• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
دکتر اکبری در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر:

وارد بنگاه ‌داری نشده‌ایم و اموال مازاد بانک نیز در حد ۱۵ درصد است

  • کد خبر : 5021
  • 20 بهمن 1396 - 22:45
وارد بنگاه ‌داری نشده‌ایم و اموال مازاد بانک نیز در حد ۱۵ درصد است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بانک قرض‌الحسنه باید سمت و سوی خود را به سمت بانکداری الکترونیک ببرد و در این رابطه در تلاشیم مراجعات متعدد افراد برای دریافت وام در فرآیند الکترونیکی شدن فعالیت‌ها کاهش یابد.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به مناسبت ایام دهه فجر، صبح امروز یکشنبه 15 بهمن ماه 96، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان مرکزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار گردید.

     

    دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در ابتدای این نشست خبری گفت: در سال گذشته سپرده‌ گذاری در بانک قرض‌الحسنه مهر با استقبال مردم روبرو شد و منابع بانک از ۶ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

    وی این روند را ناشی از اعتماد مردم به بانک قرض‌الحسنه و نظام بانکی دانست و افزود: سال گذشته به ۶۰۰ هزار نفر وام اعطا شد که میانگین وام‌ها ۱۰.۵ میلیون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد بوده است.

    اکبری افزود: اگرچه سیستم بانکی با چالش معوقات روبروست، این عارضه در بانک قرض‌الحسنه مهر یک درصد بوده که وضعیت ایده‌آلی است.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: طی ۱۰ سال فعالیت بانک، ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کردند.

    دکتر اکبری، بیان داشت: کارکرد بانک کاملاً بدون سود است، بدین معنا که به سپرده‌گذار سودی پرداخت نمی‌شود و از تسهیلات هم سود گرفته نمی‌شود، ۹۰ درصد هزینه‌های عملیاتی بانک از محل کارمزد پوشش داده شده و ۵ میلیون سپرده‌گذار در ۱۰ سال گذشته جذب شده است که هم‌اکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرشان فعال‌ هستند.

    وی از برنامه افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر در سال جاری خبر داد و گفت: سرمایه بانک از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر این اساس کفایت سرمایه بانک نیز به ۳۰ درصد می‌رسد که در عرف بانکداری ایده‌آل است.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: وارد بنگاه‌داری نشده‌ایم و اموال مازاد بانک نیز در حد ۱۵ درصد است، این در حالی است که بانک‌ها می‌توانند از محل سرمایه خود تا ۳۰ درصد دارایی و اموال داشته باشند.

    وی در ادامه به عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در حوزه‌ مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: قرارداد ساخت مرکز بازپروری معتادان در یکی از مراکز بزرگ علوم پزشکی تهران واقع در جاده مخصوص کرج با سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد تومان امروز منعقد شد، همچنین ساخت ۳ خانه بهداشت در مناطق زلزله‌زده و چند مرکز آموزشی را آغاز کرده‌ایم.

    دکتر اکبری، پرداخت تسهیلات اشتغال به ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار را اقدام دیگر این بانک ذکر کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها داریم که بر اساس آن برای آزادسازی ۴۴ زندانی غیرعمد اقدام خواهیم کرد.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: امیدواریم بتوانیم بیش از پیش هزینه‌های تبلیغات بانک را در راستای مسئولیت‌ اجتماعی‌مان به سمت امور عام‌المنفعه پیش ببریم.

    دکتر اکبری بیان داشت: بانک‌های قرض‌الحسنه باید مکمل بانک‌های تجاری و بازوی مسئولیت اجتماعی این بانک‌ها باشند.

    وی همچنین اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه باید سمت و سوی خود را به سمت بانکداری الکترونیک ببرد و در این رابطه در تلاشیم مراجعات متعدد افراد برای دریافت وام در فرآیند الکترونیکی شدن فعالیت‌ها کاهش یابد.

    دکتر اکبری گفت: هم‌اکنون ۱۰ درصد مشتریان از تسهیلات آنلاین بانک قرض‌الحسنه استفاده می‌کند و امیدواریم بتوانیم آن را به ۵۰ درصد برسانیم.

    وی در خصوص نحوه تسهیلات ‌دهی بانک قرض‌الحسنه گفت: در این رابطه دو روش وجود دارد؛ نخست انتقال حساب جاری فعال افراد است که بر اساس آن خود فرد و یا نزدیکان وی می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند و روش دوم سپرده‌گذاری در بانک است که دوره آن سه تا هشت ماهه است.

     

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در پایان سخنان خود، در خصوص انجماد اموال و دارایی‌های نظام بانکی گفت: با فشاری که اخیرا وزیر اقتصاد اخیراً آورده‌اند، ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد به نظام بانکی بازگشته که می‌تواند روند تسهیلات ‌دهی در نظام بانکی را تقویت کند.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5021

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم