• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

واریز زودتر یارانه شب عید امسال

  • کد خبر : 341802
  • 18 بهمن 1402 - 13:44
واریز زودتر یارانه شب عید امسال

سال گذشته، در زمان نزدیکی به جشن نوروز، یک طرح جدید به نام کالابرگ الکترونیکی معرفی شد که امسال اعتبار آن افزایش یافته است. به گزارش ایونا از فردا نیوز، در سال ۱۴۰۱، دولت یک طرح جدید به نام کالابرگ الکترونیکی برای تمامی یارانه‌بگیران معرفی کرد. این طرح همراه با اعلام این موضوع بود که […]

  • سال گذشته، در زمان نزدیکی به جشن نوروز، یک طرح جدید به نام کالابرگ الکترونیکی معرفی شد که امسال اعتبار آن افزایش یافته است.

    به گزارش ایونا از فردا نیوز، در سال ۱۴۰۱، دولت یک طرح جدید به نام کالابرگ الکترونیکی برای تمامی یارانه‌بگیران معرفی کرد. این طرح همراه با اعلام این موضوع بود که هدف از آن حذف یارانه‌های نقدی نیست. به همین دلیل، حساب خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شد و آنها می‌توانستند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

    یک سال پس از رونمایی از طرح کالابرگ الکترونیکی، تغییراتی در میزان اعتبار و نحوه استفاده از آن ایجاد شده است. در طرح جدیدی به نام “طرح فجرانه” که به مناسبت دهه فجر معرفی شده و به مدت سه ماه ادامه پیدا می‌کند، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه به اعتبار یارانه نقدی برای یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفت اختصاص یافته است.

    قبل از این، سیستم یارانه نقدی برای دهک‌های یک تا سه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های چهار تا هفت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بود. همچنین، به افرادی که بخشی از یارانه‌های خود را برای خرید کالاهای اساسی استفاده می‌کردند، یک مبلغ اضافی به اسم کالابرگ الکترونیکی اهدا می‌شد. اما در طرح جدید به نام “طرح فجرانه”، مبلغ کالابرگ الکترونیکی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید حداقل مبلغی از یارانه حذف شده است.

    این طرح از ۱۷ بهمن شروع شده و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه می‌یابد و می‌تواند به‌عنوان یک کمک هزینه برای خریدهای نوروزی نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این طرح، به افراد یارانه‌بگیر امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی اعم از برنج، حبوبات، شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، ماکارونی و قند داده می‌شود.

    همچنین، با توجه به اینکه ماه رمضان امسال با تعطیلات نوروز همراه است، احتمال وجود طرح‌های حمایتی جدید از طرف دولت برای افراد کم درآمد وجود دارد. این طرح‌ها ممکن است شامل واریز یارانه‌های معیشتی ویژه ماه رمضان نیز باشد. اما تصمیمات دقیق در این زمینه هنوز مشخص نیستند و باید منتظر اعلام رسمی دولت باشیم.

    در آخرین تغییرات، زمان واریز یارانه‌ها نیز تغییر کرده و بر این اساس یارانه نقدی و معیشتی دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر دهک‌ها سی‌ام هر ماه واریز می‌شود. این تغییرات در زمان واریز ممکن است برای خانوارها به عنوان منبعی برای خریدهای نوروزی موثر باشد.

    علاوه بر این، در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۲، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت نیز انجام می‌شود که این میزان سود ممکن است برای برخی افراد به عنوان یک منبع مالی برای خریدهای نوروزی مورد استفاده قرار گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341802

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم