• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

وزیر اقتصاد: خسارات پرداختی توسط بیمه‌ها جبران کننده نصف خسارت هم نیست

  • کد خبر : 297652
  • 29 فروردین 1401 - 18:34
وزیر اقتصاد: خسارات پرداختی توسط بیمه‌ها جبران کننده نصف خسارت هم نیست

وزیر اقتصاد: خسارات پرداختی توسط بیمه‌ها جبران کننده نصف خسارت هم نیست وزیر اقتصاد گفت: ازخردادماه سامانه انتقال برخط اسناد و مدارک به‌صورت سراسری در تمام کشور در بیمه‌ها اجرا و مدارک به‌صورت آنلاین بارگذاری می‌شود تا تشکیل پرونده‌ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد تا دوباره شاهد شکل‌گیری صف‌ها و ازدحام در شعب […]

  • وزیر اقتصاد: خسارات پرداختی توسط بیمه‌ها جبران کننده نصف خسارت هم نیست

    وزیر اقتصاد گفت: ازخردادماه سامانه انتقال برخط اسناد و مدارک به‌صورت سراسری در تمام کشور در بیمه‌ها اجرا و مدارک به‌صورت آنلاین بارگذاری می‌شود تا تشکیل پرونده‌ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد تا دوباره شاهد شکل‌گیری صف‌ها و ازدحام در شعب نباشیم.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر اقتصاد در حاشیه بازدید از روند خدمات‌رسانی شعبه بعثت بیمه ایران به مردم در جنوب تهران (خزانه) و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه انتقال برخط اسناد و مدارک و ترویج دولت الکترونیک دستور کار کلان دولت است، گفت: قصد داریم از خردادماه این سامانه برخط به‌صورت سراسری در تمام کشور اجرا و مدارک به‌صورت آنلاین بارگذاری شود تا تشکیل پرونده‌ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد تا دوباره شاهد شکل‌گیری صف‌ها و ازدحام در شعب نباشیم.

    خاندوزی در این بازدید که مدیرعامل بیمه ایران نیز حضور داشت، با گفتگو با مراجعه‌کنندگان روند خدمات‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف این شعبه را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر نمود.

    خاندوزی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای حل مشکلات مراجعین به شعبات شرکت‌های بیمه و به‌ویژه مشکلات مربوط به دریافت خسارات گفت: امروز در بازدید یکی از شعبات بیمه ایران در جنوب تهران، شاهد بودیم که نارضایتی‌هایی از معطلی برای حضور کارشناسان وجود داشت، و قرار شد که این موضوع پیگیری شود تا اگر کمبود کارشناسی وجود دارد آن را برطرف کنند، زیرا افرادی که برای رفع مشکل مراجعه می‌کنند، نباید از کسب‌وکار خود بازبمانند و این معطلی‌ها شاید منجر به این‌ شود که این افراد در آن روز یا ساعات مراجعه از درآمدی بازبمانند، بنابراین هر ساعت تأخیر، مشکلاتی را برای مراجعه‌کنندگان به‌دنبال دارد و موجب نارضایتی می‌شود.

    وزیر اقتصاد در ادامه افزود: مسئله دوم به موضوع سقف پرداختی‌های خسارت نسبت به دستورالعمل‌ها و قیمت‌های مصوب کارخانه‌های خودروسازی در داخل کشور و قیمت قطعه در بازار مربوط است که قرار شد در این زمینه، مدیرعامل محترم بیمه ایران در تعامل با بخش صنعت و شرکت‌های خودروسازی در بازنگری‌‌ها به‌نحوی عمل کند که موجبات بهبود رضایت مردم و مشتریان را به‌همراه داشته باشد.

    وزیر اقتصاد در ادامه با تأکید بر اینکه بر اساس اظهارات مراجعه‌کنندگان، خسارت پرداختی توسط بیمه حتی جبران‌کننده نیمی از خسارت واقعی نیست خاطرنشان کرد: بنا شد در این زمینه این مدیریت با در نظر گرفتن راهکارهایی موجبات افزایش رضایتمندی مشتریان را فراهم آورند.

    خاندوزی در ادامه گفت: علاوه بر این، مسئله سوم مربوط به مراجعه مکرر و حضور مردم و صف‌هایی است که برای پرداخت خسارت ایجاد می‌شود و در برخی ایام صف‌های کیلومتری وجود دارد و در این زمینه بیمه ایران وعده داد که در روز عید فطر به‌صورت آزمایشی سامانه برخط راه‌اندازی شود.

    وی اضافه کرد: قصد داریم از خرداد ماه این سامانه به‌صورت سراسری در تمام کشور اجرا شود تا مدارک به‌صورت آنلاین بارگذاری شود تا تشکیل پرونده‌ها بدون حضور فیزیکی مردم و برخط باشد و دوباره شاهد شکل‌گیری صف‌ها و ازدحام در شعب نباشیم.

    خاندوزی در ادامه گفت: مسئله دیگر که باید بیمه مرکزی به‌صورت جدی پیگیری کند، انتقال اسناد بین دستگاه‌ها است که به مردم ارتباطی ندارد و اسنادی که ناجا و بقیه نهادها ارائه می‌کنند به دیگر دستگاه‌ها منتقل شود و در کمترین زمان ممکن، کار انتقال مدارک بین دستگاه‌ها انجام شود، زیرا ضرورتی ندارد که مردم از این دستگاه به دستگاه دیگر بروند.

    وی افزود: کروکی‌ها باید به‌صورت آنلاین به شرکت‌های بیمه انتقال یابد و این دستور کار کلان دولت است تا برخط اسناد و مدارک را به‌نحوی انتقال دهیم که دولت الکترونیک ترویج گردد تا مردم نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند و اذیت نشوند.

    خاندوزی همچنین در ادامه این مصاحبه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت سامانه جامع تجارت نیز گفت: بخش بزرگی از اتصال سامانه گمرکی ما با سامانه جامع تجارت انجام شده است و تیم مشترکی با وزیر صمت مشخص کردیم که کار می‌کنند و کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به‌شکل جدی و فعال مشغول نظارت است و تقریباً هر ماه یک جلسه نظارتی برای پیشبرد کار داریم.

    وزیر اقتصاد در ادامه این مصاحبه در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: در زمینه انتشار فهرست ابربدهکاران به شبکه بانکی نیز بدون هیچ گونه خط قرمزی کاملاً جدی هستیم.

    خاندوزی اضافه کرد: یکی از مدیران بانک‌های دولتی در تماسی اعلام کرد که برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی به‌جهت پیمانکاری جزو بدهکاران بزرگ هستند، و من هم در پاسخ گفتم دستگاه‌های دولتی ولو وزارت اقتصاد هم، اگر مشمول لیست می‌شوند باید معرفی گردند تا این امر موجب تصحیح رفتار بدحساب‌ها و تشویق خوش‌حساب‌ها شود.

    وی در ادامه گفت: در گام‌های بعد کوتاه نمی‌آییم و دولت جدی است و این دستور رئیس‌جمهوری است و وزارت اقتصاد نیز بدون هیچ اغماض و خط قرمزی این راه را ادامه خواهد داد.

    وزیر اقتصاد همچنین در این بازدید به گفتگوی مستقیم با مراجعه کنندگان پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و خواستار رفع این مشکلات توسط مدیر عامل بیمه ایران که در این بازدید حضور داشت، شد.

    انتهای پیام/+

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=297652

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم