• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
7
عمومی، در آیین افتتاح رویداد ایده ‌بازار سلامت، بیان کرد:

عمومی در آیین افتتاح رویداد ایده ‌بازار سلامت: میزان مرگ و میر و قطع عضو بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی رو به افزایش است

  • کد خبر : 311660
  • 04 اسفند 1401 - 14:04
عمومی در آیین افتتاح رویداد ایده ‌بازار سلامت: میزان مرگ و میر و قطع عضو بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی رو به افزایش است

پول بانک: اکنون برخی اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی در ایران سازوکار حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه را فراهم آورده‌اند که فرصت مناسب و ظرفیت قابل استفاده‌ای برای تیم‌های مستقر در مراکز «نوآوری و شتابدهی»، «رشد» و «پارک‌های علم و فناوری» به شمار می‌رود.

  • مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: با تمرکز بر رشد و تجاری‌سازی طرح‌ها و امکان تولید و جذب سرمایه‌گذار، شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران حتی می‌توانند محصولات خود را به کشورهای دیگری نیز که پتانسیل جذب طرح‌های فناورانه را دارند، معرفی کنند.

    به گزارش خبرنگار دانش و فناوری خبرگزاری پول بانک، رویداد ایده ‌بازار سلامت، با تمرکز بر حوزه زخم و ترمیم بافت و ارائه خدمات سلامت در منزل، با شعار «از ایده تا محصول»، توسط مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، صبح امروز چهارشنبه 3 اسفند ماه 1401، با حضور دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود آسیما مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

    دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    بنا به این گزارش، دکتر کاوش زند سلیمی دبیر علمی رویداد، علیرضا عمومی دبیر رویداد، خدیجه برگ بید دبیر اجرایی رویداد  و ابوالفضل امینی هرندی مدیر روابط عمومی رویداد می باشند.

    علیرضا عمومی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    علیرضا عمومی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، پیرامون این رویداد گفت: بیش از ۴۰ سال است که جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، در حال تحقیق و انجام طرح‌های پژوهشی و اجرایی کشور می باشد.

    وی ادامه داد: سازمان علوم پزشکی تهران به پشتوانه سوابق خود قادر است، با فراهم کردن بستری برای افراد و تیم‌های صاحب ایده، آن‌ها را به سمت معرفی، تبلیغ و تجاری سازی محصولات خود به بخش صنعت سوق دهد.

    مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه «میزان مرگ و میر و قطع عضو بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی رو به افزایش است»، ادامه داد: انواع زخم‌ها، از جمله زخم‌ دیابتیک، زخم بستر، زخم‌های فشاری و سوختگی سهم بسزایی در اقتصاد سلامت کشور دارند. زنگ خطر آنجاست که بدانیم افزایش سن جامعه و حرکت کشور به سمت سالمندی منجر به افزایش عوارضی مثل قطع عضو و همچنین هزینه‌های وارده بر اقتصاد کشور خواهد شد.

    عمومی، افزود: از سوی دیگر با تغییر هرم جمعیتی به سمت دوران سالمندی، تقاضا برای دریافت خدمات درمانی در منزل برای جلوگیری از برخی هزینه‌ها و کاهش ریسک پیشرفت بیماری‌ها بیشتر خواهد شد. بر این اساس تیم علمی مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران این دو حوزه را به عنوان حوزه‌هایی با پتانسیل علمی و تخصصی بالا برای ورود گروه‌های پژوهشی و مراکز درمانی کاربردی شناسایی کرده و در روزهای سوم تا پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ «رویداد ایده بازار سلامت» را به مدت سه روز در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار می کند.

    وی تفاوت عمده رویداد «ایده بازار سلامت» با سایر رویدادهای مشابه را تخصصی بودن آن و لحاظ شدن بخش‌های مورد نیاز کشور دانست و گفت: با تمرکز بر رشد و تجاری‌سازی طرح‌ها و امکان تولید و جذب سرمایه‌گذار، شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران حتی می‌توانند محصولات خود را به کشورهای دیگری نیز که پتانسیل جذب طرح‌های فناورانه را دارند، معرفی کنند.

    مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با ابراز امیدواری از شناسایی ایده‌ها، محصولات، پلتفرم‌های نوین برای تسریع و تسهیل خدمت به بیماران ادامه داد: اکنون برخی اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی در ایران سازوکار حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه را فراهم آورده‌اند که فرصت مناسب و ظرفیت قابل استفاده‌ای برای تیم‌های مستقر در مراکز «نوآوری و شتابدهی»، «رشد» و «پارک‌های علم و فناوری» به شمار می‌رود.

    عمومی، در پایان سخنان خود گفت: حضور شرکت‌ها در بخش حامیان رویداد و اسپانسرهای بزرگ در رویداد ایده بازار سلامت نویدبخش این خواهد بود که ما بعد از برگزاری این رویداد هم برنامه‌های فشرده ای برای حمایت و شتابدهی تیم‌های برگزیده و حتی سایر تیم‌های دارای ایده‌های جذاب با قابلیت توسعه داشته باشیم.

    رویداد « ایده بازار سلامت »»

    رویداد ایده ‌‌بازار سلامت، رویدادی است کارآفرینانه که به همت مرکز نوآوری و شتابدهی منش سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

    در این رویداد ایده های مختلف حوزه سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند و در مدت سه روز شرایطی فراهم می شود تا این ایده ها پرورش یابند.

    لذا در همین راستا مرکز نوآوری و شتابدهی منش سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نظر دارد در محورهای مرتبط با زخم و ترمیم بافت و ارائه خدمات سلامت در منزل ایده‌های پیشنهادی دانشجویان، اساتید، کارشناسان و سایر شرکت کنندگان را جمع آوری نموده و پس از داوری و انتخاب ایده های منتخب با بهره گیری از مشاوره افراد متخصص، ایده‌ها تکمیل گردیده و در قالب رویداد ایده بازار در معرض دید سرمایه گذاران، شتاب دهنده‌ها و شرکت  های متقاضی قرار گیرد.

    این رویداد دارای بخش های زیر می باشد:

    ا) استارتاپ ویکند

    2) غرفه نمایشگاهی

    3) کارگاه ها و نشست های علمی

    4) پنل انتقال تجربه

    5) غرفه سرمایه گذاری

    محورهای رویداد:

    زخم و ترمیم بافت، خدمات سلامت در منزل، زخم پوش های نوین، زخم دیابتیک، مدیریت اسکار، هوش مصنوعی، تله مدیسن و مراقبت سالمندی 

    نحوه برگزاری رویداد

    افراد شرکت کننده در این رویداد، به صورت انفرادی یا گروهی در بخش استارتاپ ویکند، در یک محل گرد هم می‌آیند و ایده‌های خود را مطرح می‌کنند.

    به کسانی که ایده دارند، ۶۰ ثانیه وقت داده می‌شود تا در مورد ایده خود صحبت کرده و ایده ها مورد داوری اولیه قرار گرفته می شوند.

    پس از مطرح شدن هر کدام از این ایده‌ها، افراد شرکت‌کننده به یکی از این تیم‌ها جذب شده و در کنار یکدیگر ایده خود را جهت ارائه به تیم داوری اختتامیه آماده می‌کنند.

    تمامی این مراحل در طی سه روز انجام می‌شود و گردهمایی در ساعت 8 شب جمعه 5 اسفند ماه به پایان می‌رسد.

    دکتر مسعود آسیما مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    مزایای شرکت در این رویداد:

    جوایز نقدی:

    تیم اول: 30 میلیون تومان

    تیم دوم: 20 میلیون تومان

    تیم سوم: 10 میلیون تومان

    استقرار در مرکز نوآوری و شتابدهی

    معرفی به سرمایه گذاران

    بازاریابی و تبلیغات

    تکمیل و تجاری سازی طرح ها

    منتورینگ و مشاوره های تخصصی

    ارائه گواهی نامه معتبر گفتنی است، رویداد ایده ‌بازار سلامت، با تمرکز بر حوزه زخم و ترمیم بافت و ارائه خدمات سلامت در منزل، توسط مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و به آدرس وب ‌سایتmanesh.jdtums.ir  ، از۳ تا ۵ اسفند ماه سالجاری، در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزرار می شود.

    عکس، فیلم و خبر: کوروش جم

    آلبوم تصاویر

    فیلم های ویدئویی

    دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    دکتر مسعود آسیما مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    گزارش تصویر از اولین رویداد ایده ‌بازار سلامت

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311660

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم