• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

نکات مهم نگهداری و استفاده از هندزفری

  • کد خبر : 310226
  • 01 بهمن 1401 - 0:16
نکات مهم نگهداری و استفاده از هندزفری

فهرست محتوا هندزفری و هندفون از لوازم جانبی محبوب به ویژه برای موزیک‌بازها هستند. علاوه بر عاشقان موسیقی، گیمرها هم رابطه‌ی صمیمی و خوبی با هندزفری دارند … این افراد ساعات زیادی از روز را با هندزفری و هدفون خود سر می‌کنند. بدون این‌که توجهی به نکات استفاده از این تجهیزات داشته باشند یا نگهداری […]

فهرست محتوا

  • هندزفری و هندفون از لوازم جانبی محبوب به ویژه برای موزیک‌بازها هستند. علاوه بر عاشقان موسیقی، گیمرها هم رابطه‌ی صمیمی و خوبی با هندزفری دارند …

    این افراد ساعات زیادی از روز را با هندزفری و هدفون خود سر می‌کنند. بدون این‌که توجهی به نکات استفاده از این تجهیزات داشته باشند یا نگهداری و تمیز کردن آن‌ها را بلد باشند. اگر شما هم در طول روز خیلی از هندزفری سیمی یا بی‌سیم استفاده می‌کنید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

    آیا استفاده طولانی مدت از هندزفری ضرر دارد؟

    تحقیقات زیادی بر روی آثار استفاده‌ی زیاد از هدفون و هندزفری انجام شده است و نتایج به دست آمده گاهی ممکن است ترسناک به نظر برسند.

    به ویژه برای کسانی که با صدای بلند از هندزفری استفاده می‌کنند، این موضوع می‌تواند تشدید شود. اگر از خرید هندزفری اپل جدید خود خیلی خوشحالید و دوست دارید روز و شب از آن استفاده کنید، اول بهتر است عوارض استفاده‌ی طولانی مدت از این وسیله را بدانید.

    در این‌جا مهم‌ترین مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از هندزفری را مرور می‌کنیم.

    • کاهش شنوایی (کم‌شنوایی): این مشکل را با عنوان “کاهش شنوایی به دلیل صدای بلند” یا همان (NIHL) نیز معرفی می‌کنند. این مشکل می‌تواند دائمی یا زودگذر باشد.
    • سرگیجه: به ویژه اگر با صدای بلند از هندزفری استفاده کنید.
    • درد گوش: قرار گرفتن مداوم هندزفری و هدفون روی گوش، می‌تواند باعث درد لاله گوش یا حتی دردهای داخلی شود.
    • عفونت گوش: گوشی که مدام با هندزفری پوشیده شده باشد، در معرض هوا نبوده و محتمل بروز عفونت خواهد بود.
    • بیش‌شنوایی: بله درست است، استفاده از هندزفری ممکن است گوشتان به هایپراکوزیس یا همان بیش‌شنوایی دچار شود. در این شرایط ممکن است به صداهای طبیعی موجود در محیط حساس شده و گوشتان مدام دچار وزوز شود.

    چه کنیم که به این مشکلات دچار نشویم؟

    اگر به تازگی یک هندزفری Type C با کیفیت خریده باشید و با خود فکر کرده‌اید قرار است کلی با آن خوش بگذرانید، ممکن است از خواندن سطرهای بالا نگران شده باشید. نگرانی خوب است. چرا که باعث احتیاط بیشتر می‌شود. احتیاط هم همیشه به نتایج خوبی منجر می‌شود. این موضوع در خصوص استفاده از هندزفری و هدفون نیز صدق می‌کند.

    برای آن‌که با مشکلاتی که در بخش قبل مرور کردیم دست‌وپنجه نرم نکنید، نکاتی که در ادامه مرور می‌کنیم را به خاطر سپرده و رعایت کنید.

    نکات مهم نگهداری و استفاده از هندزفری

    استفاده بیش از حد از هندزفری ممنوع

    اگر به اندازه از هندزفری سیمی و بی‌سیم استفاده کنید، تا حد زیادی نگرانی‌تان برطرف خواهد شد. استفاده‌ی معقول و به اندازه شاید برای شما که به تازگی خرید هندزفری اپل را تجربه کرده‌اید کمی سخت باشد.

    اگر دوست دارید مدام آن هندزفری‌ها را توی گوشتان بگذارید، روزی می‌رسد که مجبور خواهید بود جای آن را با سمعک عوض کنید. البته که بلا به دور، اما بی‌احتیاطی کار خود را می‌کند. استفاده‌ی معقول، دوام هندزفریتان را هم بالا می‌برد. التبه اگر از علی پخش هندزفری اصل خریده‌اید نیازی به نگرانی بابت خرابی آن نخواهید بود.

    اگر فعالیت‌تان در طول روز به گونه‌ای‌ست که مدام باید تماس تلفنی داشته باشید و مجبورید از هندزفری استفاده کنید، می‌توانید حرف‌های قبلی ما را نادیده بگیرید.

    به هر حال مجبورید. اما برای این موضوع هم راه‌حل وجود دارد. برای آن‌که به گوشتان استراحت دهید، هر روز از یکی از گوشی‌ها استفاده کنید. یک روز گوش چپ و یک روز گوش راست. در صورت استفاده از این روش، حتماً نکات مهم بعدی را رعایت کنید، چرا که با بی‌توجهی به این نکات، به جای یک گوش هر دو گوشتان آسیب می‌بینند.

    هندزفری اصل بخرید

    شاید این مورد یکی از مهم‌ترین نکاتی‌ست که خرید و استفاده از هندزفری باید به آن توجه شود. با خرید هندزفری اپل و خرید هندزفری سیمی و تایپ سی اصل، تا حد زیادی از مشکلات استفاده از هدفون و هندزفری در امان خواهید بود. چرا؟ به چند دلیل:

    • یک: هندزفری‌های اصل کیفیت ساخت بسیار بهتری از نمونه‌های فیک دارند. اگر استفاده‌ی چند ساعته از یک هندزفری فیک و بی‌کیفیت باعث درد گوشتان می‌شود، شاید استفاده از هندزفری‌های اپل که امکان تغییر سیلیکون در سایزهای مختلف را دارند بتوانند به شما کمک کنند. هندزفری‌های اصل به خوبی در گوش قرار می‌گیرند و شما را از درد گوش در امان نگه می‌دارند.
    • دو: مواد اولیه‌ی مورد استفاده در ساخت هندفری Type C و دیگر مدل‌های هندزفری، به طور مداوم با پوست شما در تماس است. استفاده از مواد اولیه‌ی بی‌کیفیت می‌تواند در گوش شما حساسیت ایجاد کرده و می‌تواند باعث عفونت، خارش یا حتی درد شدید شود.
    • سه: هندزفری‌های اصل و با کیفیت، صدای به مراتب مطلوبی نسبت به نمونه‌های فیک دارند.

    چرا برخی از کاربران به هندزفری تقلبی علاقه دارند؟

    بسیاری از افراد به دلیل ارزان‌تر بودن به سراغ کالای فیک می‌روند. یعنی به جای گوش به فکر جیبشان هستند. البته خریداران هندزفری تقلبی پس از مدتی دوباره مجبور به صرف هزینه خواهند بود. چرا که یا برای درد گوش باید به دکتر مراجعه کنند، یا هندزفری‌شان خراب شده و باید یک جدیدش را بخرند.

    اما حقیقت این است که کسی به کالای تقلبی و فیک علاقه ندارد. اغلب کسانی که در خرید هندزفری اپل و سامسونگ و … کالای فیک می‌خرند، هیچ ایده‌ای درباره اصل یا تقلبی بودن هندزفری ندارند.

    اگر شما هم نمی‌توانید هندزفری اصل را تشخیص دهید، بهتر است از یک فروشگاه معتبر خرید کنید تا از بابت اصل و با کیفیت بودن محصول مطمئن شوید.

    فروشگاه‌های زیادی لوازم جانبی اصل را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید خرید به صرفه‌ای داشته باشید، توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌هایی هم‌چون علی پخش خرید کنید. چون این فروشگاه‌ها محصولات را به صورت مستقیم وارد کرده و با قیمت مناسب و بدون واسطه به فروش می‌رسانند.

    نکته‌ی مهم دیگری که باید در استفاده از هندزفری و هدفون به آن توجه کنید، تمیز نگه داشتن این تجهیزات است. برای تمیز نگه داشتن و تمیز کردن هندزفری به نکاتی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنیم.

    جلوگیری از کثیف شدن هندزفری

    برای آن‌که هندزفری‌تان تمیز بماند:

    • آن را همیشه در کیس و یا یک جای مخصوص نگه دارید. هندزفری را هر جا که دستتان می‌رسد رها نکنید. آن را توی جیبتان حمل نکنید و بدون پوشش در کیف و روی طاقچه و … قرار ندهید.
    • بخش خارجی گوش خود را به طور مداوم تمیز کنید. (استفاده از گوش پاک کن ممنوع)
    • گاهی پس از استفاده از هندزفری، با دستمال آغشته به الکل دستی به گوشی‌های هندزفری بکشید.
    • دستتان ما مدام به گوشی‌های هندزفری نزنید. دست شما در طول روز به مواد و آلاینده‌های مختلفی آغشته می‌شود و لمس مداوم گوشی هندزفری می‌تواند باعث کثیفی بیش از اندازه‌ی آن شود.

    تمیز کردن هندزفری

    اگر هندزفری‌تان سری سیلیکونی جدا شونده دارد، می‌توانید آن‌ها را جدا کرده و به راحتی تمیز کنید. بخش‌های مختلف سرک هندزفری را با مسواک یا قلم‌مو تمیز کنید و از منافذ آن گرد و غبار را پاک کنید.

    اگر هندزفری روکش دارد و امکان جدا کردن آن وجود دارد، روکش‌های را به آرامی جدا کرده و با دستمال میکروفایبر آن را تمیز کنید. آب مقطر، آب تسویه شده یا الکل گزینه‌های خوبی برای مرطوب کردن دستمال هستند. هر از گاهی سیم هندزفری را هم تمیز کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310226

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم