• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
0

پردرآمدترین رشته های مهندسی

  • کد خبر : 308713
  • 15 آذر 1401 - 19:50
پردرآمدترین رشته های مهندسی

پردرآمدترین رشته های مهندسی : حتما برای شما نیز سوال باشد که پر درآمدترین رشته های مهندسی کدامند و برای کسانی که به رشته های مهندسی علاقمند هستند، شاید دوست داشته باشند بدانند که جایگاه رشته مورد نظرشان کجاست و برای آینده تصمیم درستی می گیرند یا خیر. پس در ادامه با ما همراه باشید. […]

  • پردرآمدترین رشته های مهندسی : حتما برای شما نیز سوال باشد که پر درآمدترین رشته های مهندسی کدامند و برای کسانی که به رشته های مهندسی علاقمند هستند، شاید دوست داشته باشند بدانند که جایگاه رشته مورد نظرشان کجاست و برای آینده تصمیم درستی می گیرند یا خیر. پس در ادامه با ما همراه باشید.

     

     در ادامه تعدادی از پر درآمدترین رشته های مهندسی را بررسی می کنیم. البته قابل ذکر است که رشته های ذکر شده در گروه رشته های پر درآمد به این منظور نیست که حتما برای هر شخصی اینگونه عمل می کند. بلکه به توانایی های فرد ، شرایط کاری و دیگر عوامل بستگی دارد. اما چیزی که واضح است این است که با تلاش ها و آموزش دیدن می توان برای رقابت وارد بازار کار شد.

     

    مهندسی کامپیوتر

    برای کسانی که به لحاظ ذهنی توانایی تعریف و حل مسئله دارند، رشته کامپیوتر که دنیایی از کدها و برنامه نویسی می باشد. تحصیل در این رشته به شما این توانایی را می دهد که بتوانید مسئله و الگوریتمی را تعریف کنید، برنامه نویسی انجام دهید و … این رشته تا حدود زیادی وابسته به ریاضیات و مسائل است که لازم است این نکته را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه مهندسی کامپیوتر دارای گرایش سخت افزاری و نرم افزاری است، فارغ التحصیلان می توانند مرتبط با گرایش خود وارد بازار کار شوند. مشاغلی هم چون: برنامه نویسی، کارشناس شبکه، امنیت شبکه و… از مواردی هست که افراد پس از فارغ التحصیلی در این رده های شغلی فعالیت دارند.

     

    مهندسی معماری

    رشته مهندسی معماری نیز در لیست پر درآمدترین رشته های مهندسی می باشد که برای کسانی که در دو مقوله فنی و هنری ماهر و علاقه مند باشند بسیار مناسب است. معماری تلفیق فن و هنر است. مهندسی معماری در واقع هم بعد فنی و هم زیبایی شناسی را در نظر می گیرد و به طراحی و ساخت سازه ها می پردازد. علاوه بر جنبه اجرایی ، بخش دیگری از معماری مربوط به نرم افزارها می باشد. نرم افزارها در واقع در پیشبرد بخش عظیمی از پروژه ها نقش دارند. طراحی نقشه ها و پلان ها ، طراحی های سه بعدی و رندرگیری ها همگی مربوط به بخش نرم افزاری در معماری می باشد. نرم افزارهایی همچون : اتوکد، رویت، تری دی مکس و … جزو نرم افزارهای پرکاربرد در این رشته است، اما اتوکد بعنوان اصلی ترین نرم افزار معماری است که در ادارات، شهرداری ها و … نیز برای بررسی نقشه های شما از این نرم افزار استفاده می شود. هم چنین می توانید برای یادگیری و آموزش اتوکد و بخش های نرم افزاری ، خصوصا اگر در رشته های ساختمان فعالیت دارید، از پکیج های سایت وحید صلاحی نیز استفاده کنید. بخش نرم افزاری معماری برای کسانی که به کارهای اجرایی علاقه ندارند بسیار مناسب می باشد و می توانند به صورت پروژه ای در این زمینه فعالیت کنند.

    پردرآمدترین رشته های مهندسی

    مهندسی نفت

    مهندسی نفت نیز جزو پر درآمدترین رشته های مهندسی می باشد که ترکیبی از دانش پیچیده استخراج و اکتشاف نفت و گاز است. بازار کار و فرصت شغلی در حوزه نفت و انرژی به سبب اینکه رشته ای جهانی و مرتبط با زندگی بشر می باشد، مناسب است و سطح درآمدی نسبتا بالایی دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شرکت نفت و شرکت های خصوصی مشغول به کار شوند. مهندسی نفت با رشته هایی هم چون مکانیک،شیمی و … نیز ارتباط دارد.

     

    مهندسی برق

    در واقع تحصیل در حوزه مهندسی برق به منزله سر و کار داشتن با تجهیزات مختلف، آزمایشگاه ها، مدار، می باشد که لازم است برای موفقیت در این رشته علاوه بر مفاهیم تئوری ، مهارت های عملی را نیز به درستی آموخت. زیرا رشته برق و گرایش های آن نیز تا حد زیادی نیاز به مهارت های عملی دارند. گرایش های مختلف و طیف وسیع آن که در رشته برق وجود دارد سبب می شود که فارغ التحصیلان رشته برق از فرصت های گوناگون شغلی برخوردار باشند. رشته برق در دسته بندی های جهانی مشاغل جزو شغل های با درآمد بالا محسوب می شود.

    پردرآمدترین رشته های مهندسی

    مهندسی مکانیک

    مهندسی مکانیک نیز بعنوان یکی دیگر از پر درآمدترین رشته های مهندسی نام برده می شود و از رده شغل هایی است که در بسیاری از صنایع و … کاربرد دارد. برای مهندسی مکانیک لازم هست که با دروسی مثل ریاضی و فیزیک سرو کار داشت. فارغ التحصیلان رشته مکانیک می توانند در زمینه هایی مثل: تجزیه و تحلیل، نظارت، آزمایش دستگاه ها و ماشین ها و … فعالیت کنند. این رشته نیز جزو رشته های با درآمد بالا و همچین با گستردگی و تنوع شغلی است.

     

    مهندسی عمران

    یکی دیگر از پر درآمدترین رشته های مهندسی در زمینه ساخت و طراحی سازه مهندسی عمران می باشد. عمران تا حد زیادی مربوط به سازندگی و آبادی مرتبط می شود. فارغ التحصیلان رشته عمران توانایی فعالیت در زمینه های سد سازی، جاده سازی، نوسازی تونل ها، فرودگاه و …، کنترل پروژه ها، ساخت سیستم های حمل و نقل، انتقال آب و فاضلاب و بسیاری دیگر از کارها که به منظور آبادانی و حفظ محیط و طبیعت انجام می شود.

     

    کلام آخر: در این مقاله سعی کردیم که تعدادی از پر درآمدترین رشته های مهندسی را بررسی کنیم. نمی توان به طور قطعی درباره میانگین درآمد هر یک اظهار نظری کرد. اما چیزی که می توان گفت این است در هر رشته ای می توان با آموزش و یادگیری ابزارها ، جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنیم. شناخت ابزارها به ما این توانایی را می دهد که چه بصورت مستقیم و چه غیر مستقیم با شاخه شغلی مورد نظرمان در ارتباط باشیم و بتوانیم وارد بازار کار شویم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308713

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم