• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

واکنش بانک‌های انگلیسی به اتهامات دور زدن تحریم‌های ایران

  • کد خبر : 341744
  • 17 بهمن 1402 - 12:58
واکنش بانک‌های انگلیسی به اتهامات دور زدن تحریم‌های ایران

دو بانک انگلیسی اعلام کردند که در فعالیت‌های خود تحریم‌های آمریکا را نقض نکرده‌اند. این دو بانک به نام‌های “لویدز” و “سانتاندر” پس از انتشار گزارشی توسط روزنامه فایننشال تایمز، که ادعا می‌کرد این بانک‌ها حساب‌های بانکی را به شرکت‌های هلدینگ انگلیسی مرتبط با یک شرکت پتروشیمی تحت حمایت ایران ارائه داده‌اند، این ادعا را […]

  • دو بانک انگلیسی اعلام کردند که در فعالیت‌های خود تحریم‌های آمریکا را نقض نکرده‌اند. این دو بانک به نام‌های “لویدز” و “سانتاندر” پس از انتشار گزارشی توسط روزنامه فایننشال تایمز، که ادعا می‌کرد این بانک‌ها حساب‌های بانکی را به شرکت‌های هلدینگ انگلیسی مرتبط با یک شرکت پتروشیمی تحت حمایت ایران ارائه داده‌اند، این ادعا را رد کردند و اظهار کردند که فعالیت‌هایشان باعث نقض تحریم‌های آمریکا نشده است.

    روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود، با استناد به مدارکی که به دستش رسیده است، ادعا کرد که شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC)، که به دولت ایران وابسته است، از شبکه‌ای از شرکت‌های معتبر در بریتانیا برای انتقال پول به طور مخفیانه در سراسر جهان استفاده کرده است.

    این گزارش ادعا کرد که بانک‌های لویدز و سانتاندر انگلستان، حساب‌های بانکی را به دو تا از این شرکت‌ها ارائه داده‌اند.

    شعبه شرکت بازرگانی پتروشیمی در انگلیس، از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد و بنا به ادعای فایننشال تایمز، ارتباطاتی با شرکت آریا آسوشیتس (Aria Associates) دارد که در یک آدرس مسکونی در ساحل تیمز در مرکز لندن ثبت شده است.

    گزارش این روزنامه از لندن نشان می‌دهد که شرکت آریا آسوشیتس یک حساب بانکی در بانک لویدز دارد، اما این شرکت تحت تحریم‌های آمریکا نیست و دولت انگلیس هم شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) را تحریم نکرده است.

    به گفته روزنامه دیلی میل، اسناد بایگانی Companies House، که یک نهاد دولتی برای ثبت شرکت‌ها در انگلیس است، نشان می‌دهد که بیشترین سهام این تجارت به محمدعلی رجال تعلق دارد.

    رجال یک مقام ارشد در شعبه PCC انگلستان داشته و با مقامات این شرکت در ایران در ایمیل‌هایی که روزنامه فایننشال تایمز گزارش کرده، ارتباط داشته است.

    دیلی میل افزود: همچنین، Pisco UK یک شرکت ثبت شده در ساری است که اسناد نشان می‌دهد یک حساب بانکی در بانک سانتاندر انگلستان داشته است.

    مالکیت اکثریت این شرکت نیز به عبدالله سیاوش فهیمی، شهروند بریتانیایی، تعلق دارد که فایننشال تایمز در گزارش خود ادعا کرده است که این شرکت را به نمایندگی از PCC اداره می‌کند.

    سخنگوی بانک سانتاندر انگلستان اظهار کرده است که بانکشان «بر اساس تحقیقات خود تحریم‌های ایالات متحده را نقض نکرده‌اند».

    او افزود: «ما دارای سیاست‌ها و رویه‌هایی برای اطمینان از رعایت الزامات مربوط به تحریم‌ها هستیم و به تعامل فعال با مقامات مربوطه بریتانیا و ایالات متحده ادامه خواهیم داد.»

    سخنگوی بانک لویدز نیز تصریح کرده است که «این بانک هیچ تحریمی را نقض نکرده است» و ادامه داده است: «فعالیت‌های تجاری این گروه به‌نحوی انجام می‌شود که رعایت قوانین تحریمی قابل اجرا می‌باشد. ما به پایبندی به تمامی قوانین و مقررات قانونی و نظارتی در خصوص جرایم اقتصادی متعهد هستیم. اما به دلیل محدودیت‌های قانونی، ما مجاز به اظهار نظر در مورد مشتریان خاص نیستیم. همچنین، به دلیل محدودیت‌های قانونی نمی‌توانیم در مورد ارسال گزارش‌های فعالیت‌های مشکوک به مراجع ذیربط در زمان و در صورت وقوع اظهارنظر کنیم.»

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341744

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم