• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

ناصری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد: جشنواره کتاب رشد از جایگاه بالایی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار است

  • کد خبر : 16583
  • 12 آذر 1397 - 22:27
ناصری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد: جشنواره کتاب رشد از جایگاه بالایی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار است

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره کتاب رشد٬ به کتاب سازی درست، اصولی و موفق و همچنین جاذبه ها و تاثیرگذاری و وجوه سرگرمی کتاب توجه دارد؛ کتاب هایی که پاسخی به نیازهای مخاطبان که البته صرفا کودکان و نوجوانان نیستند؛ بلکه معلمان و خانواده ها را نیز در بر می گیرد.

  • مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره کتاب رشد٬ به کتاب سازی درست، اصولی و موفق و همچنین جاذبه ها و تاثیرگذاری و وجوه سرگرمی کتاب توجه دارد؛ کتاب هایی که پاسخی به نیازهای مخاطبان که البته صرفا کودکان و نوجوانان نیستند؛ بلکه معلمان و خانواده ها را نیز در بر می گیرد.

    به گزارش خبرنگار پول بانک٬ مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد٬ عصر امروز دوشنبه ۱۲ آذر ماه ۹۷ ٬ با حضور محمد ناصری مدیر کل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد و جمعی از اصحاب رسانه٬ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.

    محمد ناصری٬ مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد

    محمد ناصری٬ مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد٬ در این مراسم گفت: دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی بر تنور مطالعه می ‌دمد و رونق این امر مطالعه و کتاب خوانی است؛ مطالعه از سر اجبار تاثیر خوبی ندارد.

    وی ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی جشنواره‌های مختلفی برگزار می ‌کنیم سه جشنوار عکس رشد، فیلم رشد و امروز جشنواره کتاب رشد را برگزار کردیم. این جشنواره از جایگاه بالایی در وزارت آموزش و پرورش برخوردار است.

    دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد٬ با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره 1027 کتاب درجه 1 و 2 و آنهایی که امتیاز بالای 60 درصد را به دست آورده بودند، به عنوان کتاب های منتخب از سوی هیات داوران شناخته شدند.

    وی ادامه داد : داوری کتاب ها را 30 گروه در قالب 90 داور به عهده داشتند و گروه دیگری این فرایند را مجددا نظارت کردند که اعضای آن مدیران کل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بودند.

    مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی بیان داشت: در این جشنوار هزار و ۲۷ ناشر فعال در سامانه ما عضو هستند و کتاب‌های خود را برای ما می ‌فرستند و این کتاب‌ها بررسی می‌ شود و سره از ناسره تشخیص داده می‌شود.

    ناصری٬ افزود: مجموع کتاب‌هایی که به درجه‌ای از تادیه درجه یک درجه دو و قابل قبول یعنی درجه سه رسید در سامانه معرفی شدند و هزار و ۱۳۶ کتاب به مرحله رقابت با هم رسیدند. داوری این کتاب‌ها در سه گروه انجام شد. کمیته علمی این فرآیند را بازبررسی کردند.

    وی خاطر نشان کرد:این رقابت به جایی رسید که ۳۸ عنوان کتاب به عنوان کتاب‌های برتر در این جشنواره معرفی شد. ۱۶ کتاب از این ۳۸ تا به عنوان کتاب سال ۹۷ معرفی می‌شوند.

    دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد٬ در ادامه اظهار داشت: به تالیف بیش از ترجمه بها می‌دهیم. در این بین به ناشرین ادبیات داستانی بهای بیشتری می‌دهیم. به کسانی که در پیش دبستانی و دبستانی نیز در این حوزه توجه ویژه تری داریم. این جشنواره به تنوع زبان سالم فارسی، دوری از کلیشه ها، سالم سازی موفق، جاذبه ها، وجوح سرگرم کننده کتاب، توجه به نیاز‌های واقعی مخاطب توجه ویژه‌ای می‌کند. مخاطبین ما فقط کودکان نیستند بلکه معلمین و والدین نیز مخاطب کتاب‌ها هستند.

    ناصری گفت: کتاب‌های کمک درسی، به‌خصوص در مدارس ابتدایی توازن موجود را بر هم زده بودند. طبیعی است که اشاعه این امر تعادل روحی و روانی دانش‌آموزان را بر هم می‌زند و در نتیجه رقابت‌های غیر موجه و ناعادلانه شکل می‌گیرد؛ با کنار گذاشتن کتاب‌های کمک درسی، کتاب‌های داستانی، علمی، آموزشی و تربیتی رونق پیدا می‌کند.

    وی ادامه داد: وظیفه ما ارزیابی و معرفی کتاب‌های مناسب است و خرید این کتاب‌ها برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس وظیفه معاونت فرهنگی پرورشی و ابتدایی است، اگر بخش‌های مختلف با هم هماهنگی داشته باشند، انسجام لازم رخ خواهد داد. لازم است دوستان و همکاران ما به عنوان متصدی امر خرید، به بخش گزینش و فهرستگان کتاب‌های مناسب کاملاً وفادار بمانند.

    مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی بیان کرد: این جشنواره به کتاب سازی درست، اصولی و موفق و جاذبه ها و تاثیرگذاری و وجوه سرگرمی کتاب توجه دارد کتاب هایی که پاسخی به نیازهای مخاطبان که البته صرفا کودکان و نوجوانان نیستند بلکه معلمان و خانواده ها را نیز در بر می گیرد، است.

    ناصری٬ اظهار داشت: اولین سیاست جشنواره در این سال ها این بود که به کتاب های تالیفی بیش از ترجمه بها داده ایم؛ البته کتاب های ترجمه ای خوبی داریم اما به کتاب تالیف بیشتر بها می دهیم.

    وی گفت : از همه ناشران که به کتاب های تالیفی اهمیت می دهند و کسانی که در پدید آوردن کتاب در شرایطی که مشکلات بسیاری برای تهیه کاغذ وجود دارد قدمی برمی دارند، قدردانی می کنم زیرا کارشان ارزنده است و همچنین کسانی که به تولید ادبیات داستانی به ویژه در حوزه پیش دبستانی و دبستان می پردازند نیز قابل تقدیر هستند.

    دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد٬ در پایان سخنان خود گفت: درحاشیه این جشنواره از مجموعه مجلات رشد، مسابقه ای با عنوان رشد معلم و با موضوع خاطره نویسی برای دبیران در نظر گرفته شده بود که در این مراسم از سه دبیر برگزیده نیز تقدیر می شود.

    بنا به این گزارش٬ اسامی کتاب‌های برگزیده این جشنواره به شرح زیر است: تئاتر درمانی در کودکان و نوجوانان مبتلا به اتیسم، بازی با ابزار‌های ساده؛ بازی‌های چوب بازی‌های سنگ بازی‌های طناب، ماجرا‌های ریحانه و پیشی کوچولو، بفرما آب آنار، مجموعه ۷ جلدی دوست داری … باشی؟، مجموعه ۷ جلدی گیلی گیلی، پرده نشینان عهد ناصری: نگاهی به حیات اجتماعی زنان در عهد قاچار، تحلیل یادگیری و یاددهی در تربیت بدنی، طراحی بازی‌ها و مهارت‌ها در حیاط مدرسه، دوست عزیزم خدا، کتاب: پول، خدا و بچه ها، حل و فصل اختلافات در محیط کار، داستان لئو، من مترسکم، اما می‌ترسم، قصه پیرزنی که دلش می‌خواست تمیزترین خانه دنیا را داشته باشد، خودآموز تصویری فتوشاپ، هنر گوش دادن، اگر… نگاهی متفاوت به عدد‌ها و اندازه‌های بسیار بزرگ، مدخل شعر معاصر فارسی (۱۳۹۲-۱۲۸۵

    گفتنی است٬ آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتا‌بهای آموزشی و تربیتی رشد٬ عصر امروز دوشنبه ۱۲ آذر٬ با اعلام و تجلیل از برگزیدگان این دوره که شامل ۳۸ کتاب برتر بود٬ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان٬ به کار خود پایان داد.

    خبرنگار: محمد رضایی

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=16583

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم