• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
6

همگام با پژوهش در صنعت بیمه: سواد بیمه سلامت برای جامعه ایرانی، یک مطالعه کیفی: گزارش کوتاه

  • کد خبر : 250162
  • 24 شهریور 1400 - 3:13
همگام با پژوهش در صنعت بیمه: سواد بیمه سلامت برای جامعه ایرانی، یک مطالعه کیفی: گزارش کوتاه

بیمه تعاون در راستای سیاست های ترویج علم در صنعت بیمه، اقدام به انتشار دستاوردهای پژوهشی متخصصان آکادمیک کرده است.

  • پول بانک: بیمه تعاون در راستای سیاست های ترویج علم در صنعت بیمه، اقدام به انتشار دستاوردهای پژوهشی متخصصان آکادمیک کرده است.

    به گزارش روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، در پنجمین بررسی، مقاله «سواد بیمه سلامت برای جامعه ایرانی، یک مطالعه کیفی: گزارش کوتاه» نوشته «جلال سعیدپور، محمدجواد کبیر، امرالله روزبهی، مهران پوزش، مسلم شریفی» که در نشریه «مجله دانشکده پزشکی» منتشر شده است، مورد بازخوانی قرار داده است.
    پژوهشگران این مقاله، با استفاده از مطالعه کیفی داده ها با استفاده از 9 مصاحبه نیمه ساختاریافته، 10 نشست گروه کانونی با حضور 86 نفر از کارشناسان یک سازمان بیمه گر و یک نشست تخصصی با حضور 15 نفر از خبرگان دانشگاهی، از شهریور تا آذر 1397 به نتیجه گیری رسیده اند.
    در بخشی از این مقاله اشاره شده است که «در سال 2010 میلادی قانون مراقبت مقرون به صرفه (معروف به اوباماکر) با هدف گسترش پوشش بیمه خدمات درمانی برای همه آمریکایی ها به تصویب رسید و پس از آن در سال 2013 با راه اندازی بازار بیمه سلامت، صورت عملیاتی به خود گرفت. پیچیدگی های واژگان و پروتکل های خاص این بازار و حضور بیش از 60 برنامه بیمه ای مختلف، ضرورت درک و گسترش مهارت سواد بیمه سلامت برای متقاضیان این بازار را نمایان ساخت. مطالعات مختلف نیز نشان داده اند که بیمه شدگان در دو زمینه کلی سیستم ارایه خدمات سلامت و سیستم های بیمه سلامت دچار نقص و ضعف اطلاعات کاربردی هستند. این اطلاعات کاربردی یکی از ارکان مفهوم سواد بیمه سلامت است که به عنوان درجه ای از دانش، توانایی و اطمینان افراد جهت یافتن و ارزیابی اطلاعات در زمینه برنامه های بهداشتی و انتخاب و استفاده از بهترین برنامه ها با توجه به شرایط مالی و بهداشتی خود و خانواده بیمه شده تعریف می شود».
    پژوهشگران همچنین مطرح می کنند که «یکی از اهداف اصلاحات نظام سلامت در کنار گسترش پوشش بیمه سلامت، افزایش دسترسی جامعه به اطلاعات کاربردی برای دریافت و استفاده از مزایای آن است که این موضوع در قالب مفهوم سواد بیمه سلامت بیان شده است. سواد بیمه سلامت تعیین کننده توانایی افراد برای انتخاب بهترین برنامه بیمه ای و استفاده از آن برای دستیابی به بهترین نتایج است. این مفهوم تاکنون در ادبیات آکادمیک و سازمانی نظام سلامت ایران مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل مطالعه حاضر، به دنبال تعیین ابعاد و مولفه های آن در جامعه ایرانی می باشد.».
    سعیدپور و همکاران مطرح می‌سازند که «آنچه امروزه به عنوان ادبیات سواد بیمه سلامت در فضای آکادمیک وجود دارد به طور عمده برگرفته از مطالعات نظام بیمه ای سلامت در کشور آمریکاست و البته آنگونه که برخی پژوهشگران می گویند سوابق پژوهشی در خصوص سواد بیمه سلامت چندان گسترده نیست».

    انتشار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=250162

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم