• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

نقش سبک معماری برای طراحی های لوکس

  • کد خبر : 341068
  • 28 دی 1402 - 13:45
نقش سبک معماری برای طراحی های لوکس

فهرست محتوا چکیده : سبک های معماری چه تاثیری روی طرح حای لوکس می گذارند. همانطور که میدانیم عنصر مدرن در هر عصری متناسب با مقتضیات آن زمان که تحت تاثیر عوامل مختلف فرهنگی و پیشرفت های تکنولوژی و فناوری ها قرار میگیرد متفاوت با زمان دیگر خواهد بود. درحالی که سبک کلاسیک که به عبارتی […]

فهرست محتوا

  • چکیده : سبک های معماری چه تاثیری روی طرح حای لوکس می گذارند.

    همانطور که میدانیم عنصر مدرن در هر عصری متناسب با مقتضیات آن زمان که تحت تاثیر عوامل مختلف فرهنگی و پیشرفت های تکنولوژی و فناوری ها قرار میگیرد متفاوت با زمان دیگر خواهد بود. درحالی که سبک کلاسیک که به عبارتی همان سبک های سنتی است که پیشرفت و توسعه فناوری ها باعث طراحی و اجرای بهتر و استفاده از مصالح جدیدتر که حتی کاهش هزینه را بدنبال دارد در همه زمان ها، دارای المان های مشخص و شناخته شده ای هستند که مهمترین و شاخص ترین ویژگی آن، ایجاد آرامش و دوری از شلوغی ها و پیچیدگی هاست. همانند سایر حوزه های مورد استفاده انسان مانند پوشاک و هنر، به طور کلی هر حوزه ای که به نوعی مرتبط با هنر و احساسات و ادراکات انسان است، مشمول این تقسیم بندی هاست.

    برخلاف تصور بسیاری میتوان تعریف مدرن را در هر هر دو حوزه کلاسیک و لوکس مورد استفاده قرار داد، در طراحی کلاسیک مدرن بودن به معنی استفاده از جدیدترین جلوه های هنری و مصالح مورد نیاز و در تعریف مدرن و لوکس یا به عبارتی طراحی داخلی لوکس، علامه بر مصالح و جلوه های هنری، محدودیت های طراحی کلاسیک را میتوان فدای راحتی و جمع و جور بودن و کاهش هزینه ها نمود.

    استفاده از نرم افزارهایی که امکان طراحی سه بعدی و خلق فصای مدرن حتی پیش از ساخته شدن را فراهم می آورد نیز یکی از دستاوردهای زندگی مدرن امروزی است که میتوان در تمامی ابعاد طراحی یک ویلا از آن استفاده نمود. اولین جلوه ای از ساختمان که همیشه در خاطره ها باقی می ماند و بجز ساکنین آن برای رهگذران هم جلب توجه نموده و در نمای کلی شهر و یا منطقه سکونت تاثیر گذار خواهد بود، نمای ساختمان و ویلا است.

    تعریف مدرن در نمای ساختمان

    طراحی نمای ساختمان را وقتی نمای ساختمان مدرن میگوییم که از عناصر و المان های مدرن در آن مانند پوشش های جدید مانند انواع کامپوزیتها با تنوع رنگی براساس سلیقه و علاقه استفاده نموده اما دیگر شاهد ستون هاو طاق های بزرگ، وردی های عظیم به همراه پنجره و درب های با ارتفاع بالا نباشیم. حتی ایجاد زاویه های تیز در نمای ساختمان مدرن بر خلاف ساختمان های کلاسیک بیشتر به چشم میخورد. استفاده از رنگ های متفاوت و متنوع در نمای ساختمان و دیوارها و حتی شیشه های رنگی در نمای ساختمان های مدرن به چشم میخورد.

    نمای این گونه ساختمان ها، یادآور تاسیسات صنعتی و مخصوصا مراکز داده و اتاق های شبکه های کامپیوتری است که در ذهن بیننده، القا میکند که طراح و ساکن آن ساختمان و یا ویلا دارای نگرش و دیدگاه به روز بوده و حتی احتمال اینکه تخصص و حرفه کسب و کار ساکن این ویلا نیز مرتبط با فناوری های نوین باشد، را به ذهن بیننده متبادر میسازد.

    ( باید توجه داشت تفکر امروزین در هر عصر این تفکر و این نما متفاوت خواهد بود.)

    گروه معماری زال با تجربه بیشتر دو دهه در طرحی و ساخت ویلای کلاسیک و ویلای مدرن و لوکس با بهره گیری از طراحان و کارشناسان متخصص حوزه های مختلف، با شما در تمامی مراحل ایجاد یک ویلا مطابق با سلیقه و علاقمندی خود همراه خواهد بود. ویژگی های هرکدام از سبک های طراحی های مدرن یا لوکس و ویلای کلاسیک با همدیگر متفاوت خواهد بود که با بررسی آنها، به طراحی داخلی لوکس را بهتر خواهیم شناخت.

    ویلای کلاسیک چیست و چرا عنوان کلاسیک اطلاق میگردد؟

    همانگونه که در مقدمه توضیح داده شد، در عالم هنر، با توجه به تغییرات مختلف که در گذشت زمان و تغییر احساسات انسانی حاصل میگردد، همواره نوآوری هایی پابه عرصه می‌گذارند که حاصل نوع زندگی و دغدغه ها وگرایشات فکری و حتی شغلی آن دوران است و ممکن است در دوره ای دیگر به آن میزان مورد توجه قرار نگیرد. این مثال در سینما و موسیقی بسیار محسوس تر و ملموس تر است که تاثیرمتقابل خود را در نوع پوشش، نوع غدا و حتی ارایش موها و صورت و حتی خودروهای مورد استفاده نشان میدهد، اما تاثیر این نوآوری ها در طراحی منازل مسکونی و خانه و ویلا بدلیل ماهیت فیزیکی آن، ماندگار تر است.
    اما نوعی از سبک زندگی که در تمامی عرصه های هنری اعم از نقاشی و شعر و حتی سینما یا نوع پوشش و آرایش موها،همیشه ماندگار است سبک کلاسیک است، این سبک حتی در طراحی نمای ساختمان ها و طراحی داخلی و ویلا به چشم می‌خورد.در طراحی کلاسیک در هر حوزه ای تعریف خود را داشته و در طول سالیان مختلف، فقط جنس عناصر بکار رفته تعییر میکند و یا نحوه ایجاد آن با فناوری های روز تغییر می باید، طراحی مدرن براساس علائق و سلیقه های مختلف بصری منتج شده از شرایط و ویزگی های فرهنگی آن زمان حاصل می‌شود.

    نقش سبک معماری برای طراحی های لوکس
    طراحی کلاسیک در ویلاها یا طراحی ویلا کلاسیک

    باید در نظر داشت ویلای کلاسیک در واقع نوعی از ویلای سنتی بوده که استفاده هنر طراحی مدرن و استفاده از تکنیک های طراحی به روز، با عنوان ویلای کلاسیک نام برده میشود.

    مهمترین عناصر مورد استفاده در یک ویلای کلاسیک داشتن ارتفاع بیشتر،استفاده از ستون های بزرگ و مرتفع سنگی یا شبیه سازی شده به شکل سنگ، رعایت قرینه سازی در نمای بیرونی و درب وپنجره های بلند، از استفاده از چوب به عنوان کف پوش و حتی برخی دیوارها وپله های ارتباطی بین همکف و طبقه اول و نیز استفاده از رنگهایی سفید و روشن و آرامش بخش مانند سفید کرم جزو مشخصه های طراحی این نوع ویلاهاست.

    همچنین در تژئیتات داخلی آن، علاوه بر استفاده از چوب،مجمسه های ستگی در داخل ویلا وا محوطه وحتی در دیوار پیرامونی، طاق های بلند و چلچراغ های بزرگ آویزان از وسط سقف،مبلمان استیل و باشکوه، آیینه های قدی و کاغذدیواری از مشخصه های طراحی ویلا کلاسیک است.

    طراحی و معماری ویلای کلاسیک، مهمترین وجه مشخصه آن در سعی در تقارن سازی از کل ساختمان تا تک تک اجزا بکار رفته و استفاده از سنگ را می‌توان مشاهده نمود.

    با توجه وزن سنگ ها و همچنین قیمت تمام شده، با توسعه فناوری های مدرن در ساخت مصالح مورد نیاز، میتوان از مصالحی استفاده نمود که علاوه بر داشتن قیمت مناسب ت، وزن سبکتری داشته و ظاهر آن مانند سنگ نمود پیدا می‌کند.گچ بری ها و قرنیزهای طراحی شده زیبا نیز در دیوارها و سقف این ویلاها استفاده زیادی دارد.

    در محوطه سازی ویلای کلاسیک، با استفاده از درختانی مانند سرو وکاج(درصورت مناسب بودن شرایط جغرافیایی و محیطی و یا نخل به همراه چمن طبیعی و گل‌هایی مانند رز و یاسمن و گلدان های شمعدانی در کنار حوض های آب یا استخر با فواره های زیبا، سعی می گردد با یادآوری حس دوران قدیم و دوری از هیاهو وشلوغی های دنیای مدرن امروزی، احساس آرامبخشی به ساکنین آنجا منتقل کند.در مقاله مربوط به خلق فضا ی دلنشین در ساختمان با هنر محوطه سا زی و طراحی داخلی مدرن در این سایت توضیحات لازم داده شد.

    ویلای مدرن چه تفاوتی با ویلای کلاسیک دارد؟

    دنیای مدرن امروزی،دنیای تکنولوزی و نوآوری هاست.در هر زمینه ای که سروکار داریم،نمود دنیای مدرن را می‌توانیم مشاهده کنیم.پوشاک و غذا، هنرهای تجمسی و حتی خودروهای سواری کاملا مشخصه دنیای مدرن امروز هستند.
    دنیای مدرن امروزی تفاوت آشکاری که با دنیای مدرن دهه های قبل دارد، دیجیتالی شدن و استفاده از اینترنت و تجهیزات هوشمند در بسیاری از امور است که در در طراحی ساختمان و ویلا هم بسیار تاثیر گذار بوده است.

    به نحوی که حتی برخی از فناوری های مدرن مانند تجهیزات هوشمند کنترل تاسیسات منزل و ویلا مانند BMS و یا دزدگیرها و کنترل تردد هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و تجهیزات جدید سرمایشی و گرمایشی، در تمامی سبک های معماری ساختمان و ویلا، مورد استفاده است.

    نقش سبک معماری برای طراحی های لوکس

    تفاوت نمای ویلای مدرن با نمای ویلای کلاسیک

    در سبک نمای ساختمان مدرن،تحرک، فعالیت، چابکی و سرزنده بودن نمود بیشتری دارد و بیشتر توجه به استفاده از حداکثر فضا و عناصر برای پویایی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.در رنگها و آلمان های مورد استفاده سعی میگردد خصوصیت بارز فعالیت را نشان دهد برای همین از رنگهای براق و جذب کننده نیز استفاده میشود. بجای استفاده از سنگ و ستون های بزرگ، سعی میگردد از صفحه های مخصوص که در مقابل نور و حرارت و آب مقاومت لازم را دارند که از ترکیب آلیاژهای مختلف و در رنگهای متنوع ساخته می‌شود استفاده گردد.همچنین در استفاده از پنجره و شیشه ها، براساس نیاز آن قسمت و به اندازه مورد نیاز، ابعاد پنجره و نوع شیشه تعیین میگردد.

    طراحی محوطه و طراحی داخلی

    محوطه یک ویلای مدرن امروزی، بجای درختان بزرگ وحجیم از درختان سبک و حتی در برخی نقاط چمن مصنوعی استفاده می‌شود که در استفاوه از آب صرفه جویی گردد.

    در طراحی دکور لوکس، ممکن است برای هر دیوار رنگ یا کاغد دیواری متفاوت استفاده ‌شود ومبلمان داخلی معمولاترکیبی از مبلهای راحتی و صندلی و میزهای مدرن که حتی درصورت امکان سعی میگردد امکان استفاوه از تجهیزات مدرن دیجیتال در آن گنجانده شود، استفاده شود. در طراحی داخلی لوکس به زیبایی بصری بیشتر اهمیت داده میشود لذا ممکن است نوع و اندازه کمد ها و کابینت هاو صندلی و مبلمان نیز از انواع کوچکتر و راحتتر استفاده گردد و حتی به عنوان مثال، پرهیزی از استفاده از مبل های تختخوابشو یا تختخوابهای جمع شونده وجود ندارد.

    در طراحی داخلی ویلای مدرن، محدودیتی در استفاده از نور رنگ بخصوص وجود نداردو هر رنگی براساس سلیقه ساکنین مورد استفاده قرار میگیرد، بجای استفاوه از چلچراغ های بزرگ، هر نوع منبع روشنایی میتواند مورد استفاده قرار گیرد که البته بدان معنی نیست که زیبایی  و تناسب بین اجرا و عناصر ویلای مدرن از بین برود.مشخصه اصلی طراحی داخلی لوکس در یک ویلا، رعایت تناسب بین عناصر آن می باشد.

    شاید اشتباه نباشد اگر بگوییم یک ویلای لوکس مدرن، میتواند در هزینه های ساخت ویلا و محوطه سازی و حتی چیدمان داخلی آن، بدلیل نداشتن محدویت در رعایت طراحی متقارن ،مصالح مورد استفاده، عدم نیاز به سقف های بلندتر، عدم استفاده از ستون های سنگی، پنجره و درهای بزگ چوبی و استفاده نکردن از دیوارهای بلند و محوطه بزرگ شامل درختان پهناور و استخرهای بزرگ و آبنما که نیاز به مساحت بزرگتر را نیز از بین می‌برد باعث میگردد از نطر هزینه اجرا، باصرفه تر از ویلای کلاسیک باشد.

    نکته ای که باید در نظر گرفته شود، در طراحی ویلا نئوکلاسیک، میتوان ترکیبی از نمای ساختمان مدرن و طراحی داخلی لوکس استفاده نمود، طراحی داخلی ویلا میتواند به گونه ای باشد که با استفاده از المان های متنوع شاهد محیط لوکس و مدرن براساس شرایط و ویژگی های روز باشیم.

    جمع بندی مطالب

    با توجه به تفاوتهای بیان شده ویلای کلاسیک و مدرن لوکس، میتوان اولین مولفه تاثیرگذار در انتخاب بین این دو سبک را، هزینه و فضای در دسترس که باز متاثر از هزینه می باشد، را عنوان نمود. علاوه بر این بر اساس تجربه ها و کهن الگوهای موجود، معمولا افراد با تجربه تر که در حال گذراندن نیمه دوم عمر خود می باشند و دوران جوانی و شور و فعالیت و تحرک را پشت سرگذرانده اند که به همین دلیل نیز دارای اندوخته مالی مناسبی برای خرید یا ساخت ویلای کلاسیک خواهند بود، برای داشتن آرامش و استراحت و دوری از هیاهوی شهرهای مدرن و صنعتی و شلوغ، گرایش به سمت ویلاهای کلاسیک یا ویلا باغ های وسیع دارند.

    در مقابل بیشتر جوانان یک نسل پیشروتر از این نسل، بدلیل داشتن شور جوانی و تحرک بالا و فعالیتهای روزانه که آشنایی با جلوه های بصری روز و جدیدترین فناوری ها را بدنبال دارد، بیشتر مشتاق داشتن ویلاهای مدرن و لوکس به روز هستند که درگیرودار محدودیتهای کلاسیک هم گرفتار نگردند و البته کم بودن اندوخته های مالی بدلیل کم بودن سال های فعالیت و کسب و کار نیز، در انتخاب این نسل، تاثیر گذار می باشد.

    گروه معماری زال متشکل از گروه معماران و طراحان کارشناس و با تجربه در هر دو نسل، میتواند با شناسایی نگرش دیدگاه و نوع تفکر مشتریان خود براساس مولفه های روانشناسی، سبک مورد علاقه و مدنظر مشتریان محترم و نیز با برآورد بودجه مورد نظر، سعی می نماید، بهترین پیشنهاد برای طراحی ویلای کلاسیک یا ویلای مدرن لوکس فراهم آورد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341068

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم