• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

هدف کیف پول بلاکچین چیست؟

  • کد خبر : 340981
  • 26 دی 1402 - 11:53
هدف کیف پول بلاکچین چیست؟

فهرست محتوا بدون شک یکی از امن‌ترین و مطرح‌ترین کیف پول‌های نگهداری ارز دیجیتال، کیف پول بلاکچین است که به‌دلیل برخی از کارایی‌های خاص‌شان، شدیدا مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. یکی از کارایی‌های خاص این والت‌ها، امکان ترید ارزهای دیجیتال اصلی در خود والت خواهد بود. هدف اصلی از تشکیل کیف پول بلاکچین، […]

فهرست محتوا

  • بدون شک یکی از امن‌ترین و مطرح‌ترین کیف پول‌های نگهداری ارز دیجیتال، کیف پول بلاکچین است که به‌دلیل برخی از کارایی‌های خاص‌شان، شدیدا مورد توجه بسیاری از کاربران در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. یکی از کارایی‌های خاص این والت‌ها، امکان ترید ارزهای دیجیتال اصلی در خود والت خواهد بود. هدف اصلی از تشکیل کیف پول بلاکچین، نگهداری ارز دیجیتال بیت کوین بود؛ زیرا حدودا 2 سال پس از ظهور BTC، این والت نیز در اختیار کاربران قرار گرفت.

    همانند دیگر امکانات دنیای کریپتوکارنسی، این کیف پول دیجیتال نیز دارای معایب و مزایای مخصوص به خود است و رقابت جالب توجهی با دیگر والت‌های مطرح همچون Trust Wallet دارد. البته بایستی به این نکته توجه داشت که به‌دلیل تحریم‌های گسترده علیه ایران، امکان احراز هویت راحت در والت بلاکچین برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

    نحوه دانلود و راه‌اندازی کیف پول بلاکچین

    این کیف پول در سال 2011 میلادی طراحی شد و در دسترس کاربران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفت. برای راه‌اندازی والت دیجیتال بلاکچین، بایستی مراحل زیر طی شود:

    1. ابتدا کاربران باید اپلیکیشن آن را از یک منبع معتبر نظیر گوگل استور (Google Store) دانلود کنند؛ همچنین با مراجعه به صفحه این والت در سایت بلاکچین به آدرس «www.blockchain.com/wallets» نیز، امکان دریافت این اپلیکیشن را خواهید داشت.

    2. برای نصب نسخه اندرویدی کیف پول بلاکچین، بایستی ابتدا کلیه اپلیکیشن‌های باز گوشی را ببندید؛ ضمن این‌که خود گوگل پلی نیز بایستی بسته شود.

    3. وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی همراه شوید و روی بخش گزینه برنامه‌ها یا مدیریت برنامه‌ها (apps) بزنید.

    4. در ادامه نرم‌افزار گوگلی پلی (Google Play) خود را بیابید و روی آن کلیک کنید.

    5. گزینه پاک کردن داده (Clear Data) را انتخاب کنید.

    6. حالا وقت آن است که یک VPN را روی گوشی‌تان روشن کنید تا آی پی اینترنتی شما از ایران به IP یک کشور غیرتحریمی تغییر کند.

    7. گوگل استور یا گوگل پلی خود را باز کرده و Blockchain Wallet را سرچ کنید؛ حال بدون آن‌که وی‌پی‌ان خود را قطع کنید، بگذارید اپلکیشن والت دیجیتال بلاکچین تا انتها دانلود و سپس نصب شود.

    8. نرم‌افزار مربوطه را باز کرده و روی گزینه «Create an Account» بزنید.

    9. در ادامه باید یک ایمیل به اپلیکیشن موردنظر بدهید و همچنین یک گذرواژه مناسب برای حساب کاربری خود در نظر بگیرید؛ ضمنا لیست ضوابط کیف پول دیجیتال بلاکچین به شما نشان داده می‌شود که بایستی آن را تأیید کنید.

    10. سپس کاربر بایستی یک کد 4 رقمی را به‌عنوان پین، جهت ورود به اپلیکیشن تعیین کند.

    11. در گام بعدی، یک ایمیل به آدرس ایمیلی که به برنامه داده‌اید، ارسال خواهد شد. بدین منظور بایستی وارد اینباکس ایمیل خود شوید و روی لینکی که برای‌تان ارسال شده است، بزنید. با انجام این کار، آدرس ایمیل‌تان مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

    12. سرانجام فرآیند کاری راه‌اندازی کیف پول بلاکچین شما به پایان می‌رسد و قادر خواهید بود که به بخش‌های مختلف ذخیره هر ارز دیجیتال روی این والت، به‌طور مجزا دسترسی داشته باشید.

    لازم به‌ذکر است که آموزش فوق، مربوط به گوشی‌های اندرویدی بوده و توجه داشته باشید که دستیابی به نسخه ios این اپلیکیشن نیز مهیاست؛ البته مراحل نصب و راه‌اندازی اندکی متفاوت خواهد بود. حال امکان دریافت و ارسال رمزارزهای مختلف فراهم می‌شود.

    نحوه دریافت رمزارز در کیف پول بلاکچین

    جهت دریافت ارز دیجیتال از یک فرستنده، یک کیف پول دیجیتال دیگر یا یک صرافی به مقصد والت بلاکچین خود، کافیست روی رمزارز مربوطه (مثلا بیت کوین، اتریوم و …) کلیک کنید. پس از کلیک روی کوین معتبر موردنظر، به اطلاعات مربوط به قیمت‌ها، نمودارهای ارزش و … دست خواهید یافت. به‌منظور دریافت رمزارزهای موردنظرتان از یک مقصد دیگر، ابتدا باید گزینه «Privet Key» را که در صدر فهرست قرار گرفته است، انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای‌تان باز می‌شود که بایستی روی گزینه Receive بزنید.

    سپس یک آدرس در اختیارتان قرار می‌گیرد که در واقع همان آدرس کیف پول بلاکچین شما خواهد بود. حالا قادر هستید که همین آدرس را در اختیار فرستنده ارز دیجیتال قرار دهید تا فرآیند انتقال رمزارز مربوطه انجام گیرد؛ ضمنا می‌توانید QR Code کیف پول دیجیتال‌تان را نیز به فرستنده بدهید تا عملیات انتقال را اجرایی کند.

    هدف کیف پول بلاکچین چیست؟

    شیوه ارسال رمزارز از Blockchain Wallet

    به‌منظور ارسال ارز دیجیتال از کیف پول بلاکچین به مقصدی دیگر، ابتدا رمزارز موردنظر را انتخاب کرده و در ادامه باید گزینه Privet Key Wallet را انتخاب کنید. چنان‌چه در کیف پول خود دارایی داشته باشید، گزینه ارسال (Send) ظاهر خواهد شد. با کلیک روی گزینه send، وارد صفحه دیگری می‌شوید که بایستی در آن، آدرس کیف پولی را که می‌خواهید به آن رمزارز ارسال کنید، وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه Next، اطلاعات مربوط به مقدار ارز دیجیتال قابل انتقال و کارمزد شبکه بلاکچین نمایان خواهد شد.

    در ادامه نیاز است مقدار ارزی که می‌خواهید ترانسفر کنید را وارد کرده و مجددا گزینه next را انتخاب کنید. در ادامه اطلاعات وارد شده از سوی شما، یک‌بار دیگر به نمایش در می‌آید تا صحت اطلاعات انتقال را چک و تأیید کنید. چنان‌چه کیف پول مقصد، مربوط به یک صرافی باشد، بایستی کادر Memo را نیز تکمیل کنید که برای این کار، بایستی اطلاعات موردنیاز را از صرافی مقصد بگیرید. نهایتا گزینه ارسال را می‌زنید و در پی موفقیت در ارسال تراکنش، پیام تأیید به شما نشان داده می‌شود.

    مزایای کیف پول بلاکچین

    جالب است بدانید به‌دلیل مزایای ویژه و اعتبار بالای شرکت بلاکچین، تاکنون حدود 30.000.000 والت دیجیتال بلاکچین توسط کاربران مختلف سراسر جهان ایجاد شده است. برای آشنایی با مزایای کیف پول بلاکچین، به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • از کارمزد بسیار کمی بهره می‌برند.

    • به‌لطف ایجاد احراز هویت دو عاملی و نوت‌برداری از کلمات بازیابی، کیف پول ارز دیجیتال بلاکچین دارای امنیت سایبری بالایی است.

    • به‌طور مستمر از سرمایه‌های کاربران در این والت، بک‌آپ گرفته می‌شود.

    • قابلیت معامله ارزهای دیجیتال از درون کیف پول بلاکچین، فراهم خواهد بود.

    • از نسخه وب پشتیبانی می‌کنند.

    • امکان دریافت و ارسال رمزارزها توسط این والت وجود دارد.

    • از سرعت کارکردی بالایی بهره می‌برند.

    البته بایستی اشاره کرد که به‌دلیل تبعیت از تحریم‌های جهانی، این کیف پول معتبر به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد؛ چراکه کاربران کشورمان با IP و آدرس ایران، احراز هویت نمی‌شوند!

    هدف کیف پول بلاکچین چیست؟

     به‌طورکلی برای استفاده از انواع والت‌ها و همچنین خرید و فروش کریپتوها در دنیای پرنوسان رمزارزها، شدیدا توصیه می‌کنیم که ابتدا دوره‌های آموزشی متعدد و معتبری را بگذرانید و بدون آموزش‌های لازم، به ترید هیچ نوع رمزارزی اقدام نکنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340981

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم