• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

میلاد صدرخانلو در نشست خبری رویداد سرمایه گذاری فناورانه D8)): به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران هستیم

  • کد خبر : 282934
  • 12 بهمن 1400 - 2:44
میلاد صدرخانلو در نشست خبری رویداد سرمایه گذاری فناورانه D8)): به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران هستیم

پول بانک: نشست سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو گروه D ۸ با حضور ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی، اسفندماه در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

  • دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲ گفت: تاکنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و امیدواریم تا روز برگزاری رویداد این همکاری‌ها بیشتر شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری رویداد سرمایه گذاری فناورانه هشت کشور در حال توسعه D8)) TIM 2022 ، صبح امروز دوشنبه 11 بهمن ماه 1400، با حضور میلاد صدرخانلو دبیر نشست سرمایه ‌گذاری تیم ۲۰۲۲ و جمعی از اصحاب رسانه، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

    بنا به این گزارش، نشست سرمایه‌گذاری کشورهای عضو گروه D۸ و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM۲۰۲۲)، با حضور ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی، ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

    میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲

    میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲، در ابتدای این نشست خبری گفت: رویداد بین‌المللی TIM یکی از برنامه‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری است که هر ساله با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان ۸ کشور اسلامی عضو برگزار می‌شود. این رویداد پیش‌تر نیز برگزار شده و همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی بین اعضا در این سال‌ها به امضا رسیده است. ما در دو سال گذشته بدون وقفه کار نشست را انجام دادیم و این چهارمین دوره برگزاری نشست TIM است.

    وی با بیان اینکه ۱۶۷ استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری برای حضور در نشست ثبت نام کردند که ۱۴۰ استارت آپ داخلی و ۲۷ استارت‌آپ خارجی متقاضی حضور در TIM۲۰۲۲ بوده اند، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات بررسی با حضور کارشناسان این حوزه، در نهایت ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوطه معرفی شده اند که ۱۲ استارت‌آپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تاکنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B۲B میان سرمایه گذاران و این استارت‌آپ ها برگزار شده است.

    رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس گفت: تاکنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و امیدواریم تا روز برگزاری رویداد این همکاری‌ها بیشتر شود.

    صدرخانلو افزود: ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل کرده و در حال همکاری هستیم و اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد، در روزهای برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان قطعی و حضور سرمایه‌گذارانی از دیگر کشورها اروپایی در حال پیگیری و رایزنی است.

    صدرخانلو افزود: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. ما می‌خواهیم سرمایه گذاران بین المللی خارجی حاضر در نشست تجربه موفق خود را به شرکت‌های داخلی منتقل کنند.

    به گفته قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D۸، ایجاد صندوق سرمایه گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور در حال توسعه سازمان D۸، یکی از برنامه‌های اصلی ما از برگزاری نشست دو روزه TIM۲۰۲۲ است. ما به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی در دیگر کشورهای عضو سازمان D۸ هستیم. در این راستا و برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تاکنون ۱۲ جلسه کمیته اجرایی تشکیل شده است، همچنین ۲ جلسه شورای راهبری با حضور ۱۳ عضو اثر گذار اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شده است.

    رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به نحوه انتخاب استارت‌آپ ها و شرکت‌های متقاضی گفت: پس از دریافت پیشنهادات همکاری، این موارد توسط تیم داوری غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شود، سپس شرکت‌کنندگان بر اساس اولویت‌های از قبل مشخص شده انتخاب می‌شوند و در جلسات آموزشی آمادگی ارائه بین‌المللی شرکت می‌کنند.

    صدرخانلو، در پایان سخنان خود گفت: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست‌های تعامل کسب‌وکارها برگزار خواهد شد. شرکت‌های خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می‌توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

    گفتنی است، رویداد TIM۲۰۲۲ برای جذب سرمایه شرکت‌های عضو گروه D۸ و دیگر کشورهای شرکت کننده روی شرکت‌های خلاق، روزهای 2 و 3 اسفندماه 1400، در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

    فیلم های ویدئویی نشست خبری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=282934

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم