• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پردرآمدترین شغل های سال 2022

  • کد خبر : 311807
  • 11 اسفند 1401 - 11:45
پردرآمدترین شغل های سال 2022

فهرست محتوا آیا به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید؟ حقیقت این است که بسیاری از افراد، دریافت حقوق و دستمزد بالا را به سایر مزایای شغلی ترجیح می‌دهند. کسب درآمد بیشتر می‌تواند ضمن تأمین هزینه‌های زندگی، راهی برای دستیابی به برخی از آرزوهای شخصی باشد. به همین دلیل مشاهده فهرستی از پردرآمدترین شغل ها در […]

فهرست محتوا

  • آیا به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید؟ حقیقت این است که بسیاری از افراد، دریافت حقوق و دستمزد بالا را به سایر مزایای شغلی ترجیح می‌دهند. کسب درآمد بیشتر می‌تواند ضمن تأمین هزینه‌های زندگی، راهی برای دستیابی به برخی از آرزوهای شخصی باشد. به همین دلیل مشاهده فهرستی از پردرآمدترین شغل ها در ایران و جهان، همواره موضوعی جذاب و جالب‌توجه خواهد بود.

    حتی اگر به دنبال ادامه تحصیل در یک رشته دانشگاهی هستید، آشنایی با مشاغل پردرآمد برای آقایان و خانم‌ها می‌تواند در انتخاب یک رشته‌ تحصیلی مناسب تأثیرگذار باشد. در این مقاله ضمن معرفی پردرآمدترین شغل های جهان، به ارائه فهرستی از مشاغل پردرآمد در ایران می‌پردازیم. پس با مطالعه این مطلب همراه ما باشید.

    پردرآمدترین شغل های جهان

    یکی از جذاب‌ترین انواع آگهی‌های استخدامی، آگهی‌های شغلی با حقوق و دستمزد پیشنهادی بالا است. دلیل این موضوع این است که انجام کارهای پردرآمد می‌تواند سود سرشاری را از آن شاغلان این نوع از مشاغل کرده و رضایت شغلی را برای نیروهای کاری به همراه داشته باشد. با مراجعه روزانه به یک سایت استخدام و کاریابی آنلاین، می‌توانید از جدیدترین فرصت‌های استخدامی با حقوق بالا مطلع شوید.

    سایت wealthygorilla در مطلبی با عنوان پردرآمدترین مشاغل جهان، به معرفی 20 شغل پردرآمد در سال 2022 میلادی پرداخته است. اطلاعات ارائه‌شده در این مطلب از منابع معتبری مانند Business Insider و Career Addict جمع‌آوری شده است.

    ذکر این نکته ضروری است که شرایطی مانند ارائه تجربه کاری قابل‌توجه و داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی، جزء مهم‌ترین شرایط موجود برای اشتغال به کار در تمام مشاغل معرفی‌شده در این فهرست هستند. در ادامه فهرست پردرآمدترین شغل ها در جهان آورده شده است:

    • جراح مغز و اعصاب (Neurosurgeon)
    • متخصص بیهوشی (Anesthesiologist)
    • جراح (Surgeon)
    • جراح فک و صورت (Oral & Maxillofacial Surgeon)
    • متخصص زنان و زایمان (Gynaecologist)
    • متخصص ارتودنسی (Orthodontist)
    • روان‌پزشک (Psychiatrist)
    • پزشک عمومی (General Practioner)
    • مدیرعامل (CEO)
    • متخصص داخلی (Internist)
    • متخصص پروتز دندان (Prosthodontist)
    • پزشک اطفال (Paediatrician)
    • دندان‌پزشک (Dentist)
    • پرستار متخصص بیهوشی (Nurse Anaesthesiologist)
    • خلبان و کمک‌خلبان (Airline Pilot & Co-Pilot)
    • مدیر فناوری اطلاعات (IT Manager)
    • مهندس نفت (Petroleum Engineer)
    • پزشک متخصص پا (Podiatrist)
    • مدیر بازاریابی (Marketing Manager)
    • وکیل (Lawyer)

    اغلب مشاغل موجود در فهرست پردرآمدترین شغل های جهان، در حوزه پزشکی قرار دارند. به شکلی که جراحان با قرار گرفتن در بالای این فهرست، توانسته‌اند عنوان پردرآمدترین شغل را در جهان از آن خود نمایند. درنتیجه می‌توان رشته پزشکی را به‌عنوان پردرآمدترین رشته تحصیلی برای آقایان و بانوان در جهان معرفی نمود. در ادامه، به معرفی برخی از پردرآمدترین مشاغل موجود در فهرست بالا می‌پردازیم.

    جراح مغز و اعصاب

    پردرآمدترین شغل جهان در سال 2022 میلادی، جراح مغز و اعصاب است. خوب است بدانید که متوسط درآمد یک جراح مغز و اعصاب در جهان، مبلغی معادل با 381,500 دلار در سال عنوان شده است. جراحی مغز و اعصاب به تشخیص و جراحی اختلالات ایجادشده در سیستم عصبی مرکزی و محیطی بیماران می‌پردازد.

    این گرایش از رشته پزشکی، یکی از دشوارترین رشته‌های تحصیلی در این حوزه است که به کسب دانش و تجربه فراوان نیاز دارد. برای کسب درآمد از طریق جراحی مغز و اعصاب، باید دوره‌های عمومی و تخصصی در این رشته را پشت سر بگذارید. همچنین با افزایش تجربه کاری، مهارت‌های جراحی شما افزایش خواهد یافت.

    مدیرعامل

    یکی از پردرآمدترین شغل ها در جهان، شغل مدیرعامل (CEO) است. خوب است بدانید که متوسط درآمد یک مدیرعامل در جهان، مبلغی معادل با 200.140 دلار در سال گزارش شده است.

    برای اشتغال به کار در جایگاه شغلی مدیرعامل (CEO)، کارجویان باید تجربه کاری زیادی در انجام کارهای مدیریتی و اجرایی کسب‌وکارها داشته باشند. همچنین داشتن مهارت‌های رهبری و مدیریتی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در سازمان، جزء شرایط اصلی استخدام مدیرعامل در کسب‌وکارهای مختلف است.

    خلبان و کمک‌خلبان

    یکی دیگر از پردرآمدترین مشاغل در جهان، شغل خلبانی و کمک‌خلبانی است. به شکلی که میانگین درآمد یک خلبان در جهان، مبلغی به‌اندازه 161.280 دلار اعلام شده است. برای اشتغال به کار در این حرفه، داشتن سلامت جسمی و روحی لازم در کنار کسب تجربه پرواز با نوع خاصی از هواپیما یا بالگرد ضروری است.

    همچنین برای فعالیت در شغل خلبانی، باید دوره‌های آموزشی موجود در این حرفه را با موفقیت پشت سر بگذارید. از مراکز آموزش خلبانی در ایران می‌توان به مرکز آموزش هوانوردی پارسیس، مرکز آموزش خلبانی آرتاکیش، مرکز آموزش‌های هوایی هما و مرکز آموزش هوانوردی معراج اشاره کرد.

    در این مراکز آموزشی، دوره‌های خلبانی و کادر پروازی بر اساس استانداردهای بین‌المللی تدریس می‌شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی اینترنتی هر موسسه مراجعه کنید.

    مدیر فناوری اطلاعات

    اگر به کار در حوزه فناوری اطلاعات علاقه دارید، خوب است بدانید که فرصت شغلی مدیر فناوری اطلاعات (IT Manager) به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل های جهان شناخته می‌شود. به شکلی که میانگین درآمد یک مدیر فناوری اطلاعات در جهان، مبلغی معادل با 142.530 دلار در سال عنوان شده است.

    مدیر فناوری اطلاعات را می‌توان مسئول مدیریت و حفاظت از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و امنیت شبکه در یک شرکت یا سازمان دانست. همچنین مدیریت و سرپرستی کارهایی مانند به‌روزرسانی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در کنار مدیرت مشکلات ایجادشده در این حوزه، بر عهده یک مدیر فناوری اطلاعات است.

    به دلیل رشد سریع فناوری اطلاعات و کاربرد گسترده‌ای که این حوزه در بخش‌های مختلف اقتصادی دارا است، امروزه نیاز به استخدام مدیران فناوری اطلاعات افزایش یافته است. به شکلی که شاید بتوان گفت یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده در ایران و جهان، فرصت شغلی مدیر فناوری اطلاعات خواهد بود.

    مهندس نفت: یکی از پردرآمدترین شغل ها

    میانگین درآمد یک مهندس نفت، مبلغی معادل با 154.780 دلار در سال ذکر شده است. این میزان از درآمد موجب شده است تا رشته مهندسی نفت، به‌عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های حوزه مهندسی شناخته شود.

    رشته مهندسی نفت را می‌توان در ارتباط با استفاده از روش‌های بهینه و کارآمد، برای استخراج نفت و گاز از زمین دانست. معمولا استفاده از این روش‌ها، با کاربرد فناوری‌های نوین همراه است. به‌گونه‌ای که بتوان نفت و گاز را به شکلی ایمن و با رعایت اصول زیست‌محیطی استخراج نمود.

    اگر به ریاضیات و حوزه نفت و گاز علاقه دارید، ادامه تحصیل در رشته مهندسی نفت می‌تواند آینده شغلی خوبی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین به دلیل وجود ذخایر عظیم انرژی در ایران، شاید بتوان این رشته دانشگاهی را به‌عنوان یکی از بهترین شغل های 10 سال آینده در کشور معرفی نمود.

    مدیر بازاریابی

    یکی دیگر از مشاغل پردرآمد برای زنان و مردان کارجو، شغل مدیر بازاریابی (Marketing Manager) است. متوسط درآمد یک مدیر بازاریابی در کشورهای مختلف جهان، مبلغی به‌اندازه 145.620 دلار در سال عنوان شده است.

    مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های شرکت در حوزه بازاریابی، بر عهده مدیران بازاریابی شرکت‌ها است. هرچند بازاریابی و تبلیغات شرکت می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود، اما معمولا مدیران بازاریابی به‌جای انجام فعالیت‌های اجرایی، به اتخاذ راهبردهای مناسب توجه دارند.

    صرف‌نظر از حقوق بالا و مزایای مختلفی که شرکت‌ها در اختیار مدیران بازاریابی خود قرار می‌دهند، این گروه از نیروهای کاری می‌توانند از پورسانت فروش محصولات یا خدمات شرکت بهره‌مند شوند. درنتیجه هراندازه میزان فروش یک شرکت افزایش یابد، به‌احتمال‌زیاد درآمد مدیر بازاریابی هم افزایش خواهد یافت.

    پردرآمدترین شغل ها در ایران

    بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته از میزان حقوق و دستمزد پیشنهادی کارجویان در سال 1401، فهرستی از پردرآمدترین شغل ها در ایران مشخص گردید. در جدول زیر به میزان حقوق و دستمزد برخی از پردرآمدترین شغل ها در تهران بر اساس این نظرسنجی، اشاره شده است:

    عنوان شغلیمتوسط درآمد در تهران (میلیون تومان در ماه)
    برنامه‌نویس ارشد NodeJS21.7
    برنامه‌نویس ارشد جاوا20.8
    مدیر محصول19.5
    مدیر حسابداری19.2
    برنامه‌نویس ارشد سی شارپ19.2

    پردرآمدترین مشاغل در آمریکا

    سایت blog.y-axis در مطلبی، به معرفی برخی از پردرآمدترین شغل ها در آمریکا در سال 2022 میلادی پرداخته است. در جدول زیر، برخی از حوزه‌های شغلی پردرآمد در آمریکا که در این سایت مورداشاره قرار گرفته‌اند، آورده شده است:

    حوزه کاریمتوسط درآمد سالانه در آمریکا
    مدیریت122.480 دلار
    کامپیوتر و فناوری اطلاعات93.760 دلار
    امور مالی78.130 دلار
    آموزش57.710 دلار
    ساخت‌وساز52.580 دلار

    پردرآمدترین مشاغل در کانادا

    سایت‌های مختلفی به شکل اینفوگرافیک، به معرفی پردرآمدترین مشاغل کانادا در سال 2022 میلادی پرداخته‌اند. معمولا این سایت‌ها با استفاده از اینفوگرافی، پردرآمدترین شغل‌ها در هر حوزه کاری را مشخص می‌کنند.

    سایت avantageontario یکی از سایت‌هایی است که به معرفی شغلهای پردرآمد در کانادا پرداخته است. در جدول زیر برخی از پردرآمدترین شغل ها در کانادا که در این سایت مورداشاره قرار گفته‌اند، آورده شده است:

    عنوان شغلیمتوسط درآمد سالانه در کانادا
    توسعه‌دهنده نرم‌افزار100.000 دلار
    مدیر کارخانه90 هزار الی 160 هزار دلار
    مدیر بازاریابی85.000 دلار
    مدیر توسعه کسب‌وکار85 هزار الی 100 هزار دلار
    مهندس برق80 هزار الی 100 هزار دلار

    جمع‌بندی

    داشتن حقوق و دستمزد بالا، یکی از مهم‌ترین مواردی است که تأثیر مستقیمی بر رضایت شغلی نیروهای کاری دارد. بااین‌حال، برخی از افراد به دنبال شغل های ساده اما پردرآمد در شهر خود هستند. در این مقاله با معرفی فهرستی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در ایران و جهان، دریافتیم که داشتن تجربه کاری زیاد و تحصیلات دانشگاهی، معمولا جزء شرایط اصلی فعالیت در این مشاغل پردرآمد است.

    در حقیقت برخی از شغلهای سودآور و بهترین شغل های 10 سال آینده ایران، مشاغلی هستند که وظیفه مدیریت یا سرپرستی تعدادی از نیروهای کاری را شامل می‌شوند. این در حالی است که کارجویان برای کار کردن در مشاغلی مانند جراحی مغز و اعصاب و پزشک عمومی، به مدرک تحصیلی دکتری در رشته موردنظر نیاز دارند. درنهایت می‌توان گفت که داشتن انگیزه و پشت‌کار فراوان، رمز موفقیت شما برای کار کردن در یکی از پردرآمدترین شغل های جهان خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311807

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم