• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

نوبت ابلاغ افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن را کی می‌رساند؟

  • کد خبر : 343556
  • 01 اردیبهشت 1403 - 22:18
نوبت ابلاغ افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن را کی می‌رساند؟

گمانه زنی‌ها دربارهٔ تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ اظهار کرده است که شامل افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح است. این تغییرات باعث شده تا بعضی از نمایندگان جامعه کارگری، از جمله کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجمع نمایندگان کارگران، مصوبه را امضا کنند. با این حال، کانون […]

  • گمانه زنی‌ها دربارهٔ تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ اظهار کرده است که شامل افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح است. این تغییرات باعث شده تا بعضی از نمایندگان جامعه کارگری، از جمله کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجمع نمایندگان کارگران، مصوبه را امضا کنند.

    با این حال، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار، که یکی از نمایندگان جامعه کارگری است و حق امضا در شورای عالی کار را دارد، هنوز مصوبه را امضا نکرده است.

    افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن ابتدا نیاز به تصویب هیأت دولت دارد و سپس از سوی رئیس شورای اسلامی کار ابلاغ می‌شود. این مسئله قرار است در نخستین جلسه هیأت دولت بحث و رأی گذاشته شود. عموماً مصوبات شورای عالی کار پس از تصویب هیأت دولت تأیید می‌شود، بنابراین افزایش حق مسکن به نظر معتبر می‌آید.

    هرچند نمایندگان جامعه کارگری و اعضای شورای عالی کار مصرانه اظهار می‌کنند که تصمیم‌گیری در مورد افزایش حقوق کارگران به تصویب رسیده و این مصوبه ابلاغ خواهد شد، اما برخی رسانه‌ها از قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده‌اند که تصمیم‌گیری و ابلاغ مصوبه مربوط به میزان دستمزد هنوز انجام نشده و در انتظار است.

    بنابراین، باید بررسی کرد که مصوبه اخیر با تغییرات و امضاهای نمایندگان جامعه کارگری است یا فقط به امضاهای دولت و کارفرمایان محدود می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343556

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم