• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

واکنش تند وزیر امور خارجه روسیه به احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی

  • کد خبر : 338182
  • 01 دی 1402 - 21:27
واکنش تند وزیر امور خارجه روسیه به احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی

“واکنش تند وزیر امور خارجه روسیه به احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی” ۱۴۰۲/۱۰/۱ ۲۱:۰۹ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با تندی و به انتقاد از برلین پاسخ داده است، در پی احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی. او به این اقدام راهبردی غرب اطلاع داد که به دنبال یافتن […]

  • “واکنش تند وزیر امور خارجه روسیه به احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی”
    ۱۴۰۲/۱۰/۱ ۲۱:۰۹
    سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با تندی و به انتقاد از برلین پاسخ داده است، در پی احتمال توقیف دارایی‌های کشورش در یک بانک آلمانی. او به این اقدام راهبردی غرب اطلاع داد که به دنبال یافتن مسیرهای قانونی برای سرقت اموال روسیه در سرتاسر جهان و استفاده از آن برای تأمین مالی اوکراین است.

    مقامات آلمانی در «کارلسروهه» اعلام کرده‌اند که قصد دارند نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های یک بانک روسیه‌ای در فرانکفورت را به دلیل ادعای نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا توقیف کنند. واکنش لاوروف نشان از نقدهای سخت به این اقدام آلمانی‌ها به شدت معترض است.

    او اظهار داشت: “آنها دزدمسلک هستند. ما این را مدت‌ها پیش متوجه شدیم. آنها در تمام ادوار سیاسی خیانتکار بوده‌اند. از این حیث که به تعهداتشان پایبند نبوده‌اند و سعی کرده‌اند دیگران را فریب دهند. آنها الان تغییر رویه داده‌اند و به معنی واقعی کلمه دزد شده‌اند.”

    در ادامه، وی اظهار کرد: “حال، اروپایی‌ها هنوز قدری احترام اولیه برای قوانین خودشان قائلند، بنابراین اتخاذ چنین تصمیم‌هایی را به تعویق می‌اندازند اما طبق اطلاعات منابع ما در پشت صحنه، امریکایی‌ها دارند به آنها یاد می‌دهند چطور این قوانین را تغییر دهند تا بتوانند همه چیز را سرقت کنند.”

    شبکه خبری راشاتودی با انتقال اظهارات وزیر امور خارجه روسیه نوشته است که در سال گذشته حدود ۲۶۰ میلیارد یورو (۲۸۵ میلیارد دلار) از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در کشورهای عضو گروه هفت مسدود شد. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که آلمان تاکنون نزدیک به ۵.۳ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه در موسسات مالی خود را مسدود کرده است و در حال حاضر به دنبال مسدود کردن دارایی‌های یکی از موسسات مالی مسکو در شعبه بانک جی‌پی‌مورگان در آلمان می‌باشد.”

    یک سخنگوی دادگاهی در فرانکفورت به خبرگزاری ایتارتاس روسیه گفت که طرحی که به تعلیق افتاده است و روسیه نیز بر روی آن تحقیقات مقدماتی را انجام می‌دهد. وزیر دارایی روسیه هشدار داده که اگر اتحادیه اروپا تصمیم به اقدام بگیرد، مسکو با اقدامات متقابل پاسخ خواهد داد.

    روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از شناخت رسمی استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، نیروهای خود را به این منطقه اعزام کرد و “عملیات ویژه نظامی در اوکراین” را آغاز کرد. هدف اعلامی روسیه از این اقدام، نازی زدایی از اوکراین، خلع سلاح این کشور، حفظ امنیت خود و پاسخ به درخواست کمک لوهانسک و دونتسک است.

    پس از شروع درگیری‌ها، کشورهای غربی محکومیت روسیه و تشدید فشارهای اقتصادی را علیه آن اعلام کردند و حمایت‌های گسترده سیاسی، مالی، و نظامی به اوکراین را به عمل آوردند. دولت آمریکا نیز چندین بسته کمک نظامی را به اوکراین ارائه داده است.

    یکی از علل اصلی تنش‌ها بین روسیه و اوکراین به تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو بازمی‌گردد. روسیه به شدت مخالف این تصمیم بوده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هشدار داده که این یک “خط قرمز” برای روسیه است. اوکراین از سال ۲۰۰۸ تمایل خود به پیوستن به ناتو را اعلام کرده و این موضوع با مخالفت شدید روسیه همراه بوده است. دولت روسیه اعلام کرده که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق، امنیت ملی و نفوذ آن را تهدید می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=338182

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم