• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

نماینده مجلس: بانک مرکزی خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل می کند

  • کد خبر : 272702
  • 10 دی 1400 - 8:27
نماینده مجلس: بانک مرکزی خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل می کند

نماینده مجلس: بانک مرکزی خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل می کند فارس نوشت: عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: افرادی که در انتصاب و امضاء حکم مدیرعامل بانک آینده که کثیرالتردد به انگلیس است نقش داشت..

  • نماینده مجلس: بانک مرکزی خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل می کند

    فارس نوشت: عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: افرادی که در انتصاب و امضاء حکم مدیرعامل بانک آینده که کثیرالتردد به انگلیس است نقش داشته و خلاف مصوبه شورایعالی امنیت ملی اقدام کرده‌اند باید پیگرد قانونی شوند، زیرا ترک فعل انجام داده‌اند.

    ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره رفت و آمدهای فراوان مدیرعامل بانک آینده به انگلیس و سکونت خانواده وی در این کشور اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد این هستیم که رئیس کل اسبق بانک مرکزی که پرونده قضایی دارد، احکامی را برای برخی افراد صادر کرده که دارای مشکل است؛ ما در دوران مدیریت آقایان سیف و عراقچی در بانک مرکزی شاهد تلاطم‌های بازار ارز بودیم و به نظر می‌رسد سرچشمه یعنی بانک مرکزی مشکل دارد و انتصابات افرادی مانند مدیرعامل بانک آینده می‌تواند شاهدی بر این مدعا باشد.

    وی افزود: متأسفانه تعداد دو تابعیتی‌ها و به ویژه افرادی که تابعیت انگلیس را داشته و کثیرالتردد به انگلیس هستند در دولت سابق و بانک مرکزی و زیر مجموعه آن زیاد بود که می‌توانم به مدیرعامل بانک آینده اشاره کنم، لذا پذیرفتنی نیست که خانواده مدیرعامل یک بانک برای سالیان متمادی در انگلیس سکونت داشته باشند و او هم ترددهای زیادی به کشوری متخاصم به نام انگلیس داشته باشد.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توضیح داد: شورای عالی امنیت ملی درباره انتصابات افراد در پست‌های حساس مصوبه‌ای دارد که در آن تصریح شده نباید مسئولیت‌های خاص به افراد دوتابعیتی و یا افرادی که به کشورهای متخاصم ترددهای زیادی دارند داده شود و حتی انهایی که خانواده‌شان و فرزندانشان در این کشورها ساکن هستند مشمول این قانون می‌شوند، ولی بانک مرکزی به این قانون بی‌توجهی کرده و آن را اجرا نکرده است و خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده است.

    وی افزود: افرادی که در انتصاب و امضاء حکم مدیرعامل بانک آینده که کثیرالتردد به انگلیس است نقش داشته و خلاف مصوبه شورایعالی امنیت ملی اقدام کرده‌اند باید پیگرد قانونی شوند، زیر ترک فعل انجام داده‌اند و نظارت خوبی را انجام نداده‌اند.

    بیشتر بخوانید:

    دادستان تهران: با نماینده نجف آباد برای تخریب دیوار دانشگاه آزاد برخورد می‌کنیم

    چرا یک نماینده با لودر از روی قانون رد می شود؟

    چرا یک نماینده با لودر از روی قانون رد می شود؟

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: از قوه قضائیه می‌خواهم مسئولینی که باید برای قانون و مصوبه شورایعالی امنیت ملی در عدم گماردن برخی افراد مشکل‌دار در پست‌های حساس کوتاهی کرده‌اند را دادگاهی کند.

    وی گفت: در تحقیق و تفحص از مسئولین دو تابعیتی در مجلس نام 100 نفر رسیدیم که نام 70 نفر از آنها منتشر شده است و باید آقای اژه‌ای در قوه قضائیه کلیه مسئولینی که به مصوبه شورای عالی امنیت ملی بی توجهی کرده و ترک فعل کرده‌اند را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

    ابوترابی خاطرنشان کرد: مسئولان دو تابعیتی یا آنهایی که خانواده‌شان در کشورهای خارجی هستند در حقیقت گروگان دشمن هستند و هرچه دشمن بخواهد آنها مجبور به عمل هستند.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: مدیرعامل بانک آینده دسترسی بالایی به اطلاعات حساس و اقتصادی کشور دارد و بارها در جلسات مهم نظام حضور داشته است. این در حالی است که ما در جنگ اقتصادی و تحریمی قرار داریم و نمی‌توانیم بپذیریم که مدیران بانکی که بخشی از فرماندهان اقتصادی هستند، به کشورهای متخاصم سفرهای متعددی داشته و خانواده آنها در انگلیس ساکن باشند.

    ۲۱۲۳۱

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=272702

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم