• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

نظر کارشناسان در مورد بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش چیست؟

  • کد خبر : 314860
  • 26 فروردین 1402 - 19:53
نظر کارشناسان در مورد بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش چیست؟

فهرست محتوا در طول تاریخ، مردم همیشه به دنبال یافتن راهی بودند تا ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند. طی قرن‌ها از طلا به‌عنوان یک ذخیره ارزش مطمئن که برای مقابله با نوسان ایجاد شده در بازارهای مالی استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر با افزایش قیمت بیت کوین نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران به این دارایی […]

فهرست محتوا

  • در طول تاریخ، مردم همیشه به دنبال یافتن راهی بودند تا ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند. طی قرن‌ها از طلا به‌عنوان یک ذخیره ارزش مطمئن که برای مقابله با نوسان ایجاد شده در بازارهای مالی استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر با افزایش قیمت بیت کوین نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران به این دارایی جلب شده است. به همین دلیل بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد دارند در سال‌های آتی، بیت کوین می‌تواند به‌عنوان یک گزینه مناسب برای Store of value باشد. در این مقاله قصد داریم نظر افراد مشهور در این زمینه را با شما بررسی کنیم.

    بررسی مفهوم ذخیره ارزش

    Store of value در مورد دارایی‌هایی به کار گرفته می‌شود که در گذر زمان ارزش خود را حفظ می‌کنند. بدون شک در طول تاریخ، طلا به دلیل عمر مفید بسیار زیاد، امن‌ترین روش برای حفظ ارزش دارایی‌ها بوده است. عده‌ای از افراد مشهور و سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند بیت کوین نیز چنین خاصیتی دارد و به‌زودی بخشی از سبد دارایی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    چرا بیت کوین یک ذخیره ارزش است؟

    کارشناسان دلایل متعددی برای این موضوع بیان کرده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم و توضیحاتی در مورد هرکدام ارائه می‌دهیم.

    کمیاب‌بودن

    ساتوشی ناکاتومو با استفاده از رمزنگاری‌های بسیار پیچیده، تعداد Bitcoinهای قابل‌استخراج (21 میلیون) را محدود کرده است. همین محدود بودن موجب افزایش تقاضا برای این دارایی می‌شود و ازآنجایی‌که عرضه‌ها محدود است، باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود. جالب است بدانید در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران قادر به خرید یک واحد بیت کوین نیستند.

    دشواری استخراج

    برای به‌دست‌آوردن این دارایی باید دستگاه‌های قدرتمند با توان پردازش بالا داشت که قادر به حل معادلات پیچیده موجود در شبکه باشند. حل معماهای گفته شده نیاز به‌صرف انرژی و زمان بسیار دارد. در نتیجه می‌توان این فرایند را با فرایند دشوار استخراج طلا مقایسه کرد.

    قابل‌حمل بودن

    دارایی را می‌توان به‌عنوان یک ذخیره ارزش معرفی کرد که بتوان در مواقع حساس به‌راحتی آن را جابه‌جا یا از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد. بسیاری از افراد همچنان طلا را بهترین گزینه‌ای می‌دانند که این قابلیت را دارد؛ اما می‌توان گفت در این زمینه BTC گزینه بسیار مناسب‌تری است. سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از خرید بیت کوین، میلیاردها دلار از آن را در یک ولت سخت‌افزاری بسیار کوچک ذخیره کرده و آن را با خود حمل کنند؛ اما شما برای نگهداری این میزان طلا نیاز به فضایی بسیار بزرگ دارید که امنیت بالایی داشته باشد.

     

    نظر کارشناسان در مورد بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش چیست؟

    تقسیم‌پذیری

    تقسیم‌پذیری یعنی شما بتوانید یک دارایی را به واحدهای کوچک‌تری تبدیل کنید. طلا چنین ویژگی دارد و شما می‌توانید آن را به واحدهای کوچک تقسیم کنید، بدون اینکه از ارزش آن کاسته شود. Bitcoin نیز این قابلیت را دارد و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا آن را به بخش‌های کوچک‌تری به نام ساتوشی تقسیم کنند.

     

    بررسی نظر کارشناسان در مورد ذخیره ارزش بودن بیت کوین

    بسیاری از افراد به BTC، طلای دیجیتال می‌گویند و اعتقاد دارند می‌توانند با خرید بیت کوین ارزش دارایی‌های خود را در برابر نوسانات ایجاد شده در بازار حفظ کنند. در ادامه قصد داریم نظر برخی از افراد سرشناسی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را بررسی کنیم.

    سنتیا لومیس

    سناتور آمریکایی جزو معدود سیاست‌گذاران این کشور است که به طور واضح حمایت خود را از این دارایی دیجیتال اعلام کرده است. او در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که BTC یک ذخیره ارزش مناسب است که نه‌تنها ارزش دارایی شما را حفظ می‌کند؛ بلکه در بلندمدت رشدهای قابل‌قبولی را تجربه می‌کند.

    مارک کوبان

    یکی از میلیاردهای جهان که در بین فعالان بازارهای مالی به‌عنوان یک سرمایه‌گذار موفق شناخته می‌شود، بارها مخالفت خود با بیت کوین را اعلام کرده است؛ اما اعتقاد دارد اتریوم تمام ویژگی‌های یک ذخیره ارزش مناسب را دارد و به‌زودی می‌تواند جای Bitcoin را بگیرد.

    ایلان ماسک

    یکی از اثرگذارترین افراد در بازار ارزهای دیجیتال که با اظهار و نظرهای گاه‌وبیگاه خود موجب ایجاد نوسانات شدید در این بازار شده است. او اعتقاد دارد این دارایی‌ها روزی جایگزین پول‌های کاغذی می‌شوند و بارها اعلام کرده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور، بسیاری از سرمایه‌گذاران از رمزارزها به‌عنوان یک ذخیره ارزش استفاده خواهند کرد.

     

    نظر کارشناسان در مورد بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش چیست؟

    تون ویز

    تون ویز که در حال حاضر به‌عنوان تحلیل‌گر و معامله‌گر در بازار رمزارزها فعالیت می‌کند، معتقد است بیت کوین بهترین دارایی جهت ذخیره ارزش است که بشر تابه‌حال آن را کشف کرده است. او دلیل اصلی نوسانات شدید این رمزارز را نوپا بودن آن می‌داند. مهم‌ترین ویژگی BTC از نظر ویز، غیر قابل مصادره بودن آن است. او اعتقاد دارد هیچ‌کدام از دارایی‌های دیگر این ویژگی را ندارند.

    جوزف بونو

    نویسنده کتاب فناوری‌های بیت کوین و ارز دیجیتال که سابقه سخنرانی در دانشگاه نیویورک را در کارنامه خود دارد. اعتقاد دارد هر چیزی که در طول زمان ارزش خود را حفظ کند، از نظر اغلب مردم یک ذخیره ارزش مناسب به‌حساب می‌آید. او معتقد است این باور در حال حاضر در مورد طلا صدق می‌کند؛ اما بیت به دلیل اینکه هنوز به طور کامل از طرف همه افراد پذیرفته نشده است، در حال حاضر گزینه مناسبی برای این کار نیست.

    پیتر تیل

    شخصی که یکی از مشهورترین سرویس‌های پرداخت جهان یعنی پی پل را طراحی کرده است. او اعتقاد دارد بیت کوین مانند طلا بسیار ارزشمند است و کریپتوها را تنها راه حفظ ارزش در جهان در حال فروپاشی کنونی می‌داند.

     

    جمع‌بندی

    بسیاری از افراد سرشناس و فعالان بازارهای مالی از بیت کوین به‌عنوان یک ذخیره ارزش مناسب یاد می‌کنند؛ اما در طرف دیگر کارشناسانی وجود دارند که این دارایی را صرفا یک ارز دیجیتال می‌دانند و حتی برخی از آن‌ها نظیر وارن بافت، مخالف سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. ازآنجایی‌که نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد، تصمیم نهایی با شماست که BTC را یک ذخیره ارزش مناسب به‌حساب بیاورید یا خیر. بهتر است بدانید دارایی‌هایی مثل طلا و نقره که در حال حاضر به‌عنوان ذخیره ارزش از آن‌ها یاد می‌شود نیز معایبی دارند.

    به‌عنوان‌مثال شما برای نگهداری طلا به یک فضای بسیار بزرگ احتیاج دارید و اگر قصد حمل آن را داشته باشید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. درحالی‌که حمل و نگهداری Bitcoin کار بسیار ساده‌ای است.

    منبع : https://www.khabaronline.ir/news/1694583

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=314860

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم