• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

“نوسازی مسکن با حمایت همه‌جانبه و اختصاص تسهیلات بانکی کلان بدون بهره”

  • کد خبر : 338707
  • 05 دی 1402 - 19:42
“نوسازی مسکن با حمایت همه‌جانبه و اختصاص تسهیلات بانکی کلان بدون بهره”

“نوسازی بافت‌های فرسوده با تسهیلات و تخفیفات: در چارچوب نهضت ملی مسکن، اعطای تسهیلات بانکی کلان و با کم‌بهره، تخفیف قابل‌توجه در هزینه‌های مجوزها، تسریع در صدور پروانه ساخت، و دیگر مشوق‌ها در برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.” “تجدیدساخت بافت‌های فرسوده: چالش‌ها و فرصت‌ها تجدیدساخت بافت‌های قدیمی شهری یکی از مسائل […]

  • “نوسازی بافت‌های فرسوده با تسهیلات و تخفیفات: در چارچوب نهضت ملی مسکن، اعطای تسهیلات بانکی کلان و با کم‌بهره، تخفیف قابل‌توجه در هزینه‌های مجوزها، تسریع در صدور پروانه ساخت، و دیگر مشوق‌ها در برنامه هفتم توسعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.”

    “تجدیدساخت بافت‌های فرسوده: چالش‌ها و فرصت‌ها
    تجدیدساخت بافت‌های قدیمی شهری یکی از مسائل مهم در اکثر شهرهای جهان است. زیرا با گذر زمان، بافت‌های شهری قدیمی فرسوده می‌شوند و اگر توجه به نوسازی و تجدیدساخت آنها نشود، مشکلاتی چون کاهش کیفیت زندگی شهروندان، آسیب به محیط‌زیست و از بین رفتن ارزش‌های فرهنگی و تاریخی به وجود می‌آید.”

    “رفع مشکلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرها، یک چالش مداوم
    مسئله بافت‌های قدیمی و فرسوده شهری سال‌هاست که به عنوان یک موضوع اصلی در دستور کار دولت‌ها قرار دارد. برنامه‌های بلندمدت در حوزه مسکن همواره تاکید داشته‌اند که نیاز به رسیدگی جدی به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری داریم.”

    “در دولت قبل، برنامه برای نوسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهرها تدوین شد، اما به دلیل تنش‌های اقتصادی، اجرا نشد. در دولت سیزدهم، با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن، تمامی انگیزه‌ها برای بازآفرینی شهری نیز مورد تاکید قرار گرفته و نهضت نوسازی بافت‌های فرسوده به سرعت در حال اجراست.”

    “تغییر در راهبرد بازآفرینی شهری: در سند ملی بازآفرینی شهری، ارتقاء همه ابعاد زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر به میانگین شهر را مد نظر قرار داد؛ اما برای رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت قوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌ها بود. با بروز تنش‌های اقتصادی از سال ۱۳۹۷، امکان اجرای این راهبرد از دست رفت. به همین دلیل، در دولت سیزدهم، بازآفرینی بافت‌های فرسوده به محور نوسازی مسکن منتقل شد و تمام تشویق‌ها به سمتی رفتند که با بهبود صرفه اقتصادی نوسازی، مالکان و سرمایه‌گذاران را به مشارکت ترغیب کند.”

    “تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده در برنامه هفتم توسعه: در شرایط فعلی، بر اساس قوانین حوزه مسکن و شهرسازی، مشوق‌های زیادی برای نوسازی بافت فرسوده وجود دارد. بر اساس گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در برنامه هفتم توسعه، همه حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌های نهضت ملی مسکن نیز شامل بافت‌های فرسوده شده است. محمد آئینی تأکید دارد که این حمایت‌ها و تخفیف‌ها می‌تواند عاملی برای ادامه نوسازی بافت‌های فرسوده باشد. او همچنین اعلام کرده است که این بسته تشویقی شامل تخفیف‌ها و تسهیلات لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده است و بر اساس آن، شهرداری‌ها ملزم به صدور پروانه ساختمانی در حداکثر ۳ ماه هستند. همچنین، بسته تشویقی حاوی تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده است.”

    “تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده: یکی از عوامل تحریک‌کننده در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده، اختصاص تسهیلات بانکی با مبالغ کلان و دوره بازپرداخت طولانی است. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده است که این تسهیلات شامل وام‌های ارزان با دوره بازپرداخت ۷ ساله و حتی بی‌بهره است. این وام‌ها به بافت‌های ناکارآمد و هدف بازآفرینی اختصاص می‌یابند و متقاضیان می‌توانند تا ۵۵۰ میلیون تومان از تسهیلات نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند. از این مبلغ، ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و با دوره بازپرداخت ۷ ساله قابل پرداخت است. این تسهیلات با پیشنهادات بهره‌مندان از سابقه ۱۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳ ساله افزایش یافته است.”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=338707

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم