• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3
غضنفری در نشست خبری چهاردهمين کنفرانس بين المللي مهندسي صنايع:

همه دولتها باید نسبت به هزینه هایی که از جیب ملت ها انجام می دهند مراقبت کنند

  • کد خبر : 4355
  • 02 بهمن 1396 - 0:41
همه دولتها باید نسبت به هزینه هایی که از جیب ملت ها انجام می دهند مراقبت کنند

دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: ما در اقتصاد مقاومتی نباید فقط به دنبال توزیع مجدد پول باشیم؛ در اقتصاد مقاومتی باید به سمت کاهش هزینه ها برویم که متاسفانه به این سمت حرکت نکردیم.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی – علم و صنعت پول بانک، نشست خبری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، صبح امروز یکشنبه 1 بهمن ماه 96، با حضور مهدی غضنفری دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران و جمعی از اصحاب رسنه، در محل ساختمان فرهنگی و هنری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

     

    مهدی غضنفری، دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران

    مهدی غضنفری، در ابتدای این نشست خبری گفت: کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به دنبال حل مشکلات صنایع و کمک به توسعه صنعتی کشور است.

    وی افزود: ترویج تحقیقات بنیادی و کاربردی در همه بخش های مهندسی صنایع، فراهم آوردن امکان هم اندیشی و تبادل نظر بین دانش آموختگان ، اساتید و کاربران در شاخه های مختلف مهندسی صنایع، افزایش ارتباط انجمن، دانشگاه و صنعت، رصد فعالیت های علمی در موضوع کنفرانس و دستیابی به آخرین یافته های علمی از اهداف کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع است.

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران اظهار داشت: از استادان برتر داخلی و خارجی برای حضور در کنفرانس دعوت شده است و تلاش کردیم موضوعات و مشکلات کشور در حوزه صنعت مورد بررسی قرار گیرد و مقالات برگزیده در کتابی چاپ و در دسترس پژوهشگران و صاحبنظران قرار می گیرد.

    غضنفری افزود: کاربردهای نوین مهندسی صنایع در اقتصاد مقاومتی، کسب و کارهای نوپا، سیستم های شهری، سلامت، گاز و برق و انرژی های تجدیدپذیر و نیز سیستم های آبی و نیز صنعت بورس و بانک و بیمه همچنین مدیریت ریسک، بحران و تداوم کسب و کار، توسعه پایدار و صنعت گردشگران از محورهایی است که در این کنفرانس مورد توجه خواهد بود.

    وی بیان داشت: صنایع پیشرفته (ماهواره و نانو و بایو تکنولوژی) و دفاعی، سیستم های لجستیک یکپارچه و هوشمند و سیستم های تولید پیشرفته با توجه به نقشی که در کاهش هزینه ها دارد در کنفرانس به بحث گذاشته می شود.

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران افزود: تئوری های اصیل با موضوع؛ روش های حل دقیق برای مسائل پیچیده، تکنیک های نوین مدل سازی تئوری بازی و طراحی مکانیزم، روش های نوین بهینه سازی غیرقطعی، روش های نوین تفکر سیستمی نرم، محاسبات نرم، علوم داده و بهینه سازی داده محور، تکنیک ها و روش های عارضه یابی سازمانی و تکنیک ها و روش های تحلیل شبکه محور دیگری است که در طول کنفرانس مورد توجه قرار می گیرد.

    غضنفری گفت: چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع طی روزهای 18 و 19 بهمن در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود.

    وی افزود: صاحبان صنایع می توانند با برپایی غرفه هایی در محل برگزاری کنفرانس به معرفی توانمندی های خود بپردازند ضمن اینکه استارت آپ هایی با عنوان دورخیز و نیز ایده بازار در دو روز برگزاری کنفرانس برپا خواهد شد.

     

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران گفت: 10 نشریه معتبر داخلی و خارجی آمادگی خود را برای چاپ و نشر مقالات اعلام کردند و تا شروع کنفرانس 56 کارگاه آموزشی برگزار می شود ضمن اینکه 20 دانشگاه برتر کشور از برگزاری کنفرانس حمایت کردند.

    غضنفری افزود: علاوه بر استادان ایران شاغل در خارج از کشور استادانی از دانشگاه های هلند، ژاپن، آمریکا، چین و فرانسه آمادگی خود را برای حضور در کنفرانس اعلام کردند.

    وی اظهار داشت: از هزار و 14 مقاله رسیده تعداد 445 مقاله پذیرفته شد که در نهایت حدود 100 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد و باقی مقالات در قالب کتابچه ای چاپ و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران، در ادامه گفت: متاسفانه رابطه صنعت و دانشگاه مطلوب نیست.

    غضنفری افزود: تکنیک های مهندسی صنایع مثل بهره وری، تخصیص بهینه منابع، رشد تولید، کاهش هزینه ها و موضوعاتی چون توسعه صادرات می تواند به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند.

    وی با بیان اینکه همه دولتها باید نسبت به هزینه هایی که از جیب ملتها انجام می دهند مراقبت کنند، گفت: اگر کاهش هزینه ها در دولتها و شرکتهای دولتی مبنای کار نباشد، تزریق بیشتر منابع بودجه ای و بانکی به تنهایی نمی تواند به ما در خروج از شرایط فعلی کمک کند.

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران افزود: درحال حاضر بیش از 300 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت صرف هزینه های جاری می شود که با نگاه به اقتصاد مقاومتی یک شکست محسوب می شود.

    غضنفری گفت: ما در اقتصاد مقاومتی نباید فقط به دنبال توزیع مجدد پول باشیم؛ در اقتصاد مقاومتی باید به سمت کاهش هزینه ها برویم که متاسفانه به این سمت حرکت نکردیم.

     

    دبیر علمی انجمن مهندسی صنایع ایران، در پایان سخنان خود گفت: اگر همه نیروهای نظام و طرفدار انقلاب به فوریت تمام تلاش خود را در جهت کاهش هزینه ها بکار نگیرند ممکن است کشتی اقتصاد با ابتلائات بیشتری مواجه گردد.

     

    گفتنی است، چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع، طی روزهای 18 و 19 بهمن ماه سالجاری، در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار می گردد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4355

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم