• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

نحوه اندازه گیری سایز میلگرد

  • کد خبر : 307441
  • 07 آبان 1401 - 10:52
نحوه اندازه گیری سایز میلگرد

استاندارد میلگرد خریداری شده یکی از پراهمیت ترین موضوع، در خرید این مقطع فولادی است. اما موضوع دیگری که در کارایی و عملکرد  این مقطع فولادی در پروژه های ساختمانی و سازه های بتنی تاثیرگذار می باشد، سایز این مقطع فولادی است. آیا می دانید چرا مشخص کردن سایز میلگرد بسیار مهم است؟ چون مهندسان […]

  • استاندارد میلگرد خریداری شده یکی از پراهمیت ترین موضوع، در خرید این مقطع فولادی است. اما موضوع دیگری که در کارایی و عملکرد  این مقطع فولادی در پروژه های ساختمانی و سازه های بتنی تاثیرگذار می باشد، سایز این مقطع فولادی است.

    آیا می دانید چرا مشخص کردن سایز میلگرد بسیار مهم است؟ چون مهندسان توسط سایز این مقطع فولادی وزن کلی سازه را محاسبه و میزان استحکام آن را بررسی می کنند. از طرفی هر سایزی متناسب با یک نوع کاربرد خاص طراحی شده است.

    پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید چراکه قرار است متداول ترین روش های تعیین سایز این مقطع فولادی را به شما معرفی کنیم.

    انواع میلگرد:

    همان طورکه می دانید میلگردها با توجه به نوع و شکل ظاهری آنها در دسته های متفاوتی قرار دارند اما یکی از کارخانه های مطرح این محصول که کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد. محصولات کارخانه ذوب آهن دارای بهترین کیفیت در بازار ایران است.آراد آهن ارائه کننده کلیه مقاطع فولادی، بهترین قیمت میلگرد اصفهان به شما ارائه می‌کند. مشتریان عزیز می‌توانند جهت بررسی لحظه‌ای قیمت مقاطع فولادی به وب سایت آراد آهن مراجعه کنند.

     

    نحوه اندازه گیری سایز میلگرد

    انواع سایز میلگرد:

    یکی از جداولی معروفی که سایز این مقاطع فولادی را نشان می دهد، جدول اشتال می باشد که مورد استفاده بسیاری از فعالان این حوزه است.

    در ایران نیز این مقطع فولادی را مطابق با استاندارد روسی تا قطر 40 میلی متر می سازند اما به طورکلی میلگردهای آجدار در تمامی نقاط جهان از 6 میلی متر تا 50 میلی متر ساخته می شوند.

    به طورکلی مهم ترین سایزهای مورد استفاده در ایران برای تولید این مقاطع فولادی از سایز 8 شروع شده و تا سایز 32 ادامه دارد که تشخیص سایز مناسب آنها در پروژه ها برعهده مهندس پروژه می باشد.

    روش های تشخیص سایز :

    حال می خواهیم متداول ترین روش های تشخیص سایز و اندازه میلگرد را معرفی کنیم. این روش ها عبارت اند از:

    • تشخیص سایز به وسیله کنترل چشم

     از معمول ترین روش های تشخیص سایز این مقطع فولادی است که برای افراد تازه کار در این حوزه توصیه نمی شود، چراکه مهندسین با تجربه نیز با کنارهم قرار گرفتن چندین سایز در کنار هم ممکن است دچار اشتباه شوند. همان طور که از اسمش پیداست این روش با قیاس چشمی بر روی این مقطع فولادی انجام می شود.

    • شابلون

    یکی دیگر از روش ها، استفاده از شابلون های آماده اینکار است که سایزهای مختلف میلگرد با آن مشخص می گردد. این شابلون ها را میتوان به صورت دستی با استفاده از ورق های نازک حلبی ساخت.

    تشخیص سایز با کولیس

    استفاده از کولیس در مشخص کردن سایز یکی از دقیق ترین روش های اندازه گیری می باشد. نکته ای که در خصوص این بخش وجود دارد این است که، اغلب میلگردهای مورد استفاده در ساخت و ساز، از نوع آجدار است؛ با توجه به این موضوع، 3 نوع قطر برای آنها تعریف شده که عبارت است از قطر زمینه برای مشخص کردن قطر این مقطع فولادی بدون حساب کردن آج آن، قطر خارجی با حساب کردن آج و قطر اسمی که توسط جدول استاندارد معرفی می شود.

    • تعیین سایز با ریسمان

    از مرسوم ترین روش های اندازه گیری، استفاده از ریسمان بنایی می باشد به این صورت که یک تکه ریسمان را به دور این مقطع فولادی پیچیده و با استفاده از محیط، قطر و سایز تعین می گردد.

    قیمت میلگرد:

    خب بعد از آشنایی با روش های تشخیص سایز میلگرد باید بدانید که قیمت میلگرد وابسته به چه عواملی است ؟

    از مهم ترین عوامل میتوان به تغییرات لحظه ای قیمت دلار، قیمت سنگ آهن و آهن قراضه، میزان عرضه و تقاضا در بازار و سایز میلگردها باتوجه به کاربردشان اشاره کرد. از مهم ترین کارخانه های تولید کننده  این محصول نیز میتوان به  کارخانه فایکو، کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه زاگرس، شاهین بناب، کارخانه فولاد کویر کاشان و غیره اشاره کرد.

    نحوه اندازه گیری سایز میلگرد

     

    مرکز فروش میلگرد در اصفهان:

    در انتها می خواهیم به معرفی مرکز فروش میلگرد اصفهان بپردازیم تا به راحتی میلگرد هر کارخانه ای را که مد نظر دارید، تهیه کنید. قیمت های این سایت به صورت روزانه به روزرسانی می شود و شما از این بابت نگرانی نخواهید داشت، چراکه قیمت ها مطابق آخرین قیمت بازار آهن آلات است. نام این شرکت آراد آهن می باشد که سابقه ای درخشان در امور خرید و فروش مقاطع فولادی دارد.

    همچنین میتوانید با عضویت در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام فعال این حوزه، از محصولات و اخبار مهم صنایع فولادی باخبر شوید. یکی دیگر از کارهایی که این شرکت در دستور کار خود قرار داده است، داشتن مشاورانی باتجربه در این زمینه برای افرادی است که قصد مشورت کردن در خصوص خرید محصولات مورد نیاز خود را دارند. جهت خرید و یا مشاوره با شماره 34055-031 تماس بفرمایید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307441

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم