• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
1

وضعیت بازار: بیت کوین در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در ۶ هفته اخیر است

  • کد خبر : 305344
  • 22 مرداد 1401 - 8:44
وضعیت بازار: بیت کوین در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در ۶ هفته اخیر است

کندل هفتگی قیمت بیت کوین تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر بسته می‌شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد، این ارز دیجیتال می‌تواند چهارمین هفته صعودی خود را در ۶ هفته گذشته تجربه کند. این در حالی است که برخی شاخص‌های تکنی..

  • کندل هفتگی قیمت بیت کوین تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر بسته می‌شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد، این ارز دیجیتال می‌تواند چهارمین هفته صعودی خود را در ۶ هفته گذشته تجربه کند. این در حالی است که برخی شاخص‌های تکنیکال نیز در نماهای بلندمدت، شانس بیت کوین برای ادامه این روند صعودی را نشان می‌دهند.

    به گزارش کوین دسک، بیت کوین که روز گذشته یک بار دیگر به بالای سطح ۲۴٬۰۰۰ دلار بازگشت، در حال حاضر با قیمتی بالاتر از ۲۴٬۶۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت طی هفت روز اخیر ۶.۶۵درصد و در یک شبانه‌روز گذشته بیش از ۳درصد رشد کرده است.

    اتریوم که این هفته دو بار مقاومت ۱٬۹۰۰ دلاری را پشت سر گذاشته است، شرایطی بهتر از بیت کوین داشته و طی هفته قبل ۱۵.۵۶درصد رشد کرده است. سرمایه‌گذاران اتریوم این روزها بی‌صبرانه منتظر به‌روزرسانی این شبکه یا همان رویداد مرج (Merge) هستند که قرار است سازوکار این بلاک چین را از مدل قدیمی مبتنی بر اثبات کار به مدل کم‌مصرف‌تر اثبات سهام منتقل کند.

    بیت کوین و اتریوم از ابتدای سال جاری به‌ترتیب ۵۰ و ۴۸درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند و هم‌بستگی قیمتی بسیار زیادی هم با یک‌دیگر داشته‌اند. گفتنی است هم‌بستگی قیمت بیت کوین و اتریوم طی ۳۰ روز گذشته ۹۲درصد و برای ۹۰ روز گذشته ۸۷درصد بوده است.

    عملکرد بیت کوین، اتریوم و شاخص‌های بورسی و کالایی.

    بازارهای مالی سنتی نیز هفته خود را با رشد به پایان رساندند، به‌طوری که شاخص‌های صنعتی داو جونز (Dow Jones)، «S&P500» و نزدک (Nasdaq) به‌ترتیب روز گذشته جهشی ۰.۶۱، ۱.۱۲ و ۰.۸۵درصدی را تجربه کردند. گفتنی است این رشد قیمت سهام حرکتی همگانی بود و ۷۰درصد از سهم‌های موجود در بازار بورس اوراق بهادر نیویورک و نزدک روز قبل با افزایش قیمت مواجه شدند.

    در مقابل، قیمت نفت خام و گاز طبیعی در ۲۴ ساعتی که گذشت به‌ترتیب ۲.۶ و ۱.۱۷درصد کاهش یافته است. طلا نیز در این بازه زمانی ۰.۵۳درصد افزایش قیمت داشته است.

    نگاهی به وضعیت تکنیکال بیت کوین

    روند صعودی اخیر بیت کوین به‌وضوح روی نمودار هفتگی دیده می‌شود. قیمت پس از ریزش ۴۲درصدی بین ۲۸ مارس تا ۲۷ ژوئن (۸ فروردین تا ۶ تیر)، با جهشی ۲۵درصدی به بالای ۲۴٬۰۰۰ دلار بازگشت؛ البته با کمی نوسان منفی در مسیر.

    افزایش حجم معاملات بیت کوین از روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) و هم‌زمان با خروج فروشندگان از بازار آغاز شد. سؤالی هم که برای سرمایه‌گذاران به‌وجودآمده این است که آیا این فشار فروش بر اساس ارزش درک‌شده بیت کوین بوده یا اینکه تحت‌تأثیر سقوط دیگر بازارهای مالی شکل گرفته است.

    سقوطی که حوالی ۱۳ ژوئن اتفاق افتاد با توقف برداشت کاربران از پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) و انتشار خبر لیکوییدشدن ۴۰۰میلیون دلاری مؤسسه تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) هم‌زمان بود.

    از منظر تکنیکال نیز، کاهش محدوده نوسان قیمت در نمای هفتگی بازار و افت شاخص میانگین محدوده واقعی (ATR) بیت کوین پس از ۱۳ ژوئن، فروکش‌کردن نوسان‌ها و میل به فروش میان سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در این تاریخ اشباع فروش و خروج سرمایه‌گذاران از بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌داد؛ اما فرصتی را هم نصیب سرمایه‌گذارانی کرد که در آن زمان مایل به پذیرش ریسک ورود به بازار بودند.

    نمودار قیمت بیت کوین (نمای یک‌هفته‌ای بازار بیت کوین/ دلار به همراه RSI).

    در این شاخص تکنیکال سطح ۷۰ نشان‌دهنده وضعیت اشباع خرید است و در حال حاضر RSI هفتگی بیت کوین روی سطح ۳۰ قرار دارد؛ بنابراین می‌توان گفت بیت کوین اکنون احتمالاً با قیمت نسبتاً پایینی معامله می‌شود. گفتنی است RSI بیت کوین در هفته‌ای که با ۲۷ ژوئن (۶ تیر) آغاز می‌شد نیز به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۵ میلادی در ۲۵.۷۲ رسیده بود.

    این یعنی اشباع فروش در بازار بیت کوین در آن هفته به اوج خود طی ۷ سال اخیر رسیده بود. معامله‌گرانی هم که از RSI برای مشخص‌کردن نقطه ورود و خروج خود از بازار استفاده می‌کنند، این کف تاریخی را فرصتی برای ورود به بازار و خرید بیت کوین‌های بیشتر در نظر گرفتند و در نهایت باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال در شروع تابستان شدند.

    وضعیت بازار: بیت کوین در آستانه ثبت چهارمین کندل صعودی خود در ۶ هفته اخیر است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین
    • وضعیت بازار؛ رسیدن قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار همزمان با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار
    • وضعیت بازار؛ پولکادات همچنان می‌تازد
    • وضعیت بازار؛ رکود بازار آلت کوین‌ها و تثبیت قیمت بیت کوین
    • یک شاخص مهم نشان می‌دهد روند نزولی بیت کوین به پایان رسیده؛ تحلیلگران: پیش‌بینی بازار پیچیده‌تر از همیشه شده است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305344

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم