• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

نگاهی به قابلیت ارتقای کیفیت تصویر به 4K با هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی تلویزیون‎های سامسونگ شما را به ورزشگاه می‎برد

  • کد خبر : 23621
  • 17 اردیبهشت 1398 - 1:24
نگاهی به قابلیت ارتقای کیفیت تصویر به 4K با هوش مصنوعی/ هوش مصنوعی تلویزیون‎های سامسونگ شما را به  ورزشگاه می‎برد

پول بانک: سری جدید تلویزیون‎های  QLED 4K و 8K سامسونگ اکنون مجهز به یک قابلیت پیشرفته به نام AI Upscaling یا ارتقای کیفیت تصویر با هوش مصنوعی هستند. در این حالت تلویزیون QLED شما با استفاده از هوش مصنوعی و بدون توجه به کیفیت تصویر مبدا، تصویر را بسته به نوع و مدل تلویزیون تا […]

  • پول بانک: سری جدید تلویزیونهای  QLED 4K و 8K سامسونگ اکنون مجهز به یک قابلیت پیشرفته به نام AI Upscaling یا ارتقای کیفیت تصویر با هوش مصنوعی هستند. در این حالت تلویزیون QLED شما با استفاده از هوش مصنوعی و بدون توجه به کیفیت تصویر مبدا، تصویر را بسته به نوع و مدل تلویزیون تا حد 4K و یا 8K  ارتقا داده و با کیفیتی فوقالعاده پیش چشمان شما نمایش میدهد. این قابلیت باعث میشود لذت بردن از کیفیت تصویر استثنایی تلویزیونهای سامسونگ دیگر محدود به برنامهها و فیلمهایی نباشد که با کیفیت 4K فیلمبرداری و تولید شدهاند در نتیجه شما میتوانید مسابقات فوتبال موردعلاقه خودتان را که با کیفیت عادی فیلمبرداری میشوند روی صفحه QLED سامسونگ با کیفیت 4K  تماشا کنید. همچنین با توجه به قابلیت این تلویزیون‌ها در تولید حجم 100 درصدی رنگ، حس حضور در استادیوم و مشاهده مسابقات از نزدیک را تجربه خواهید کرد.

    هرچند استفاده از هوش مصنوعی پیش از این در مواردی مانند دستیار دیجیتالی مثل بیکسبی سامسونگ سابقه داشته است اما استفاده از این قابلیت در موضوعی مانند ارتقای کیفیت تصویر تلویزیون تا حد 4K و حتی 8K یکی دیگر از نوآوریهایی بود که سامسونگ در آن پیشتاز شد و سری جدید QLEDهای این شرکت مجهز به این قابلیت شدند.

    Upscaling یا ارتقای کیفیت تصویر چیست؟

    هر تلویزیون در صفحه نمایش خود، بسته به کیفیت آن تلویزیون، دارای تعداد پیکسلهای معینی است. مثلا تلویزیون HD دارای 1920 در 1080 پیکسل عمودی و افقی است. در حالیکه در تلویزیون 4K تعداد پیکسل‏ها در هر دو ردیف عمودی و افقی دو برابر بوده و در سری QLEDهای 8K سامسونگ این تعداد پیکسل تا چهار برابر افزایش پیدا می‏کند.

    به این ترتیب اگر برنامه‌ای که مشاهده می‏کنید با کیفیت HD پخش شود، تلویزیون 4K تنها برای پر کردن نیمی از پیکسل‌های خود اطلاعات دریافت می‏کند. در اینجا شرکتهای سازنده تلویزیون به طور معمول برای سازگار کردن تصویر با نمایشگر محصولات خود از روشهایی مانند استفاده از اطلاعات یک پیکسل برای دو یا چهار پیکسل همجوار استفاده میکنند که در نهایت موجب تار شدن تصویر نهایی و افت کیفیت آن میشود. یعنی هرچند شما برنامه را روی یک تلویزیون 4K میبینید اما کیفیت تصویر همان کیفیت HD ورودی است.

    اما شرکت سامسونگ در سری QLED 4K و حتی 8K خود از یک فناوری نوآورانه به نام AI Upscaling استفاده میکند. تفاوت مهم در اینجا استفاده از هوش مصنوعی برای درک تصویر و پرکردن پیکسلهای خالی متناسب با تصویر اصلی است. یعنی به جای آنکه از اطلاعات یک پیکسل برای پیکسلهای مجاور استفاده شود، پیکسلهای خالی بر اساس اطلاعات خود تصویر پر میشوند. یعنی یک تصویر 4K یا 8K واقعی برای شما ساخته میشود.

    استادیوم را به خانه بیاورید

    استفاده از این فناوری به شما امکان میدهد تصاویری را که شبکههای ورزشی با کیفیت SD یا در حالتی بهتر با کیفیت HD پخش می‏کنند، شما در خانه‏تان با  4 برابر کیفیت بهتر یا 4K مشاهده کنید. این تصویر فوق‏العاده در کنار کیفیت صدای قدرتمند تلویزیونهای سامسونگ، حس حضور در ورزشگاه را به شما میدهد.

    به این ترتیب شما قبل از آنکه حتی تولیدکنندگان برنامههای ورزشی به دنیای 4K وارد شوند از این دنیای زیبای تصاویر جذاب و واقعی، لذت میبرید.

    درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

    سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=23621

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم