• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

نگاهی به 5 پیشرفت مهم در گلکسی نوت 10 سامسونگ

  • کد خبر : 24250
  • 02 شهریور 1398 - 22:31
نگاهی به 5 پیشرفت مهم در گلکسی نوت 10 سامسونگ

پول بانک: شرکت سامسونگ برای طراحی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس خود همه جوانب را مورد بررسی قرار داده، از طراحی زیبا تا ابزارهای فوق پیشرفته فیلمبرداری، شارژ فوق سریع، قابلیت‌های متکی به هوش مصنوعی و البته قلم S Pen با کاربردهای گسترده‌تر. همه این گزینه‎ها در پرچمدار جدید سامسونگ به حدی پیشرفت […]

  • پول بانک: شرکت سامسونگ برای طراحی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس خود همه جوانب را مورد بررسی قرار داده، از طراحی زیبا تا ابزارهای فوق پیشرفته فیلمبرداری، شارژ فوق سریع، قابلیت‌های متکی به هوش مصنوعی و البته قلم S Pen با کاربردهای گسترده‌تر. همه این گزینهها در پرچمدار جدید سامسونگ به حدی پیشرفت کرده که تجربه استفاده از گوشی همراه را به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار میدهد. در ادامه نگاهی داریم به هیجانانگیزترین پیشرفت‌های ایجاد شده در گلکسی نوت 10 سامسونگ.

    1. طراحی

    سامسونگ برای اولین بار گوشی نوت خود را در دو مدل عرضه کرد. نسخه گلکسی نوت 10 با نمایشگر 6.3 اینچی خود 0.1 اینچ از گلکسی نوت 9 کوچکتر شده و برای کسانی مناسب است که میخواهند تمام قدرت یک گوشی نوت جدید را در اندازهای کوچکتر در اختیار داشته باشند. اما نسخه گلکسی نوت 10 پلاس 6.8 اینچی 0.4 اینچ بزرگتر از نوت 9 است. این یعنی گلکسی نوت 10 پلاس بزرگترین نمایشگر گوشیهای نوت را دارد.

    هردو مدل ظاهری بسیار زیبا دارند که با اتکا به میراث طراحیهای چشمگیر گوشیهای نوت در گذشته طراحی شده است. اما چیزی که طراحی گلکسی نوت 10 را تا این حد چشمگیر میکند صرفا نمای آن نیست، این گوشی بصورت استثنایی سبک و باریک است. وزن آن تنها 196 گرم و ضخامتش 7.9 میلیمتر است.

    سامسونگ در روند طراحی این سری از پرچمداران خود، همه کلیدها را بسیار باریکتر کرد تا به کوچکتر شدن کل بدنه کمک کرده باشد. از جمله این تغییرها در طراحی بدنه یکپارچه برای قلم S Pen اتفاق افتاد که آن را نسبت به نسخههای قبلی سبکتر و گردتر کرد. تغییرات مشابهی هم در سیستم اتاقک خنککننده انجام شده و آن را به باریکترین سیستم جهان تبدیل کرد. این فناوری جدید با ضخامت تنها 0.35 میلیمتری خود عملکرد واحد پردازش گرافیکی (GPU) را هم افزایش داده و تضمین می‌کند که گلکسی نوت 10 در سنگینترین شرایط کاری هم کاملا خنک بماند.

    سامسونگ برای تکمیل طراحی زیبای خود، تعداد دکمهها را هم کاهش داده است. به این ترتیب حاشیه سمت راست گلکسی نوت 10 کاملا بدون دکمه است و دکمه روشن و خاموش و بیکسبی کاملا در هم ادغام شده و به شکل یک دکمه قابل تنظیم در سمت چپ قرار گرفته است. علاوه بر این جک 3.5 میلیمتری هدفون هم حذف شده و سری گلکسی نوت 10 از هردو حالت هدفون‌های USB-C و بیسیم پشتیبانی میکند و یک هدفون USB-C هم در جعبه قرار داده شده است.

    نمایشگرهای سری گلکسی نوت 10 مانند همیشه چشمگیر هستند و با توجه به استفاده از نمایشگر جدید  تقریبا بدون حاشیه Cinematic Infinity فضای نمایشی آنها از قبل بیشتر شده است. دوربین جلوی گوشی هم در یک حفره بسیار ریز در مرکز خط بالایی نمایشگر گنجانده شده تا بیشترین استفاده کاربر از صفحه نمایش ممکن شود. قرار دادن دوربین در وسط صفحه نمایش نه تنها نمایشگر را متوازن کرده بلکه به طبیعیتر شدن و متقارن شدن عکسهای سلفی و تماسهای ویدیویی کمک میکند.  این طراحی با نام Premium Hole Display همچنین توسط کارشناسان موسسه UL بخاطر یکپارچگی رنگ و روشنایی تایید شده است.

    برای هر کاری از بازی تا ویرایش عکس، از تماشای فیلم یا گرفتن فیلم از خودتان، میتوانید مطمئن باشید که نمایشگر Dynamic AMOLED در گلکسی نوت 10 با ایجاد بهترین روشنایی، کنتراست و رنگ، حتی در روشنترین محیطها، تجربه شما از یک تصویر بسیار با کیفیت را ارتقا خواهد داد. این نمایشگر به خاطر استفاده از روکش فوق العاده قوی Gorilla Glass 6 در جلو و عقب گوشی، بسیار مقاوم است.

    1. عملکرد

    علاوه بر طراحی بسیار باریک، سامسونگ مجموعهای از قابلیتهای بسیار قدرتمند را هم در سری گلکسی نوت 10 خود معرفی کرده است. فقط کافیست بگوییم وقتی پای سرعت در میان باشد، این گوشیها هرگز جا نخواهند ماند. استفاده از فناوری شارژ فوق سریع (تا 45 وات) در گلکسی نوت 10 پلاس در کنار فناوریهایی مثل اشتراک بیسیم شارژ و شارژ سریع بیسیم 2.0، باعث می‏شود وقت گذاشتن طولانی برای شارژ گوشی به خاطرهها بپیوندد.

    با استفاده ازاین فناوری، فقط کافیست گلکسی نوت 10 پلاس خود را نیم ساعت به شارژ بزنید تا برای یک روز کامل از آن استفاده کنید. باتری گلکسی نوت 10 پلاس با ظرفیت 4300 میلیآمپرساعت، بزرگترین باتری است که تا کنون در یک گوشی نوت به کار رفته است. به این ترتیب شما میتوانید بدون نگرانی از خالی شدن باتری گوشی، برای کل روز بازی، استریم، مرور اینترنت و حتی گرفتن فیلم و ادیت آن را انجام دهید.

    سامسونگ همچنین از جدیدترین فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سری گلکسی نوت 10 استفاده کرده است که عملکرد گوشی را بر اساس نوع استفاده شما، تنظیم می‏کنند. یکی از جدیدترین نوآوریها استفاده از قدرت واحد پردازش عصبی یا NPU در بخش Game Booster است. وقتی شما بازی سنگینی را روی گوشی خودتان اجرا میکنید این قابلیت در پشت صحنه فعال شده و دادههای سیستم، کاربر و بازی را جمعآوری و تحلیل کرده و عملکرد گوشی و مصرف باتری را متناسب با آن بهینهسازی میکند.

    این سری از پرچمداران سامسونگ مجهز به نسل آینده پردازشگر یعنی چیپست‌های AP هفت نانومتری شدهاند که عملکرد پردازشگر اصلی و پردازشگر گرافیک را به ترتیب 33 و 42 درصد (در مقایسه با گلکسی نوت 9) افزایش میدهد و به این ترتیب بازیها و ویدیوها را کاملا روان و راحت اجرا میکند. یکی دیگر از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سری گلکسی نوت 10، قابلیت Boot Up Booster است که اپلیکیشنهای بسیار پرکاربرد شما را تشخیص داده و آنها را در RAM نگه میدارد تا بدون هیچ تاخیری اجرا شوند. این قابلیت الگوی کار شما را در یک هفته اخیر بررسی کرده و بصورت خودکار پایگاه دادههای مربوط به اپلیکیشنهای استفاده شده را بروزرسانی میکند.

    در زمینه میزان حافظه هم گوشی‏های سری گلکسی نوت 10 نیاز کاربران را تامین میکنند. نسخه گلکسی نوت 10 دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است در حالی که نسخه گلکسی نوت 10 پلاس در دو مدل 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده و از حافظه جانبی microSD هم تا 1 ترابایت پشتیبانی میکند. هر دوی این گوشیها گزینه 4G 2.0Gbps LTE و 5G دارند که به کاربران امکان میدهد بالاترین سرعت شبکه را تجربه کنند. به این ترتیب و با داشتن حافظهای مانند لپتاپ، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و شبکههای نسل آینده، گلکسی نوت 10 تجربه مولتیتسکینگ را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهد.

    1. قلم S Pen

    گلکسی نوت 10 اصلیترین خصوصیت سری نوت را هم به سطحی جدید ارتقا داده است. نسخه جدید قلم سری نوت با یک بار شارژ تا 10 ساعت کار کرده و با آن میتوانید گزینهها و برنامههای بیشتری را کنترل کنید.

    اضافه شدن قابلیت اتصال با بلوتوث کم مصرف (BLE) در سری قبلی گلکسی نوت باعث شد تا قلم این گوشی به چیزی شبیه چوب جادوگری تبدیل شود که برای کنترل قابلیتهای اصلی گوشی از راه دور کاربرد داشت. قلم S Pen حالا مجهز به کنترلهای اشارهای قابل تنظیمی به نام Air actions شده است که با استفاده از 6 حسگر موجود در قلم به شما اجازه میدهد کارهایی مانند عوض کردن دوربین گوشی، زوم، کنترل موسیقی و کنترل ویدیو و غیره را تنها با یک حرکت قلم، از راه دور انجام دهید.

    روش کار هم بسیار ساده است، قلم را به سمت گوشی بگیرید و دکمه روی آن را فشرده نگه دارید. حالا با حرکت دایرهوار میتوانید در عکس خود زوم کنید و یا با حرکت بالا و پایین، بین دوربین اصلی و سلفی جابجا شوید. اما نکته جالب اینجاست که فرمانهای اشارهای این قلم کاملا قابل تنظیم هستند و کاربر میتواند نوع آنها را مطابق با سلیقه خودش تغییر دهد.

    یادداشت برداری با گلکسی نوت 10 هم از همیشه راحت‏تر شده است. حالا شما میتوانید با یک کلیک، یادداشت دست نوشته خود را به متن تایپ شده تبدیل کرده و با فرمت‌های متفاوت مثل Microsoft Word ذخیره کنید. با استفاده از فناوری تحلیل لیاوت سند و یادگیری عمیق، کار تبدیل دست نوشته به متن تایپی هم ساده و هم بسیار دقیق انجام میشود.

    با استفاده از قابلیتهایی مثل pinch zoom شما می‏توانید بخشی از دست نوشته خود را بزرگتر کرده و یا با Quick Highlighter بخش موردنظرتان را هایلایت کنید. یادداشت برداری در حالت صفحه خاموش هم حالا کاملا بروز شده و شما می‏توانید از رنگهای مختلف برای دست نوشتههای خودتان استفاده کنید.

    1. دوربین

    امروزه کاربران گوشیهای هوشمند بیش از همیشه از خود فیلم گرفته و آن را با دیگران به اشتراک میگذارند. حالا با دوربینهای سهگانه و چهارگانه در گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شما میتوانید تصاویری باورنکردنی از خود بگیرید.

    از جمله قابلیتهای برجسته دوربین این سری از گوشیهای گلکسی نوت میتوان به Zoom-In Mic و Screen Recorder اشاره کرد. قابلیت اول کاملا جدید و مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از آن میتوانید صدای بخشی را که روی آن زوم کردهاید بصورت تقویت شده در گوشی ذخیره کنید. به این ترتیب که وقتی روی سوژهای زوم میکنید صدای محیط کاهش پیدا کرده و صدای آن سوژه تقویت می‌شود.

    اما قابلیت Screen Recorder ابزاری ساده برای ذخیره تصاویر صفحه نمایش گوشی است که به شما امکان می‏دهد با استفاده از قلم S Pen یادداشتهایی را هم روی ویدیو اضافه کنید. این قابلیت برای کسانی که تولید محتوا میکنند، مانند استریمرها و ویلاگرها بسیار مناسب بوده و حالت تصویر در تصویر را در دوربین سلفی فعال کرده و به این ترتیب شما می‏توانید نکاتی را به ویدیوهای آموزشی یا استریم خودتان اضافه کنید.

    قابلیت جدید AR Doodle در گلکسی نوت 10 هم مانند Screen Recorder با هدف خلق محتواهای منحصربه‌فرد طراحی شده است. با استفاده از این قابلیت شما می‏توانید با قلم S Pen واقعیت افزوده، افکت یا انیمیشن به فیلم‌های خود اضافه کنید که چهره افراد داخل تصویر را رهگیری خواهند کرد. طراحیهای AR Doodle میتواند کاملا مجزا یا روی اشیای در حال حرکت استفاده شود که در این حالت طراحی شما توسط گلکسی نوت 10 با سوژه متحرک هماهنگ شده و متناسب با تصویر در جای خودش نمایش داده میشود. در بخش Face از این قابلیت شما می‏توانید فیلترهایی را برای عکسهای سلفیتان ایجاد کنید و در بخش Everywhere هم میتوانید تصاویر متحرک جذاب مثلا یک دسته بادکنک AR را در محیط اطرافتان اضافه کنید.

    دوربین تشخیص عمق در گلکسی نوت 10 پلاس هم با استفاده از اسکنر سه بعدی خود یک قابلیت بسیار جذاب به تصویربرداری اضافه میکند. با استفاده از این قابلیت تصویر سوژه موردنظر شما بصورت سهبعدی گرفته میشود و بعد میتوانید این تصویر سه بعدی را در ویدیوهای دیگرتان هم استفاده کنید. مثلا قبل از شروع مسافرت، می‏توانید از مجسمه شخصیتهای موردعلاقهتان اسکن سه بعدی گرفته و بعد در طول سفر آنها را در هر جایی وارد ویدیوها کنید تا خاطرات‏تان را به جذابترین شکل ممکن با دیگران به اشتراک بگذارید.

    قابلیت فیلمبرداری با افکت Live Focus هم در گلکسی نوت 10 بسیار متنوع شده و افکت‌هایی مثل تار کردن پس زمینه، استفاده از دایرههای رنگی یا سیاهوسفید شدن پس زمینه و رنگی ماندن سوژه را در اختیار شما قرار میدهد. جلوگیری از لرزش دست در هنگام فیلمبرداری هم تا حد زیادی بهینهسازی شده و حالا در حالت Hyperlapse هم قابل استفاده است. البته نرخ تصویر در این قابلیت از 500 مگاهرتز به 833 مگاهرتز افزایش پیدا کرده و به این ترتیب شما می‏توانید ویدیوهایی بسیار طبیعیتر ضبط کنید.

    اپلیکیشن گالری در گلکسی نوت 10 به یک بخش ویرایش ویدئو مجهز شده و حالا میتوانید به راحتترین شکل ممکن کلیپها را با هم ادغام کنید، سرعت اجرای آنها را تنظیم کنید و یا افکتها و موسیقی‏ و حتی نوشتار به آنها اضافه کنید. همه این کارها هم با دست و هم بصورت دقیقتر با قلم S Pen قابل انجام است.

    1. اکوسیستم گلکسی

    سامسونگ بصورت مداوم و با اضافه کردن قابلیتهای جدید، اکوسیستم گلکسی خودش را ارتقا می‏دهد. سری گلکسی نوت 10 براحتی با نسخه جدید ساعت هوشمند سامسونگ به نام گلکسی Watch Active 2 تلفیق می‏شود و به این ترتیب اکوسیستم گلکسی را یک مرحله دیگر ارتقا میدهد.

    قابلیت کنترل دوربین روی ساعت هوشمند به شما امکان می‏دهد قبل از گرفتن عکس، پیش نمایش آن را روی صفحه ساعت مشاهده کرده و بعد تنها با یک ضربه روی ساعت، عکس موردنظرتان را بگیرید یا با حرکت دست روی صفحه ساعت، دوربین را زوم کنید.

    با استفاده از نسخه جدید دکس هم میتوانید گلکسی نوت 10 خود را به راحتی به کامپیوترهای ویندوزی یا مک متصل کرده و تجربه موبایلی خود را به صفحههای بزرگتر منتقل کنید. بعد از اتصال هم میتوانید فایلها را صرفا با روش drag&drop بین گوشی و کامپیوتر یا لپتاپ خودتان جابجا کنید.

    با استفاده از قابلیت Link to Windows که در Quick Panel گوشی قرار دارد، شما میتوانید براحتی به یک کامپیوتر ویندوزی وصل شده و تصویر صفحه گوشی را در کامپیوتر مشاهده کرده و نوتیفیکشنها و پیامهای خود را در آنجا دریافت کرده و از آنجا پاسخ دهید و حتی عکسهایتان را با کامپیوتر سینک کنید.

    با سری گلکسی نوت 10 بازی موبایلی هم یک قدم به جلو رفته است. با استفاده از خدمات استریم P2P در این گوشیها به اسم PlayGalaxy Link، شما می‏توانید بازی را که روی کامپیوتر انجام میدادید، در زمان حرکت دقیقا از همانجا، روی موبایل‏تان ادامه دهید. البته هیچ نیازی به ذخیره‏‏سازی روی گوشی ندارید و قابلیتهای برتر گلکسی نوت 10 به شما امکان می‏دهد بازیهای سنگین را با همان کیفیت اجرا روی کامپیوتر، روی گوشیتان استریم کنید.

    درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

    سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=24250

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم