• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مگنترون پاناسونیک _ هرمس پارت

  • کد خبر : 306809
  • 16 مهر 1401 - 15:28
مگنترون پاناسونیک _ هرمس پارت

فهرست محتوا ماکروویو چگونه نیروی الکتریکی را به گرما تبدیل می؜کند؟ این کار را به وسیله قطعه؜ای به نام مگنترون انجام می؜دهد. مگنترون یا سولاردام که به آن لامپ اشعه نیز گفته می؜شود به وسیله امواج رادیویی با طول موجی کوتاه غذا را گرم می؜کند. جهت خرید مگنترون پاناسونیک به مطالب این مقاله توجه کنید […]

فهرست محتوا

  • ماکروویو چگونه نیروی الکتریکی را به گرما تبدیل می؜کند؟ این کار را به وسیله قطعه؜ای به نام مگنترون انجام می؜دهد. مگنترون یا سولاردام که به آن لامپ اشعه نیز گفته می؜شود به وسیله امواج رادیویی با طول موجی کوتاه غذا را گرم می؜کند. جهت خرید مگنترون پاناسونیک به مطالب این مقاله توجه کنید

    مایکروویو یکی از بزرگترین اختراعات قرن بیستم است. امروزه صدها میلیون منزل  در سراسر جهان از یکی از این دستگاه استفاده می‌کنند. امروزه با گسترش علم انسان؛ دنیای لوازم خانگی رو به پیشرفت است. مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی می؜باشد.ممکن است بعلت نداشتن دانش کافی در چگونگی استفاده از مایکروویو، قرار دادن مواد و اشیا غیر؜قابل استفاده در آن مگنترون شروع به جرقه زدن کند و در ادامه به خرابی کامل آن منتهی شود.در این مطلب با معایب و مشکلات که ممکن است برای این مگنترون پیش آید آشنا می؜شوید و همچنین برای آشنایی با مگنترون پاناسونیک به نکاتی که در این مطلب قرار خواهیم داد دقت کنید.

     

    تنظیم زمان؜های بالا  جهت پخت باعث چه آسیبی به مگنترون است؟

    در بسیاری از موارد به دلیل کمبود وقت و عجله این اشتباه را انجام می؜دهید که درجه حرارت مایکروویو را برای پخت زیاد می؜کنید.  این امر پس از مدتی باعث خرابی مگنترون می؜شود که شما نیاز به تعویض این قطعه دارید. جهت خرید مگنترون پاناسونیک به موارد بالا دقت کنید.

    دلایل خرابی مگنترون

    مگنترون از طریق دریافت ولتاژ بسیار بالای 3 تا 5 هزار ولت با کمک قطعاتی مانند ترانس؜های ولتاژ ، دیود و خازن در یک میدان الکترومغناطیسی، انرژی الکتریکی را تبدیل به امواج می؜کند که این امواج طی برخورد با سطوح با افزایش جنبش بین مولوکول ها باعث ایجاد گرما در غذا یا نوشیدنی شما می؜شود. در این بخش به بررسی دلایل موثر در خرابی و راه خرید مگنترون مایکروفر خواهیم پرداخت.

    استفاده نادرست

    ممکن است به دلیل استفاده ناصحیح،  این قطعه دچار خرابی شود. گذاشتن ظروف فلزی و براق درون ماکروویو باعث این خرابی است. عمل‌کرد مایکروفر بوسیله مگنترون انجام می؜گیرد. امواج رادیوی فرکانس بالا با برد خیلی کم (معمولاً حدود ۲٫۵ GHz) از جریان AC استاندارد تولید می؜شود.

    قرار دادن مواد غیر ارگانیک نظیر ظروف غیر فلزی و غیر واکنشی سرامیکی، پلاستیک و شیشه امواج رادیویی را در این فرکانس جذب نمی؜کنند و باعث خرابی مگنترون می؜شوند. جهت نگهداری از مگنترون پاناسونیک به دمواردی که اشاره شد، دقت کنید.

    مگنترون پاناسونیک _ هرمس پارت

    دلایل خرابی درزگیر و پایه مگنترون

     دلایل و مشکلات لامپ مگنترون

    با مشاهده این مشکل شما نیاز به خرید مگنترون پاناسونیک دارید. ابتدا به بررسی چند مورد از نشانه؜های خرابی لامپ مگنترون ماکروویو می؜پردازیم:

    • کم شدن گرمای ماکروویو
    • شنیدن صدای سوت
    • بعد از استارت مشاهده جرقه در مایکروفر
    • گرم نشدن غذا
    • بوی سیم سوخته

    3 دلیل اصلی و محتمل در خرابی لامپ مگنترون به شرح زیر است:

    • اختلال در سیم کشی
    • اختلال در نازل اشعه مگنترون
    • اختلال در آهنربای لامپ مگنترون

    در قسمت بالای لامپ مگنترون لوله؜ای مسی قرار دارد؛ این لوله ممکن است در اثر حرارت بالا ذوب شود و یا بسوزد. در این مواقع تنها باید لامپ مگنترون را تعویض کنید یا جهت خرید مگنترون پاناسونیک اقدام کنید. برای بررسی نازل اشعه در لامپ مگنترون ابتدا باید صفحه میکا را جدا نمایید.

    مگنترون پاناسونیک _ هرمس پارت

     دلایل خرابی ترانس ولتاژ بالا مگنترون پاناسونیک

     دلایل ایجاد جرقه در مگنترون

    جرقه زدن در حین کار ماکروویو یکی از دلایل خرابی مگنترون است. در بسیاری از مواقعع عدم توجه به این جرقه سبب خرابی مگنترون می؜شود. استفاده از ظروف فلزی و براق، کثیف بودن دیواره؜ها و سقف ماکروویو، از بین رفتن لعاب رنگی داخل دستگاه و خرابی مگنترون باعث ایجاد جرقه است. در این بخش با ایجاد جرقه در مگنترون پاناسونیک و دلایل آن آشنا شدید.

     دلایل کثیف بودن دیواره؜ها سقف ماکروویو

    یکی از مشکلاتی که سبب خرابی مگنترون نیز است. تمیز نکردن دیواره؜ها و سقف ماکروویو است. عدم تمیز کردن این کثیفی؜ها سبب خرابی مگنترون است و در نتیجه شما مجبور به تعویض مگنترون هستید.

     علت خرابی پوشش هادی در امواج مگنترون پاناسونیک

    در قسمت خروجی امواج رادیویی در مگنترون پوشش خاصی وجود دارد، وظیفه آن هدایت اشعه به شکل متمرکز درون مایکروویو است. این قسمت مهم که در پشت فیلتر میکا قرار دارد؛ فیلتر از وارد شدن عوامل بیرونی نظیر چربی و مواد غذایی به داخل مگنترون اجتناب می؜کند.

    مشاهده کرده؜اید که حین گرم کردن غذا بر اثر گرمای متمرکز بر روی چربی مقداری از آن پاشیده می؜شود و محتمل است که به هادی امواج چسبیده شود که علت جرقه زدن مایکروفر می باشد .ادامه روند جرقه زدن باعث خرابی این پوشش و مگنترون می شود. در صورت عدم رفع مشکل با خرید مگنترون مایکروفر این قطعه را تعویض نمایید.

    در زیر موجبر مگنترون قسمت پایه قرار دارد و قسمتی طلای دور پایه به اسم درزگیر وجود دارد که از نشت اشعه به بیرون و کابین جلوگیری می کند. با نشت اشعه به قسمت؜های بیرونی وکابین از درزگیر و پایه این قسمت؜ها جرقه می؜زند و دچار سوختگی خواهند شد.

    یکی از دلایل خرابی  مگنترون، خرابی ترانس ولتاژ بالا است. سر و صدای زیاد ماکروویو، دود و بوی سوختگی در این دستگاه، پریدن فیوز، خاموش شدن ناگهانی ماکروویو و عدم گرم شدن ماکروویو از نشانه؜های خرابی ترانس است که سبب خرابی مگنترون می؜شود.

    جهت تست ترانس ماکروویو ابتدا دستگاه را از برق بکشید. کاور ماکروویو را باز کنید و قطعات خازن را دی شارژ کنید. با استفاده از یک مولتی متر این آزمایش را انجام دهید. این آزمایش بسیار خطرناک است، بهتر است از یک تعمیرکار در این زمینه کمک بگیرید. همچنین بررسی سیم؜پیچ؜ها و مطمعن شدن از عدم وجود بوی سوختگی راه؜حل تست ظاهری ترانس است. در صورت خرابی ترانس؛ مگنترون نیز پس از مدتی خراب می؜گردد و شما نیاز به آشنایی با مگنترون پاناسونیک دارید.

    در نهایت

    در این مقاله با دلایل خرابی مگنترون پاناسونیک و خود آن آشنا شدید. استفاده نادرست از ماکیروویو، ایجاد جرقه، کثیفی بدنه و سقف این دستگاه و همچنین موارد دیگر ذکر شده در خرابی این قطعه دخیل هستند که باعث نیاز شما برای تعویض این قطعه میشوند. در بساری از موارد تشخیص مورد خرابی کار یک تعمیرکار متخصص در این زمینه است. هنگام خرابی مگنترون باید متوجه این نکته باشید که این قطعه قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد و از تعویض خودسرانه این قطعه پرهیز کنید.

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306809

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم