• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

وکیل امور شهرداری در دیوان عدالت اداری

  • کد خبر : 308382
  • 06 آذر 1401 - 12:50
وکیل امور شهرداری در دیوان عدالت اداری

فهرست محتوا در سال های اخیر شهر نشینی رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که در این چند ساله شاهد مهاجرت افراد زیادی از روستا ها به شهر ها بوده ایم. به دنبال افزایش جمعیت شهری، ساخت و ساز مسکن و آپارتمان نشینی نیز به صورت چشم گیری افزایش یافته است. در پی رشد […]

فهرست محتوا

  • در سال های اخیر شهر نشینی رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که در این چند ساله شاهد مهاجرت افراد زیادی از روستا ها به شهر ها بوده ایم. به دنبال افزایش جمعیت شهری، ساخت و ساز مسکن و آپارتمان نشینی نیز به صورت چشم گیری افزایش یافته است. در پی رشد شهر سازی و ساخت و ساز آپارتمان، برخی از سازندگان و مالکان ساختمان ها مرتکب تخلفاتی شدند که این مسئله سبب شد دعاوی شهرداری و پرونده های مربوطه در این سازمان ایجاد شوند. شهرداری یکی از نهاد های اصلی و زیر مجموعه وزارت کشور می باشد. به طور کلی این سازمان وظیفه نگهداری و انجام امور اجرایی شهری را دارد و هر اتفاقی که در امور اجرائی شهری رخ دهد، باید به تائید شهرداری رسیده باشد. شهروندان وظیفه دارند در مواردی همچون ساخت و ساز، تخریب بنا و … بر اساس قانون عمل کنند تا حقوق اجتماعی سایر شهروندان حفظ شود.

    تعریف شهرداری

    شهرداری یک نهاد اجرایی عمومی می باشد که زیر نظر شهردار اداره شده و در سراسر جهان دارای وظایف متعددی می باشد. وظایف شهرداری بین سازمان های دولتی و غیر دولتی زیادی توزیع شده است. در حالت کلی می توان وظایف این سازمان را به 5 دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از: وظایف عمرانی، وطایف نظارتی و حفاظتی، وظایف خدماتی، وظایف رفاهی و مدیریت منابع.

    وکیل شهرداری کیست؟

    برای طرح دعوی علیه شهرداری در دیوان عدالت اداری جهت احقاق حق اشخاص حقیقی یا حقوقی باید نسبت به قوانین و مقررات مربوطه اشراف کامل داشت. بدون شک برای هر یک از ما دست کم یک بار پیش آمده است که از این ارگان بزرگ شکایتی داشته باشیم و یا نسبت به اقدامات و تصمیمات این نهاد اعتراض کنیم. بعضا ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات و دانش حقوقی کافی در این زمینه جهت رسیدن به هدف و پیروزی در پرونده موفق نبوده ایم. از این رو حل نشدن مشکلات و ندانستن این که الان باید چه کاری انجام دهیم سبب می شود به سمت کسی برویم که در این زمینه تخصص دارد. وکیل شهرداری همان متخصصی است که باید برای انجام امور مربوط به شهرداری در دیوان عدالت اداری به او مراجعه کنیم. وکیل شهرداری تهران به افراد کمک می کند که در صورت داشتن شکایت از شهرداری و متضرر شدن از این سازمان، پرونده موفقی در دیوان داشته باشند و به حق واقعی خود برسند.

    چرا باید در دیوان عدالت اداری وکیل شهرداری داشته باشیم؟

    وکیل شهرداری با برخورداری از آگاهی و دانش کامل در زمینه قوانین و مقررات شهرداری، ارگان ها و شرکت های وابسته به آن و همچنین تسلط بر آئین نامه ها و بخشنامه های موجود، می تواند نقش مهمی در موفقیت پرونده افراد در دیوان داشته باشد. به دلیل پیچیدگی های موجود در قوانین شهرداری ها و دیوان عدالت اداری، افراد عادی نمی توانند شکایت خود را در این سازمان ها پیش ببرند و در این مسیر پیروز شوند. از این رو نیازمند فردی متخصص در این زمینه می باشند که بتواند در شرایط مختلف، راهکار های مناسب را ارائه کند.

    یک وکیل شهرداری شخصی است که با تکیه بر توانمندی و آگاهی کامل، احقاق حق موکل خود را تامین کند و حقوق فرد را در دعاوی مطرح شده در دیوان حفظ کرده و مدافع وی باشد. در سیستم شهرداری نهاد های متعددی اقدام به تصویب قوانین لازم در زمینه شهرداری می نمایند که برای این نهاد لازم الاتباع می باشد و در دعاوی بین شهروندان و شهرداری موثر خواهد بود. وکیل شهرداری بایستی اشراف کامل بر این نهاد ها و مصوبات را داشته باشد. از جمله این نهاد ها می توان به شورای عالی شهر سازی و معماری، شورای اسلامی شهر، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی و معماری اشاره نمود.

    وکیل شهرداری چه اختیاراتی دارد؟

    وکیل شهرداری در زمینه های مختلفی فعالیت دارد و افراد می توانند به او مراجعه کنند. از جمله این موارد می توان به اعتراض به آراء کمیسیون ماده 100 اشاره کرد. وکیل شهرداری همچنین در سایر موارد از جمله دریافت مجوز ساخت آپارتمان، گواهی اتمام کار، سند مالکیت ملک مسکونی و یا تجاری، اجرای تغییر کاربری، پیگیری بدهی شهرداری به پیمانکاران، برآورد خسارت از جانب شهرداری و … اختیارات داشته و اجازه فعالیت خواهد داشت. به طور قطع پیگیری چنین مواردی نیازمند دانش حقوقی گسترده و تجربه های لازم در این زمینه می باشد. از این رو بهره مند شدن از یک وکیل دیوان عدالت اداری تهران که در امور مربوط به شهرداری فعالیت دارد، کمک شایانی به افراد در پیروزی در پرونده شان خواهد کرد.

    هزینه وکیل شهرداری چقدر است؟

    موارد مختلفی در میزان هزینه و حق الوکاله وکیل شهرداری تاثیرگذار هستند که از این میان می توان به پیچیدگی پرونده، موضوع پرونده و میزان فعالیتی که وکیل مربوطه بر روی پرونده انجام می دهد، اشاره کرد. از این رو نمی توان رقم مشخصی را تعیین کرد و این هزینه بسته به هر پرونده رقم متفاوتی خواهد داشت. حق الوکاله وکیل شهرداری با توجه به تعرفه تصویب شده از طرف ریاست قوه قضائیه و با توافق وکیل و موکل تعیین می شود. به این صورت که وکیل مبلغی را طبق عرف به عنوان حق الوکاله به موکل خود پیشنهاد می دهد و طی مذاکراتی که بین این دو نفر صورت می گیرد، در نهایت یک مبلغ به عنوان هزینه وکالت تعیین می شود. رئیس قوه قضائیه هر ساله تعرفه ای را به عنوان حق الوکاله تصویب می کند که حداکثر حق الوکاله برای دعاوی مختلف در آن مشخص می شود و این مبلغ قطعی نخواهد بود.

    چگونه بهترین وکیل شهرداری را انتخاب کنیم؟

    افراد برای طرح شکایت از شهرداری در دیوان عدالت اداری می توانند از وکیل شهرداری مشاوه بگیرند و از این طریق در کم ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه، پرونده خود را به نتیجه برسانند. اما چگونه می توان بهترین وکیل شهرداری را پیدا کرد؟ افراد می توانند به سایت های معتبر مراجعه کرده و با بررسی سابقه وکلا و پرونده های موفقی که داشته اند، بهترین وکیل شهرداری را انتخاب کنند. در صورتی که می خواهید بهترین وکیل شهرداری را انتخاب کنید می توانید به مجموعه گروه وکلای دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308382

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم