• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

واریز یارانه نقدی و مبلغ تشویقی نوروزی: زمان و مقدار واریز به حساب مردم

  • کد خبر : 342781
  • 20 اسفند 1402 - 13:13
واریز یارانه نقدی و مبلغ تشویقی نوروزی: زمان و مقدار واریز به حساب مردم

آخرین اخبار واریز یارانه نقدی یارانه یا سوبسید، یک نوع کمک مالی است که دولت به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌کند. این کمک‌ها به مردم برای افزایش رفاه حال و ارائه خدمات از سوی دولت به آنها داده می‌شود. جزئیات و زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ تازه مشخص شد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها […]

  • آخرین اخبار واریز یارانه نقدی

    یارانه یا سوبسید، یک نوع کمک مالی است که دولت به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌کند. این کمک‌ها به مردم برای افزایش رفاه حال و ارائه خدمات از سوی دولت به آنها داده می‌شود. جزئیات و زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲ تازه مشخص شد.

    سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه نقدی و معیشتی از این پس بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. با توجه به اینکه اسفند، ماه منتهی به عید نوروز است و خانواده‌ها نیاز دارند، باید ببینیم آیا دولت تصمیمی برای جلوگیری از تأخیر در واریز یارانه دارد یا خیر.

    نکته مهم این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حسابشان واریز شود؛ و در صورتی که دولت هیچ برنامه‌ای برای واریز زودتر این یارانه نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه به‌طور استثنایی در روز بیست و نهم واریز خواهد شد.

    زمان واریز یارانه نقدی اسفند ماه ۱۴۰۲

    بنابراین، واریز یارانه نقدی برای دهک‌های یک تا سه در تاریخ ۲۵ اسفند و برای سایر خانوار‌های مشمول در تاریخ ۲۹ اسفند است.

    در این برنامه، دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب شما واریز خواهد شد.

    طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اعلام کرد که افرادی که وام اربعین را دریافت کرده بودند، از محل یارانه آخرین قسط وام خود را در ماه بهمن پرداخت کرده و از ماه اسفند دیگر قسطی از محل یارانه برای پرداخت وام کسر نخواهند شد.

    او همچنین اعلام کرد که اقساط وام کرونا و اربعین برای برخی افراد که در دوره پاندمی کرونا دو وام یک میلیون تومانی دریافت کرده بودند، به پایان رسیده است و کارمزد این وام نیز در ماه اسفند کسر شده است.

    درباره اقساط وام اربعین هم اعلام شد که افرادی که وام اربعین را دریافت کرده بودند، از محل یارانه آخرین قسط وام خود را در ماه بهمن پرداخت کرده و از ماه اسفند دیگر قسطی از محل یارانه برای پرداخت وام کسر نخواهند شد.

    سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ادامه داد: این موضوع مربوط به افرادی است که در این مدت جز دهک دهم نیستند و یارانه آنها قطع نشده است. اگر این اتفاق افتاده باشد و یارانه پرداختی وجود نداشته باشد که قسطی برای کسر شدن وجود داشته باشد. اگر این افراد مجدداً به جمع یارانه‌گیران اضافه شوند، باقی اقساط با تأخیر در کسر می‌شوند. به عنوان مثال، اگر کسی به مدت ۵ ماه یارانه او قطع شده باشد و سپس مجدداً به جمع یارانه‌گیران اضافه شود، پرداخت اقساط وی از باقی عقب می‌افتد.

    حسینی در توضیح بیشتر، گفت: افرادی هستند که یارانه آنها قطع می‌شود. اگر تغییر بعد خانوار داده شود یا سرپرست خانوار جابجا شود، و فعالیت اقتصادی آنها در پایگاه رفاه خانوار برای دوره جدید در نظر گرفته شود، مجدداً از دهک دهم به جمع یارانه‌گیران اضافه می‌شوند. برای جبران این تأخیر در پرداخت اقساط وام اربعین، کسر قسط از محل یارانه آنها ادامه می‌یابد.

    خبرهای غیررسمی به ما اطلاع داده است که برخی سرپرستان خانوار ممکن است یارانه نقدی نوروزی به حسابشان واریز شود.

    نزدیک به عید نوروز هستیم و شایعاتی نشان می‌دهد که برخی از سرپرستان خانوار ممکن است یارانه نقدی نوروزی را دریافت کنند.

    فقط کمتر از ۲۰ روز تا فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ باقی مانده و شایعاتی درباره واریز یارانه معیشتی ویژه عید به گوش می‌رسد. این شایعات در حالی رخ می‌دهد که پیش از نوروز، ماه مبارک رمضان هم آغاز خواهد شد و تلاقی این دو مناسبت مهم باعث ایجاد شایعات بیشتری درباره واریز یارانه نقدی عیدانه دولت شده است.

    خبرهای غیررسمی درباره واریز یارانه نقدی ویژه عید در حال پخش است، اما دولت هنوز به این شایعات واکنشی نشان نداده است. همچنین، اعلامیه‌ای رسمی درباره واریز یارانه معیشتی ماه رمضان صادر نشده است. تنها یارانه که رسماً تأیید شده، اعتبار کالابرگ الکترونیکی است که در قالب طرح فجرانه در اسفندماه واریز شده است و در اسفند و فروردین ماه نیز برای یارانه‌گیران دهک‌های یک تا هفت در نظر گرفته شده است.

    بعضی اعتقاد دارند که تمدید طرح فجرانه در دو ماه اسفند و فروردین به این معناست که دولت این یارانه ۲۲۰ هزار تومانی را در واقع به عنوان عیدی سال جدید نیز در نظر گرفته و اعلامیه‌ای درباره یارانه نقدی عیدانه منتشر نخواهد کرد. اما گروه دیگری همچنان از دولت انتظار دریافت یارانه عیدانه دارند و سابقه واریز یارانه معیشتی ویژه نوروز توقعات آن‌ها را افزایش داده است.

    به طبق برنامه، واریز یارانه نقدی دهک‌های یک تا سه در تاریخ ۲۵ اسفندماه انجام می‌شود. اعلام شده است که مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان است، امروز جمعه ۱۸ اسفندماه به حساب افراد واریز شده است.

    به این ترتیب، واریز یارانه دهک‌های یک تا سه در تاریخ ۲۵ اسفندماه انجام خواهد شد. در مورد یارانه معیشتی مرحله ۱۵۷ اسفندماه ۱۴۰۲، هنوز جدولی برای واریز آن اعلام نشده است.

    دولت در نوروز ۱۴۰۱ برای بیش از ۱۲ میلیون سرپرست خانوار به همراه افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان عیدی واریز کرد. این احتمال وجود دارد که امسال نیز مبلغ مشابهی به عنوان عیدی برای افراد کم درآمد جامعه در نظر گرفته شود.

    علیرغم اینکه مبلغ عیدی دولت در سال نوروز ۱۴۰۱ بسیار زیاد نبود، اما هرگز این یارانه برای افراد با درآمد کم، به ویژه خانواده‌های پرجمعیت، اهمیتی نداشت، چرا که می‌توانست بخش کوچکی از هزینه‌های نوروز آن‌ها را پوشش دهد. همچنین، با شروع ماه مبارک رمضان از روز ۲۲ اسفندماه، باید دید که آیا دولت قصد دارد مانند دو سال قبل از افراد با درآمد کم حمایت کند یا خیر. دولت دو سال قبل در فروردین ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی را به بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز کرد که هدف از آن، حمایت از دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی بود.

    در حال حاضر واریز یارانه ویژه عید و ماه رمضان تنها به صورت شایعه مطرح شده است، بنابراین آنچه که فعلاً از سوی دولت در این سه هفته پایانی سال منتظر داشته می‌شود، شامل شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیک، واریز یارانه نقدی و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت است.

    دولت در ماه گذشته در قالب طرح فجرانه، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ الکترونیکی را به یارانه بگیران دهک‌های یک تا هفت اختصاص داد که با آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کرد. این طرح در ماه جاری و فروردین هم ادامه دارد و زمان شارژ مجدد حساب کالابرگ، از هجدهم تا بیستم اسفند اعلام شده است.

    همچنین بر اساس زمان‌بندی جدید که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده، یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی سایر خانوار‌های مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود. با توجه به ۲۹ روزه بودن ماه اسفند، احتمالاً یارانه دهک‌های چهار به بالا در روز ۲۹ اسفند واریز خواهد شد.

    همچنین دولت قول داده مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان ۲۵ اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود. بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، سودی که در این مرحله به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود، ۳۰ درصد کمتر از مبلغی است که در پاییز امسال برای سهامداران واریز شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342781

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم