• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

 نحوه دسته‌بندی مشتریان برای پیک کاری آخر سال

  • کد خبر : 341019
  • 26 دی 1402 - 16:44
 نحوه دسته‌بندی مشتریان برای پیک کاری آخر سال

فهرست محتوا در زمان‌های پیک کاری به‌خصوص نزدیک سال جدید، اگر برنامه درستی نداشته باشید به طور حتم با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد. فراموش نکنید همه مشتریان مثل یکدیگر نیستند. خواسته و رفتار همه مشتریان با یکدیگر متفاوت است با شناخت تفاوت‌ها و دسته‌بندی کردن مشتریان، راحت‌تر می‌توانید به نیازهای آنها رسیدگی کرده و […]

فهرست محتوا

  • در زمان‌های پیک کاری به‌خصوص نزدیک سال جدید، اگر برنامه درستی نداشته باشید به طور حتم با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد. فراموش نکنید همه مشتریان مثل یکدیگر نیستند. خواسته و رفتار همه مشتریان با یکدیگر متفاوت است با شناخت تفاوت‌ها و دسته‌بندی کردن مشتریان، راحت‌تر می‌توانید به نیازهای آنها رسیدگی کرده و در ضمن فروش خوبی داشته باشید. در این متن قصد داریم درباره نحوه دسته‌بندی مشتریان برای پیک‌های کاری با شما صحبت کنیم، پس با ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

     اهمیت دسته‌بندی مشتریان

    در یک شرکت یا کسب‌وکاری ممکن است تنوع مشتری‌ها زیاد باشد. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید برای کسب درآمد بیشتر و توسعه محصولات و خدمات مختلف خود باید با انجام دادن اقداماتی رضایت مشتری‌ها را جلب کنید.

    برای دسته‌بندی مشتریان باید رفتارها، بودجه، اولویت‌ها، مکان و جغرافیای زندگی، نیازها و… آنها را به دست آورید و مشتریان را دسته‌بندی کنید.

    اگر می‌خواهید در فروش موفق باشید، باید نیاز مشتریانتان را به‌خوبی بشناسید و از این طریق کمک کنید تا مشتریان تجربه خوبی از خرید داشته باشند. رضایت مشتریان در زمان خرید سبب می‌شود تا مجدد به سایت بازگردانند.

    نحوه دسته‌بندی مشتریان برای پیک کاری آخر سال

     هوش مصنوعی و کمک به دسته‌بندی مشتریان

    بعد از جلب رضایت مشتریان از کسب‌وکارتان باید آنها را به درستی دسته‌بندی کنید. امروزه هوش مصنوعی به کمک صاحبان کسب‌وکارها آمده است تا بتوانند این کار را به‌سادگی انجام دهند. هوش مصنوعی بر اساس داده‌ها می‌تواند مشتریان را دسته‌بندی کرده و کار شما را برای ارائه خدمات راحت‌تر کند. استفاده از تحلیل داده‌ها و ساخت تجربه‌های بهتر برای مشتریان در روند برگشت سرمایه برای کسب‌وکار شما تأثیر بسزایی خواهند گذاشت.

     

     مراحل دسته‌بندی مشتریان

    ۱-ابتدا اطلاعاتی که از مشتریان دارید را دسته‌بندی کنید. این کار شاید کمی هزینه‌بر و زمان‌بر باشد؛ اما باید این اطلاعات را تفکیک کنید تا مسیر برای فروش راحت‌تر شما هموار شود.

    ۲-بعد از جمع‌آوری اطلاعات و تفکیک آنها، نیاز به یکپارچه‌سازی اطلاعات از منابع مختلف دارید.

    ۳-در آخر نیز اطلاعات را به‌خوبی تحلیل کنید، مثلاً سن مشتریان را مشخص کنید یا حتی از نظرسنجی استفاده کنید.

     

     دسته‌بندی مشتریان از نظر رفتار

    برای دسته‌بندی مشتریان، ابتدا بهتر است آنها را از نظر رفتار تقسیم‌بندی کنید. می‌توانید عادات و رفتار آنها را در زمان خرید و بعد از خرید مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به چند نمونه از رفتارهای مشتیان اشاره می‌کنیم.

     

     مشتری بالقوه

    مشتری بالقوه نشانه‌هایی از خریدار دارد و احتمالاً با کمی جستجو مشتری خواهد شد. این مشتری تصمیم قطعی برای خرید ندارد و باید برای خریدار شدن آن کمی وقت گذاشت. به طور مثال می‌توان از طریق می‌توانید پیج یا کانال ارتباطی اطلاعات تماس و ایمیل را در اختیار او بگذارید و برای راهنمایی به او اعلام آمادگی کنید. پیشنهادها و تمایزهای محصولات را به او اعلام کرده تا بتوانید او را ترغیب به تکمیل فرایند خرید و پرداخت کنید.

     

     مشتری قدیمی

    مشتریانی که از مدت‌ها قبل از شما خرید می‌کردند، باید جایگاه مهمی داشته باشند. جذب این نوع مشتری‌ها راحت‌تر است و شما می‌توانید از طریق داشتن ابزاری مثل CRM ارتباط با مشتری‌هایتان را مدیریت کنید. شما می‌توانید با داشتن اطلاعات از این نوع مشتریان در هر مناسبتی با ارسال پیام‌هایی تشکر، تبریک تولد، جشنواره محصولات رایگان خاص این مشتری‌ها و … آنها را مجدد به خرید ترغیب کنید.

    نحوه دسته‌بندی مشتریان برای پیک کاری آخر سال

     

     جذب مشتری علاقه‌مند به خرید آنلاین

    اگر شما راه خرید آنلاین نیز داشته باشید، باید برای این نوع مشتریان خود نیز استراتژی بازاریابی طراحی کنید. برای اینکه بتوانید این نوع از مشتریانتان را برای پیک آخر سال، درست هدایت کنید تا آنها خرید موفقی داشته باشند، باید علاوه‌بر توجه به‌سرعت سایت، راه پرداخت آنها را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بررسی کنید.

    مشتریان آنلاین شما باید بتوانند از طریق درگاه پرداخت، لینک پرداخت یا کی و آر کد تراکنش‌های مالی خود را در سریع‌ترین زمان و البته امن‌ترین حالت انجام دهند.

     

     جذب مشتری علاقه‌مند به خرید تخفیف

    هستند مشتریانی که علاقه‌مند به تخفیف‌اند. این نوع مشتریان را باید از راه ارائه تخفیف به سمت خرید هل دهید. اگر تعداد این نوع مشتریان شما زیاد است باید تخفیفات را قبل از پیک آخر سال در نظر بگیرید تا دچار چالش نشوید.

     و در پایان

    در این مقاله متوجه شدید که بهتر است قبل از فرا رسیدن پیک آخر سال مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و بنا به نیاز هر یک از آنها تمهیداتی در نظر بگیرید تا دچار چالش‌های آخر سال نشوید. اشاره شد که اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید استفاده از درگاه پرداخت پر سرعت و امن را فراموش نکنید.

    درگاه پرداخت سیزپی پیشنهادی امن و البته به‌صرفه برای شماست. سیزپی از سمت بانک مرکزی و سامانه شاپرک دارای مجوز برای فعالیت است و می‌توانید در کمترین زمان فرایند انتقال درگاه پرداخت را به شما انجام دهد.

    لازم است بدانید کارمزد سیزپی یک درصد است و حتی شما می‌توانید این کارمزد را در شرایطی به صفر برسانید.

     به شما پیشنهاد می‌دهیم برای کسب اطلاع دیگر ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با مشاوران ما از طریق شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

    .

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=341019

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم