• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی به کار خود پایان داد/ عروسک‌ها با سرود شادی به خانه‌هایشان رفتند

  • کد خبر : 10032
  • 08 شهریور 1397 - 2:24
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی به کار خود پایان داد/ عروسک‌ها با سرود شادی به خانه‌هایشان رفتند

پول بانک: هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک که با آرزوی صلح و دوستی برای جهانیان آغاز شده بود، با قدرانی از همه گروه‎‌های شرکت‌کننده و با امید به داشتن آسمانی آبی برای همه به کار خود پایان داد.

  • پول بانک: هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک که با آرزوی صلح و دوستی برای جهانیان آغاز شده بود، با قدرانی از همه گروه‎‌های شرکت‌کننده و با امید به داشتن آسمانی آبی برای همه به کار خود پایان داد.

    به گزارش ستاد خبری این جشنواره، مراسم اختتامیه با اجرای ستاره اسکندری و همراهی پیمان فاطمی در نقش «مبارک» شامگاه چهارشنبه هفتم شهریور در فضای باز تالار وحدت برگزار شد.

    در آغاز این برنامه، پیام‌های تصویری سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیر اداره‌کل هنرهای نمایشی  پخش شد و مرضیه برومند دبیر این جشنواره گزارش خود را به صورت تصویری ارائه کرد.

    برومند با پخش ترانه «خونه مادربزرگه» روی صحنه آمد و  در سخنانی گفت: «این دوره از جشنواره با عید شروع و به عید ختم شد. درواقع  ما بین‌العیدین   و مبارک هم بودیم، پس عید همه مبارک باشد. خوشحالیم که دوباره همه عروسک‌ها از هر رنگ و نژادی سرود شادی خواندند.»

    او با اشاره به استقبال مردم از شادپیمایی جشنواره ادامه داد: «شادپیمایی ما عظیم بود و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد هم در آن حضور  داشت. ما تا امروز مسئولان را در مراسم شاد هنرمندان ندیده بودیم که خوشبختانه در این برنامه دیدیم و امیدوارم از این پس مسئولان در شادی‌های ما حضور داشته باشند.»

    برومند از همه همراهانی که در برگزاری این جشنواره او و همکارانش را یاری کرده بودند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها ادامه‌دار باشد.

    در ادامه سرود جشنواره نمایش عروسکی با حضور کودکانی که لباس «مبارک» را بر تن و پلاکاردهای جشنواره را در دست داشتند، توسط گروه موسیقی «شرنگ» اجرا شد.

    بخش بعدی برنامه به مراسم بزرگداشت و تقدیر از هنرمندان اختصاص داشت که با پخش کلیپ‌هایی همراه بود.

    نخستین تقدیر از وحید خسروی هنرمند کرمانشاهی  با حضور محمدرضا کریمی‌صارمی مدیر امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهرام شاه‌محمدلو هنرمند پیشکسوت انجام شد.

    شاه‌محمدلو از وحید خسروی که در زمان زلزله کرمانشاه با اجرای تئاتر، به کودکان شادی بخشیده بود، تقدیر کرد.

    خسروی نیز در سخنانی گفت: «اولین کسی که بعد از زلزله کرمانشاه به من پیام داد، بنفشه بدیعی بود و گفت خانم برومند بسیار نگران است. از همه مردم متشکرم که دل مردم کرمانشاه را شاد کردند. یک سال از این اتفاق گذشته اما مردم ما همچنان در کانکس زندگی می‌کنند و به روحیه نیاز دارند. در آن زمان گروه‌های تئاتری قصد داشتند به کرمانشاه بیایند و تئاتر اجرا کنند اما امکان اسکان وجود نداشت، حالا کانون پرورش فکری امکانات لازم را فراهم کرده و با توجه به شرایط دشوار کودکان از گروه‌ها دعوت می‌کنم برای اجرای تئاتر به این شهر بیایند.»

    دومین تقدیر با پخش کلیپی به فرشته ابراهیمی هنرمند تئاتر عروسکی در مشهد  اختصاص داشت که با حضور احترام برومند و مرضیه محبوب برگزار شد.

    ابراهیمی در سخنانی گفت: «نمایش عروسکی کاری طاقت‌فرساست که اگر صبور نباشید، صحنه را ترک می‌کنید.»

    در بخش بعدی بزرگداشت زهرا صبری برگزار شد. برای این بزرگداشت تصاویری از مرضیه برومند، معتمدآریا، اعظم بروجردی، رکسانا بهرام، حسین پاکدل پخش شد که برومند در این تصاویر از زهرا صبری به عنوان سرو بلند شیراز یاد کرد.

    در ادامه بهروز غریب‌پور، اردشیر صالح‌پور و شهرام کرمی برای بزرگداشت  صبری روی صحنه آمدند.

    غریب‌پور خاطره‌ای از حضور زهرا صبری در جشنواره پراگ در زمانی که او داور این جشنواره بود، تعریف کرد.

    اردشیر صالح‌پور هم نمایش‌های صبری را دارای مفاهیم هستی‌شناسی توصیف و با نام بردن از چند نمایش این کارگردان از او تقدیر کرد.‌

    شهرام کرمی رییس اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه صبری همکلاسی و هم سن و سال اوست و تقدیر در این سن و سال امری مرسوم نیست، تاکید کرد که برای سال‌ها تلاش  باید از این هنرمند شایسته و نگاه انسانی‌اش تقدیر شود.

    زهرا صبری پس از دریافت جایزه‌اش خطاب به برومند گفت:« من در بسیاری از جشنواره‌های دنیا جایزه گرفتم ولی امشب این تقدیر برایم ارزش دیگری داشت و هرگز آن را فراموش نمی‌کنم.»

    در ادامه مراسم، دبیر جشنواره با اشاره به بخش دانش‌‌آموزی که برای اولین بار در جشنواره امسال برگزار شد، با حضور مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی و سید محمدحسین حجازی مدیر مجموعه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد، از علی رمضانی معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تقدیر کرد.

    برومند در این بخش از جای خالی هنر در مدارس ابراز تاسف کرد و گفت: «کودکان در فضایی خشک و عاری از تئاتر، شعر، موسیقی و… درس می‌خوانند.»

    رمضانی هم از دبیر جشنواره تشکر کرد و گفت:« مسیر شما بی‌بازگشت است چراکه شما راه را برای فعالیت‌های دانش‌آموزان و دیده‌شدن آنها در جشنواره‌ها باز کردید.»

    سپس از کارگردان‌های بخش‌های مختلف جشنواره با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.

    در بخش پایانی جوایز ویژه دبیر جشنواره به سه گروه تعلق گرفت.

    برومند در ابتدای این بخش با اشاره به اینکه جشنواره عروسکی رقابتی نیست و هنرمندان این رشته با هم رقابت ندارند بلکه رفیق یکدیگر هستند، گفت:« به انتخاب خودم و با مشورت با دیگران این سه گروه را انتخاب کردم.»

    در این بخش به خاطر موفقیت درخلق لحظات بدیع و افسانه‌ای متناسب با کار عروسکی از نمایش «اسب آبنوس» به کارگردانی مریم ضیایی، برای تصویرسازی زیبا و استفاده از آیین‌های بومی از نمایش «مترسک» به کارگردانی حسین عباس‌زاده و به دلیل تلاش جمعی خلاقانه و هماهنگ از نمایش «سیمین و فرزان» با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

    در پایان همه هنرمندانی که تندیس دریافت کرده بودند همراه با دبیر جشنواره عکس دسته‌جمعی گرفتند.

    حجت‌الاسلام بهداروند، مریم سعادت، پوپک عظیم‌پور، امیر اثباتی، مجید قناد، قادر آشنا، حسین مسافرآستانه، مجید رجبی‌معمار، حمید نیلی، لیلی رشیدی، شهرام گیل‌آبادی، فریندخت زاهدی، آناهیتا غنی‌زاده، آزاده انصاری، مریم معینی، افسانه زمانی، روشنک کریمی، مهدی فرشیدی‌سپهر و… از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10032

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم