• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

پدرام در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌ای بتوانیم به حوزه تولید ملی کمک کنیم

  • کد خبر : 18371
  • 15 دی 1397 - 23:35
پدرام در نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌ای بتوانیم به حوزه تولید ملی کمک کنیم

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوان گفت: ما در جشنواره امکان فروش نداریم و این جشنوراه تجاری نیست؛ اما امیدواریم تولیدکنندگان آثار طراحان را خریداری کنند.

  • دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوان گفت: ما در جشنواره امکان فروش نداریم و این جشنوراه تجاری نیست؛ اما امیدواریم تولیدکنندگان آثار طراحان را خریداری کنند.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان، پیش از ظهر امروز شنبه 15 دی ماه 97، با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور و رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، مینو پدرام عضو هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و دبیر جشنواره، سومبات هاکوپیان رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، فرشته کیارش عضو شورای سیاست‌ گذاری و نماینده بخش علمی دانشگاهی جشنواره از دانشگاه علم و فرهنگ، شاهین شریفی عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس ایران و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران، هاشمی مشاور جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در محل انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار گردید.

    مینو پدرام، دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوان

    مینو پدرام، دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوان، در این نشست خبری گفت: از سال گذشته این جشنواره به صورت مجزا برگزار شد و دلیل آن نیز تخصصی شدن این حوزه بود. ما در گام‌های نخست هستیم اما طی این دو سال تجربه‌های خوبی کسب کردیم. در این حوزه یک سری مسائل مغفول مانده و به همین دلیل این جشنواره را متفاوت با جشنواره‌های دیگر دیدیم و نشست‌های متفاوتی در آن برگزار کردیم که حاصل آن ارائه دیدگاههای خوب به طراحان بوده است. از طرفی سعی کردیم ارتباط طراحان با بازار تولید را نزدیک‌تر کنیم.

    وی درباره‌ی شعار «از کودکی خوب بپوشیم» که برای این دوره از جشنواره انتخاب شده است، اظهار کرد: این که از کودکی خوب لباس بپوشیم و کودک این اختیار را داشته باشد در کنار والدین در این زمینه آموزش ببیند، نقش مهمی دارد به همین دلیل از بین شعارهای مختلف به این شعار رسیدیم.

    عضو هیات مدیره انجمن طراحان اعلام داشت: آثار این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است. سال گذشته ۳۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال بیش از ۵۰۰ اثر به دست ما رسیده است. سطح کیفی آثار نیز نسبت به گذشته بهتر به نظر می‌رسد. ما تصمیم داریم بعد از پایان این دوره برنامه ریزی جشنواره بعدی را شروع کنیم تا بتوانیم جشنواره‌ی پربارتری را برگزار کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم یک روز را برای این جشنواره در تقویت مشخص کنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم بهتر به این موضوع بپردازیم.

    پدرام، درباره بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، ویترین ملی، مسابقه‌ی زنده و همچنین کارگاه‌هایی که مخاطب آن کودکان هستند می‌شود، همچنین برخی از تولیدکنندگان قول داده‌اند اسپانسر آثار تولید شده، شوند و آنها را از طراحان خریداری کنند.

    وی درباره‌ی اصلاح الگوی مصرف در این جشنواره اظهار کرد:‌ سالانه یک و نیم میلیون به جمعیت کودک ما اضافه می‌شود که این جمعیت در حال رشد هستند و نیاز به لباس‌های متفاوتی دارند. اگر برای هر فرد در یک سال ۲۰ قطعه لباس در نظر بگیریم با توجه به جمعیت ۱۰ میلیون کودکی که داریم حجم قابل توجهی از تولید داخلی در کشور ما به آنها اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل می‌توانیم به این حوزه در بخش اقتصاد مقاومتی توجه کرد و حتی بحث صادرات را نیز در نظر بگیریم.

    دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوان، پیرامون اینکه در جشنواره فروش است و همچنین مکان نامناسب برگزاری جشنواره در این دوره گفت: ما در جشنواره امکان فروش نداریم و این جشنوراه تجاری نیست اما امیدواریم تولیدکنندگان آثار طراحان را خریداری کنند. همچنین سال گذشته مکان برگزاری جشنواره در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که امسال قرار است در فرهنگستان هنر برگزار شود. یکی از مشکلات ما همین موضوع است و نیاز به حمایت و بودجه داریم. گرچه که امسال نیز با حمایت رییس کارگروه مد و لباس توانستیم فرهنگستان هنر را در اختیار بگیریم؛ بنابراین با توجه به فضای موجود سعی کردیم که از آن بهترین استفاده را ببریم.

    پدرام، به برند در حوزه‌ی پوشاک و نوجوان اشاره کرد و افزود: بحث برند در حوزه کودکان کمتر مطرح است از طرفی این جشنواره فرصت خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا است. از برندهایی که در این جشنواره محصولات خود را عرض می‌کنند سه برند را زنانی که تازه شروع به کار کرده‌اند مدیریت می‌کنند که امیدواریم شروع جدیدی برای دیگران نیز باشد. همچنین بیشترین بحث واردات کالا مربوط به پوشاک کودک و نوجوان است و امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین جشنواره‌ای به حوزه تولید ملی کمک کنیم تا از حجم ۴۰ درصدی واردات پوشاک در این حوزه کم کنیم.

    فرشته کیارش، نماینده بخش علمی دانشگاهی دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان

    فرشته کیارش، نماینده بخش علمی دانشگاهی دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به رشد کیفی آثار دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: امسال شاهد رشد کمی آثار این جشنواره بودیم، آثار به لحاظ کیفی بالا رفته بودند اما مسایلی وجود دارد که می تواند باعث افزایش ارتقای سطح کیفی جشنواره شود. جشنواره مد و لباس کودک در دانشگاه ها بازخورد خوبی داشت و از سوی دانشجویان مورد استقبال قرار گرفت. این رویداد باعث شده که دانشجویان طراحی با دلگرمی به بخش مسابقه آن ورود پیدا کنند.

    وی با بیان اینکه ویترین های ما پر از لباس های فرنگی است، اظهار کرد: تولیدکنندگان ما هم به طراحان لباس نگاه می کنند، برگزاری جشنواره لباس کودک و نوجوان باعث می شود که این ارتباط به عنوان حلقه مفقوده این چرخه بین طراحان و تولیدکنندگان و صنعتگران بیشتر شود.

    نماینده بخش علمی دانشگاهی دومین جشنواره ملی طراحی پارچه لباس کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: دانشجویان، طراحان و تولیدکنندگان در این جشنواره آثار بیشتری را در زمینه طراحی پارچه ارایه کرده اند.

    سومبات هاکوپیان، رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران

    سومبات هاکوپیان، رئیس هیات مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران، در ادامه این نشست خبری گفت: اگر به عکس‌هایی که از کودکان در نقاط مختلف کشور گرفته شده، دقت کنید می‌بینید که خانواده‌ها سعی می‌کنند به کودکانشان لباس خود بپوشانند؛ بنابراین ما باید حس عِرق ملی در کودکان را از سنین پایین در آنها به وجود بیاوریم تا به تولید ملی خود توجه کنند.

    وی ادامه داد: اگر دولتمردان بسیاری از کارها را به بخش خصوصی واگذار کنند، نشانه‌ خوبی است و این اتفاق را که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود به فال نیک می‌گیرم. پوشاک در تاریخ ما سرآمد بوده است و همان‌طور که در صنعت فرش علیرغم بی‌مهری‌ها هر سیاست‌مداری افتخار می‌کند یک فرش یک متری در خانه‌اش دارد امیدوارم برای پوشاک نیز چنین اتفاقی بیافتد.

    شاهین شریفی، عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس ایران

    شاهین شریفی، عضو هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس ایران، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به داوری آثار دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: همیشه در جشنواره ها برای داوری دلخوری هایی به وجود می آید.

    وی ادامه داد: داوران این دوره از جشنواره متشکل از اساتید دانشگاه و تولیدکنندگان و طراحان بودند که کلیه ویژگی های شرکت کنندگان را بررسی کره اند و نسبت به سال گذشته داوری آثار با کیفیت بهتر برگزار شد. امیدوارم از سال آینده برای لباس کودک اتفاقات خوبی پیش بیاید.

    هاشمی، مشاور دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان

    هاشمی، مشاور دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به اینکه در کارگروه ساماندهی مد و لباس از خرد جمعی استفاده می کنند و این از ویژگی های تصمیم گیرندگان حوزه مد و لباس است، گفت: اینکه از هر کسی که در حوزه لباس کودک و نوجوان کاری انجام می دهد و از وی دعوت می کنند و از نقطه نظراتش استفاده می کنند نکته حایز اهمیتی است، از آنجا که لباس بخشی از فرهنگ کودکان ماست که باید به آن توجه کرد چرا که هویت کودکان مان را با لباس پررنگ تر می کنیم.

    گفتنی است، دومین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، با شعار «از کودکی خوب بپوشیم»  از ۱۸ الی۲۲ دی ماه سالجاری، در فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نبش خیابان طالقانی، تالار آیینه برگزار می گردد.

    خبرنگار: رضا مرادی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=18371

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم