• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

نحوه انجام تبلیغ در گوگل برای سایت‌های ایرانی

  • کد خبر : 310012
  • 24 دی 1401 - 22:50

فهرست محتوا تبلیغ در گوگل یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدیدکننده و جذب کاربر فعال به سایت شما است. برای تبلیغ در گوگل ابتدا نیاز به ساخت یک حساب مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ads Manager) دارید. طی مراحل ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز، تبلیغ کننده می‌تواند مواردی مانند بودجه‌ی مورد نظر، کلمات کلیدی هدف، مکان […]

فهرست محتوا

  • تبلیغ در گوگل یکی از بهترین راه‌های افزایش بازدیدکننده و جذب کاربر فعال به سایت شما است. برای تبلیغ در گوگل ابتدا نیاز به ساخت یک حساب مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ads Manager) دارید. طی مراحل ایجاد کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز، تبلیغ کننده می‌تواند مواردی مانند بودجه‌ی مورد نظر، کلمات کلیدی هدف، مکان کاربران هدف و نوشتن متن آگهی را شخصاً و متناسب با اهداف سایت خود تنظیم نماید. پس طی مراحل هشت‌گانه‌ای که در ادامه‌ی این مطلب به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت، می‌توانید شروع به ایجاد تبلیغات در گوگل ادز نمایید.

    مرحله‌ی 1: ورود به Google Ads Manager  و ایجاد کمپین جدید

    برای ایجاد تبلیغ در گوگل، ابتدا نیاز است تا وارد حساب مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ads Manager) شوید. اگر تا کنون حساب مدیریت تبلیغات گوگل را فعال نکرده‌اید، می‌توانید از طریق مراجعه به صفحه‌ی گوگل ادورز حساب خود را ایجاد کنید. به محض ورود به حساب مدیریت تبلیغاتِ گوگل، از منو سمت چپ روی گزینه‌ی “Campaigns” کلیک کنید. پس از کلیک، گزینه‌ای در گوشه‌ی بالایی تصویر، تحت عنوان “Create” مشاهده خواهید کرد؛ روی آن کلیک کنید و از تب‌های زیر مجموعه، گزینه‌ی “New Campaign” را انتخاب کنید.

    نحوه انجام تبلیغ در گوگل برای سایت‌های ایرانی

     

    مرحله‌ی 2: انتخاب نوع کمپین و اهداف تبلیغاتی

    قدم بعدی پس از ایجاد کمپین، تعیین اهداف تبلیغاتی شماست. در حال حاضر شش هدف بازاریابی در گوگل ادز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به مواردی مانند: فروشگاه‌ها، ترافیک وب‌سایت‌ها، نوع برند و محصولات، اطلاعات برند، شیوه‌ی دسترسی به آنها و تبلیغات اپلیکیشنی، اهداف بازاریابی خود را مشخص نمایید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید  با انتخاب گزینه‌ی  “Create a campaign without a goal’s guidance” بدون انتخاب هدف تبلیغاتی، از این مرحله رد شوید.

    مرحله‌ی 3: انتخاب نام کمپین تبلیغاتی و بستر مورد نظر برای تبلیغ

    در این مرحله، نامی برای کمپین خود اختصاص می‌دهید که فقط در داخل حساب کاربری و برای خودتان نمایش داده می‌شود. پس از تخصیص نام، می‌بایست بستر مورد نظر را برای تبلیغ در گوگل انتخاب کنید. در اینجا دو گزینه‌ی “Search Network” و “Display Network” قابل انتخاب هستند. انتخاب Search به منزله‌ی تبلیغات مبتنی بر متن است که در نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد و با انتخاب Display یک بنر تبلیغاتی در دیگر برنامه‌های زیر مجموعه‌ی شرکت گوگل مانند یوتیوب و… به نمایش در خواهد آمد.

    مرحله‌ی 4: تعیین جامعه‌ی هدف

    در این مرحله می‌بایست برای ایجاد تبلیغات در گوگل ادز، جامعه‌ی هدف مورد نظر خود را مشخص کنید. تعیین جامعه‌ی هدف مبتنی بر زبان و کشور (مکان) صورت می‌گیرد. البته جزئیات بیشتری نیز در این بخش قابل تعیین است.

    نحوه‌ی شارژ اکانت گوگل ادز

    پیش از بررسی مرحله‌ی پنجم، لازم به ذکر است که به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایران، شارژ اکانت گوگل ادز برای سایت‌های ایرانی بطور مستقیم امکان‌پذیر نمی‌باشد. به همین دلیل برای تبلیغ در گوگل، رایج‌ترین شیوه‌، شارژ اکانت گوگل ادز توسط اشخاص حقیقی یا حقوقیِ واسطه است. این اشخاص در ازای دریافت مقداری کارمزد، حساب کاربری شما در گوگل ادز را شارژ خواهند کرد.

    البته اگر مایل هستید شارژ اکانت گوگل ادز را خودتان انجام دهید و دسترسی‌های لازم را برای انجام این کار دارید، می‌توانید با ورود به حساب مدیریت تبلیغات گوگل، روی گزینه‌ی چرخ‌دنده کلیک کنید. سپس گزینه‌ی “Billing & Payments” و بعد”  “Make a payment را انتخاب کنید. پس از طی این مراحل، قادر خواهید بود از طریق روش‌های مختلفی اکانت خود را برای تبلیغات در گوگل ادز شارژ نمایید.

    مرحله‌ی 5: تعیین بودجه

    در این مرحله، می‌بایست حداکثر بودجه‌ی مورد نظر برای تبلیغات روزانه در گوگل را تعیین کنید. همچنین بر اساس نوع تبلیغی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید به طور مثال، مبلغ مشخصی را به ازای هر بار نمایش تبلیغ یا به ازای کلیک هر کاربر بر روی محتوای تبلیغاتی شما، اختصاص دهید.

    نحوه انجام تبلیغ در گوگل برای سایت‌های ایرانی

     

    مرحله‌ی 6: افزودن توضیحات تکمیلی

    در مرحله‌ی بعد، می‌توانید توضیحات اضافی را که در زیر متن یا بنر تبلیغاتی شما به نمایش درخواهد آمد، مشخص کنید. توصیه می‌شود حتماً از این امکان برای ایجاد تبلیغ در گوگل استفاده کنید؛ چرا که هیچ هزینه‌ی اضافی برای شما در بر نخواهد داشت و علاوه بر آن، به بهتر دیده شدن و ارائه‌ی اطلاعات جامع‌تر درباره‌ی محتوای شما کمک خواهد کرد.

    مرحله‌ی 7: تنظیم کلمات کلیدی و گروه‌های تبلیغاتی

    پس از تکمیل اطلاعات کمپین خود، در مرحله‌ی بعد نوبت به تعیین گروه‌های تبلیغاتی است. هر یک از این گروه‌های تبلیغاتی (مثلاً گروه‌های مرتبط با خدمات دندانپزشکی) با بهره‌گیری از کلمات و عبارات کلیدی، برای طیف خاصی از افراد به نمایش در خواهند آمد. در گام بعدی شما باید کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با حوزه‌ی کاری خود را تعیین کنید.

    مرحله‌ی 8: نوشتن عناوین و متن تبلیغ

    اقدام نهایی برای  ایجاد تبلیغ در گوگل، نوشتن عنوان اصلی است. شما در این قسمت می‌توانید دو تیتر اصلی به همراه توضیحات برای محتوای تبلیغاتی خود اختصاص دهید. سعی کنید تیترها و توضیحات شما خلاصه، مفید و جذاب باشند. پس از طی این مراحل و با تنظیم تاریخ شروع و پایان کمپین، کمپین تبلیغاتی شما پس از تایید گوگل (تا کمتر از 24 ساعت پس از ثبت نهایی شما) برای مخاطبین هدف به نمایش در خواهد آمد.

    نحوه انجام تبلیغ در گوگل برای سایت‌های ایرانی

     

    جمع‌بندی و مرور مطالب

    سیستم تبلیغات گوگل یکی از بهترین راه‌ها برای جذب هدفمند مخاطب توسط سایت‌های ایرانی است. برای انجام تبلیغات در گوگل ادز، شما ابتدا نیاز به ساخت حساب مدیریت تبلیغات گوگل (Google Ads Manager) خواهید داشت. پس از ایجاد حساب، می‌بایست به شارژ اکانت گوگل ادز خود مبادرت ورزید. پس از طی این روند، با ورود به حساب مدیریت تبلیغات گوگل و با کلیک بر روی گزینه‌ی “Campaign” می‌توانید کمپین تبلیغاتی منحصر به خود را ایجاد کنید.

    پس از ایجاد کمپین، می‌بایست جزئیات آن را کامل کنید. شما می‌توانید مواردی از قبیل نام کمپین، بسترهای مورد نظر برای نمایش تبلیغ و جامعه‌ی هدف خود را مشخص کنید. پس از آن لازم است تا بودجه‌ی روزانه‌ی مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله‌ی بعد نوبت به افزودن توضیحات تکمیلی خواهد رسید (توضیحاتی که ذیل تبلیغ شما به نمایش در خواهد آمد و به معرفی بهتر خدمات شما کمک می‌کند).

    در مرحله‌ی بعد لازم است تا کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت خود را تعیین کنید. پس طی تمامیِ این مراحل، با تعیین تاریخ شروع و پایان کمپین و کلیک بر روی گزینه‌‌ی “Continue to Campaign”  تبلیغ شما نهایی شده و ظرف کمتر از 24 ساعت برای جامعه‌ی هدف به نمایش در خواهد آمد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310012

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم