• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

همه چیز درباره انواع بیمه اشخاص و خودرو

  • کد خبر : 307124
  • 26 مهر 1401 - 17:23
همه چیز درباره انواع بیمه اشخاص و خودرو

فهرست محتوا بیشتر مردم اطلاعات زیادی درباره بیمه و انواع آن ندارند، اما با این وجود پوشش های بیمه های مختلف سبب رفاه مالی افراد می گردند و می توانند بر زندگی افراد تاثیر قابل توجهی داشته باشند. هیچ بیمه نامه ای را نمی توان پیدا کرد که تمام جنبه های حوادث را به صورت […]

فهرست محتوا

  • بیشتر مردم اطلاعات زیادی درباره بیمه و انواع آن ندارند، اما با این وجود پوشش های بیمه های مختلف سبب رفاه مالی افراد می گردند و می توانند بر زندگی افراد تاثیر قابل توجهی داشته باشند. هیچ بیمه نامه ای را نمی توان پیدا کرد که تمام جنبه های حوادث را به صورت یک جا پوشش دهد. از این رو افراد برای تامین خسارات مالی در زمینه های مختلف از جمله بروز حوادث، بیماری، بازنشستگی، از کارافتادگی و … باید انواع مختلفی از بیمه را تهیه کنند. بنابراین افراد باید در مورد بیمه و انواع مختلف آن اطلاعاتی کسب کنند تا بتوانند از پوشش های مختلف بیمه در زمینه های متعدد استفاده کنند.

    تعریف بیمه

    بیمه در واقع یک قرارداد بین افراد و شرکت بیمه کننده می باشد که بر اساس آن، شرکت بیمه تعهد می دهد در صورت وقوع حادثه،  از کارافتادگی، بیماری و … خسارات وارد شده بر شخص را تا سقف تعیین شده در بیمه نامه جبران کند. اگر بخواهیم بیمه های مختلف را دسته بندی کنیم، باید بگوییم به طور کلی بیمه ها به سه دسته بیمه اشخاص، بیمه اموال و بیمه مسئولیت تقسیم می شوند. افراد می توانند برای خرید بیمه سربازی به سایت بیمه بازار مراجعه کرده و از این طریق اقدام به خرید این بیمه نمایند. در ادامه بیمه اشخاص و بیمه های مربوط به خودرو را که زیر مجوعه بیمه اموال می باشند، به طور جداگانه به شما معرفی می کنیم.

    بیمه اشخاص

    بیمه اشخاص همان طور که از نام آن مشخص است، مربوط به شخص بوده و خسارت های مربوط به جان و سلامتی افراد را پرداخت می کند. از اصلی ترین بیمه نامه های اشخاص می توان به بیمه عمر، بیمه درمان (بیمه تکمیلی) و بیمه حادثه اشاره نمود. علاوه بر این بیمه های دیگری همچون بیمه مراقبت طولانی مدت، بیمه مسافرتی و بیمه از کارافتادگی نیز نوعی بیمه اشخاص به شمار می روند.

    بیمه عمر

    بیمه عمر نوعی بیمه است طی آن شرکت بیمه تعهد می دهد که در ازای دریافت حق بیمه، مبلغی را به عنوان مستمری به فرد بیمه گزار و یا فردی که او تعیین می کند و یا وارثین قانونی وی پرداخت کند. بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که در مواقع مختلف همچون بیماری، از کار افتادگی، بازنشستگی و یا حتی فوت شخص به فرد بیمه گزار یا اشخاص تحت تکفل او کمک می کند.

     

    عکس 1 بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود و می توان در دروان بازنشستگی از طریق آن مستمری دریافت کرد

    بیمه درمان (بیمه تکمیلی)

    بیمه تکمیلی نوعی بیمه اضافه بر بیمه پایه می باشد که هزینه های مختلف درمانی از جمله بستری، دارو، ویزیت، آزمایش های پزشکی و … را تقبل می کند. علاوه بر این بیمه تکمیلی برخی هزینه هایی که بیمه پایه آن ها را پوشش نمی دهد را نیز پرداخت می کند که از جمله آن ها می توان به هزینه های بینایی و دندانپزشکی اشاره کرد. بیمه تکمیلی درمان در طرح های مختلفی ارائه می شود که شامل بیمه تکمیلی انفرادی، بیمه تکمیلی خانواده و بیمه تکمیلی گروهی (سازمانی) می باشد. شما عزیزان می توانید برای خرید بیمه تکمیلی به سایت bimebazar مراجعه فرمایید.

    بیمه تکمیلی انفرادی

    بیمه تکمیلی انفرادی بیمه جداگانه و تکی می باشد که برای یک نفر صادر می شود. در واقع افراد می توانند با داشتن بیمه پایه، خود را بیمه تکمیلی کنند. بیمه تکمیلی انفرادی نسبت یه بیمه تکمیلی سازمانی هزینه بیشتری دارد، که این هزینه به نوع پوشش ها و خدمات ارائه شده از بیمه نیز بستگی دارد. افراد بازنشسته تامین اجتماعی برای بهره مندی از بیمه درمانی تکمیلی، می توانند بیمه تکمیلی انفرادی را انتخاب کنند.

    بیمه تکمیلی خانوادگی

    در بیمه تکمیلی خانوادگی، فرد می تواند هم زمان خود و خانواده اش را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهد. اگر سرپرست خانوار در محل کار خود بیمه تکمیلی سازمانی نداشته باشد، می تواند با خریداری بیمه تکمیلی خانوادگی، تمام اعضای خانواده و حتی والدین خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

    بیمه تکمیلی سازمانی

    همان طور که از نام بیمه تکمیلی سازمانی پیداست، تمام شرکت ها و محیط های کاری می توانند برای کارمندان خود بیمه تکمیلی سازمانی تهیه کنند. افراد در این نوع بیمه ها حق بیمه کم تری نسبت به بیمه تکمیلی انفرادی می پردازند. در این نوع بیمه، بیمه شده ها می توانند اعضای درجه یک خود را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی سازمانی قرار دهند.

    بیمه های مربوط به خودرو کدامند؟

    افراد می توانند خودروی خود را بیمه کنند و از این طریق، حوادث احتمالی پیش آمده برای خودروی خود را تحت پوشش قرار دهند. اگر بخواهیم بیمه های مربوط به خودرو را نام ببریم باید به بیمه هایی همچون بیمه بدنه خودرو، بیمه شخص ثالث، حوادث راننده و بیمه خودروی بین الملل اشاره کنیم. بیمه بدنه هزینه های ناشی از خسارت های وارد شده بر خودرو را پرداخت می کند که از این خسارات می توان به مواردی همچون سیل، آتش سوزی، سقوط خودرو، تصادف، سرقت، خسارت وارده بر لوازم یدکی، برخورد با اجسام ثابت و یا متحرک و … اشاره کرد.

     

    عکس 2 بیمه بدنه، شخص ثالث، حوادث و بیمه خودروی بین الملل از بیمه های مربوط به خودرو به شمار می روند

    بیمه شخص ثالث نوعی بیمه اجباری می باشد که تمامی شرکت های بیمه آن را ارائه می کنند. در این نوع بیمه تمام افرادی که در تصادف حضور داشته اند، به جز راننده مقصر، شخص ثالث به شمار می روند و تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار دارند. این بیمه خسارت های مالی وارده بر اشخاص ثالث و همچنین خسارات جانی مصدومان و سرنشینان خودرو را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه حوادث نوع دیگری از بیمه های اشخاص می باشد که حوادث رخ داده برای راننده را خواه مقصر باشد یا نباشد پوشش می دهد. البته این نوع بیمه فقط شامل خسارات جانی وارده بر راننده می شود و خسارات مالی را پوشش نمی دهد.

    در نهایت بیمه خودروی بین الملل از زیر مجموعه های بیمه شخص ثالت می باشد که به آن بیمه کارت سبز خودرو نیز گفته می شود. این بیمه در صورتی که راننده به کشور دیگری سفر کند و دچار حادثه رانندگی شود، خسارات وارده را در قالب قوانین خود پرداخت می کند. بیمه خودروی بین الملل در تمام کشور های دنیا قابل قبول نیست و فقط در 48 کشور پذیرفته می شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307124

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم