• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

هشدار قالیباف : هرگونه فعالیت بانکی صندوق‌های فناوری و شکوفایی ، خلاف قانون است

  • کد خبر : 272114
  • 08 دی 1400 - 7:37
هشدار  قالیباف : هرگونه فعالیت بانکی صندوق‌های فناوری و شکوفایی ، خلاف قانون است

ایلنا نوشت:هرگونه فعالیت بانکی از سوی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است. آنها فقط در این طرح که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است این امتیاز را دارند که اگر در قراردادهای خود شکایتی از آنه..

  • ایلنا نوشت:هرگونه فعالیت بانکی از سوی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است. آنها فقط در این طرح که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است این امتیاز را دارند که اگر در قراردادهای خود شکایتی از آنها صورت گرفت قوه قضاییه با همان نگاهی که به تعهدات بانکی دارد به تعهدات این صندوق‌ها نیز رسیدگی کند.

    محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در زمان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان، در رابطه با تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: طی چند سال گذشته شاهد شکل‌گیری موسسات مالی و اعتباری بودیم که این موسسات علیرغم اینکه اجازه فعالیت بانکی نداشتند به انجام امور بانکی پرداختند و خلق پول کردند و کشور را با مشکلات زیادی مواجه کردند.

    صندوق‌های نوآوری و شکوفایی بدانند که حق انجام عملیات بانکی ندارند

    وی ادامه داد: ما در این زمینه قانون داشتیم اما بانک مرکزی در برابر آنها کوتاهی کرد و جلوی فعالیت بانکی آنها را نگرفت در نهایت ۳۶ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال صرف پرداخت خسارات ناشی از این صندوق‌ها شد.

    رئیس مجلس اضافه کرد: صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در حوزه حکمرانی در فضای فناوری اختیار دارند باید بدانند که حق انجام عملیات بانکداری را ندارند. هرگونه فعالیت بانکی از سوی صندوق‌های فناوری و شکوفایی خلاف قانون است. آنها فقط در این طرح که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است این امتیاز را دارند که اگر در قراردادهای خود شکایتی از آنها صورت گرفت قوه قضاییه با همان نگاهی که به تعهدات بانکی دارد به تعهدات این صندوق‌ها نیز رسیدگی کند.

    وی در پایان بیان کرد: صندوق‌های نوآوری و شکوفایی حق انجام هیچ‌گونه عملیات بانکی ندارند و فقط در قراردادهای آنها نگاه تعهدات بانکی می‌شود.

    بیشتر بخوانید:

    انتقاد قالیباف از شیوه «تکراری و غلط»تصمیم گیری برای حل مشکلات اقتصادی در ۵۰ سال گذشته / باید کارآمدی دین در اداره جامعه محقق شود

    قالیباف: یک جای کار می‌لنگد

    21217

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=272114

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم