین و 4 طبقه مسکونی است.

    مجتمع مسکونی متعلق به یکی از موسسات مالی اعتباری بود که پس از انحلال توسط بانک مرکزی، اموال آن توقیف شد تا بدهی‌ها به بانک مرکزی پرداخت شود. با این حال، برخی مشکلات مانند تأمین سرانه‌های آموزشی، تأخیر در پایان کار از سوی شهرداری و عدم وضوح در وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی به بازار عرضه نشود.

    آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور، در بازدیدی از این پروژه مسکونی در تاریخ 28 خرداد ماه 1401 به وزارت راه و شهرسازی مأموریت داد تا این واحدها را تحویل بگیرد.

    وزیر راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، در تاریخ 8 آبان‌ماه امسال اظهار کرد که رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی مأموریت داده است تا پروژه هزار واحدی قرچک را تعیین تکلیف کند. او افزود که عملیات اجرایی این پروژه تا 10 سال گذشته به پایان رسیده بود، اما به دلیل مشکلاتی تحویل واحدها به متقاضیان انجام نشده بود.

    وزیر توضیح داد که برخی از واحدها مشکلات فنی داشتند و نیاز به مقاوم‌سازی مجدد داشته‌اند که هم اکنون انجام شده است.

    مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که پروژه‌های سایت قرچک، حدود 10 سال گذشته، به دلیل کمبود تجهیزات و مصالح ساختمانی و حتی سرقت مواجه شده بودند. او توضیح داد که بانک مسکن با انجام فرآیند نوسازی، تمام واحدهای مسکونی شهرستان قرچک را به بهبود رسانده است. به‌منظور اتمام پروژه و بهبود شرایط، آزمایش‌های تکمیلی توسط یک شرکت فنی انجام می‌شود.

    وی افزود که ایمنی ساخت اولویت وزارت راه و شهرسازی است و تمام ظرافت‌ها برای ایمنی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین، عملیات تعویض خطوط لوله نیز در حال اجراست. در پایان، مدیرعامل اعلام کرد که تنها مشکل موجود در پروژه سبحان 2 قرچک مربوط به فاضلاب است و سیستم اِکو در شهرستان‌ها وجود ندارد، که در حال حاضر تمام مسائل فنی مرتبط با آن در دست بررسی قرار دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=337670

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم