• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

نرخ تورم هدف ۲درصدی فدرال رزرو چه تأثیری بر بیت کوین خواهد گذاشت؟ 

  • کد خبر : 308496
  • 10 آذر 1401 - 9:52
نرخ تورم هدف ۲درصدی فدرال رزرو چه تأثیری بر بیت کوین خواهد گذاشت؟ 

در حالی که تحلیلگران عقیده دارند بیت کوین برای پذیرش گسترده به‌‌عنوان ارزی جهانی به حفظ سطحی از نوسانات قیمت نیاز دارد، به نظر می‌رسد شاخص‌های فاندامنتال این ارز دیجیتال بسیار کمتر از گذشته تحت‌تأثیر ..

  • در حالی که تحلیلگران عقیده دارند بیت کوین برای پذیرش گسترده به‌‌عنوان ارزی جهانی به حفظ سطحی از نوسانات قیمت نیاز دارد، به نظر می‌رسد شاخص‌های فاندامنتال این ارز دیجیتال بسیار کمتر از گذشته تحت‌تأثیر افزایش نرخ بهره و بازنگری در نرخ تورم هدف توسط فدرال رزرو قرار گرفته‌اند.

    به گزارش کریپتواسلیت، نرخ تورم بیت کوین از ۵۰درصد در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰)، درست پیش از هاوینگ سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)‌ به ۴درصد کاهش یافت و اکنون به ۱.۷درصد رسیده است؛ رقمی کمتر از نرخ تورم پولی هدف ۲درصدی فدرال رزرو.

    نمودار نرخ تورم بیت کوین

    در حالی که این نرخ، پذیرش سریع بیت کوین توسط جریان اصلی را نشان می‌دهد، شاخص‌های فاندامنتال این ارز دیجیتال تحت‌تأثیر رشد منفی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ قرار نگرفته است. این در حالی است که فشار بر فدرال رزرو آمریکا برای تجدیدنظر در نرخ تورم هدف ۲درصدی در حال افزایش است.

    بر اساس گزارش‌ها، فدرال رزرو با توجه به افزایش نرخ بهره و فایده‌هزینه نرخ تورمی پولی ۴درصدی باید نرخ تورم هدف ۲درصدی را مورد بازنگری قرار دهد.

    برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که افزایش نرخ تورم به بالارفتن متوسط نرخ بهره اسمی منجر خواهد شد که فضای کافی برای اجرای سیاست‌های پولی ایجاد می‌کند و احتمالاً خطر ایجاد دام نقدینگی و محدودشدن ظرفیت بانک مرکزی برای تحریک رشد اقتصادی را از بین می‌برد.

    علیرغم اینکه قیمت بیت ‌کوین در برابر رخداد‌های اقتصاد کلان و داده‌های تورم حساس است، طرفداران بلاک چین عقیده دارند که این فناوری می‌تواند به کاهش تورم و حل مشکلات پولی جهان کمک کند؛ زیرا به نظر می‌رسد بیت کوین ثبات شاخص‌های فاندامنتال خود را در پی مشکلات اقتصاد کلان حفظ کرده است.

    ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به‌گونه‌ای طراحی کرده که نرخ تورم پولی آن با رسیدن سکه‌های در گردش به سقف ۲۱میلیون ثابت می‌شود.

    نمودار نرخ تورم پولی بیت کوین

    ویژگی‌های منحصربه‌فرد تورم‌زدایی بیت ‌کوین برای کنترل قیمت و همچنین حجم عرضه به کار گرفته شده‌اند. با این حال، این سکه با واکنش منفی شدید بخشی از جامعه فین‌تک مواجه شد که معتقد بودند نرخ بالای نوسانات بیت ‌کوین بر سرمایه‌گذاران آن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

    علیرغم تمام انتقادات، نوسانات قیمت نقش مهمی در موفقیت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها داشته است. البته، تحلیلگران عقیده دارند بیت کوین برای اینکه بتواند‌ ارزی جهانی با عملکرد عالی باقی بماند، نیاز دارد سطحی از ثبات قیمت را حفظ کند.

    در کنار همه این‌ها، برخلاف ارزهای فیات مانند دلار آمریکا که نرخ تورم آن قابل‌تعدیل است، نرخ تورم بیت کوین قابل‌پیش‌بینی بوده و نهادهای متمرکز نمی‌توانند آن را کنترل کنند.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308496

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم