• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

نودهای بلاک چین استلار بیش از ۱۰ ساعت غیرفعال شدند

  • کد خبر : 217198
  • 18 فروردین 1400 - 13:00
نودهای بلاک چین استلار بیش از ۱۰ ساعت غیرفعال شدند

برخی از نودهای شبکه استلار، اعتبارسنجی تراکنش‌های این شبکه را متوقف کردند. این مشکل بیش از ۱۰ ساعت ادامه داشت. بنیاد توسعه استلار در تلاش است تا دلیل این اتفاق را کشف کند.
به گزارش دیکریپت، فعالیت نو..

  • برخی از نودهای شبکه استلار، اعتبارسنجی تراکنش‌های این شبکه را متوقف کردند. این مشکل بیش از ۱۰ ساعت ادامه داشت. بنیاد توسعه استلار در تلاش است تا دلیل این اتفاق را کشف کند.

    به گزارش دیکریپت، فعالیت نودهای متعلق به بنیاد توسعه استلار (SDF) که توسعه شبکه این بلاک چین را برعهده دارد، روز گذشته با مشکل مواجه شده بود.

    طبق گزارشی که این بنیاد منتشر کرده است، این اتفاق حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر سه‌شنبه، ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به‌وقت تهران شروع شد و تا حدود ساعت ۲۳:۳۰ ادامه داشت. در متن این گزارش آمده است:

    API عمومی هورایزن (Horizon)، متعلق به بنیاد توسعه استلار هم به‌طور موقت از دسترس خارج شده است؛ اما خود این شبکه همچنان آنلاین است.

    شبکه استلار

    بنیاد توسعه استلار در این گزارش عنوان کرده که در تلاش است تا این مشکل را برطرف کند؛ اما تأکید می‌کند که با وجود مشکل پیش‌آمده، شبکه همچنان آنلاین و قابل‌استفاده است. طبق متن گزارش، این مسئله این‌گونه توضیح داده شده است:

    از آنجا که استلار شبکه‌ای غیرمتمرکز است و بسیاری از نودهای اعتبارسنج آن همچنان در حال فعالیت هستند، فرایند پردازش تراکنش‌ها (بدون هیچ مشکلی) ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، افرادی که هورایزن خصوصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و از هورایزن عمومی استلار استفاده نمی‌کنند، همچنان می‌توانند از API برای ارسال تراکنش‌ها و پرس‌وجو از داده‌های شبکه بهره ببرند.

    نودهای اعتبارسنج به رایانه‌هایی گفته می‌شود که نرم‌افزار بلاک چین را اجرا می‌کنند. به‌طور کلی، هرچه این نودها غیرمتمرکزتر و توزیع‌شده‌تر باشند، امنیت شبکه نیز بالاتر است؛ چراکه حتی بدون فعالیت تعدادی از آنها، عملکرد شبکه با اختلال مواجه نخواهد شد.

    در مورد استلار نیز قضیه به همین شکل است. همه نودهای استلار متعلق به سازمان توسعه استلار نیستند و علاوه بر این سازمان، شرکت‌های پردازش پرداخت دیگری از جمله کوین‌کیووست (COINQWEST)، وایرکس (Wirex) و ساتوشی‌پی (SatoshiPay) در این فرایند مشارکت دارند. طبق اطلاعات سایت استلاربیت، همگی نودهای متعلق به این شرکت‌ها در حال فعالیت بودند.

    اما همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، فعالیت نودهای متکی بر API هورایزن استلار متوقف شده بود. داده‌های سایت استلاربیت تعداد نودهای فعال استلار در این زمان را ۲۱ عدد نمایش می‌داد.

    اعتبارسنج‌های فعال و غیرفعال شبکه

    زمانی که سازمان توسعه استلار در حال رفع این مشکل بود، صرافی‌های ارز دیجیتال نیز در تلاش بودند تا اوضاع را مدیریت کنند. صرافی ارز دیجیتال بیت‌استمپ عنوان کرد که تا اطلاع ثانوی، امکان برداشت ارز XLM (ارز بومی شرکت استلار) را به کاربران خود نخواهد داد و صرافی کوین بیس نیز اعلام کرد که در حال بررسی موضوع است.

    در زمان نگارش این مقاله، XLM در جایگاه سیزدهم سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد و حجم بازار آن بیش از ۲۶ میلیارد دلار گزارش شده است. شبکه استلار در تلاش است تا سیستم پرداختی قابل‌دسترس و راحت را به بانک‌ها ارائه کند و تراکنش‌های بین‌المللی را تسهیل بخشد.

    نودهای بلاک چین استلار بیش از ۱۰ ساعت غیرفعال شدند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • استلار، اولین ارز دیجیتال مطابق با احکام اسلامی
    • کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال؛ استلار و کاردانو سقوط کردند
    • صرافی کوین‌بیس از استلار پشتیبانی می‌کند
    • مدیرعامل سابق بنیاد موزیلا به عضویت استلار درآمد
    • قیمت استلار پس از به‌روزرسانی اخیرش ۲ برابر شده است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=217198

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم