• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

مکلارن و جدیدترین ابرخودروی تولیدی اش

  • کد خبر : 710
  • 16 اردیبهشت 1396 - 23:16
مکلارن و جدیدترین ابرخودروی تولیدی اش

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،مک‌لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تاسیس شد. به عقیده‌ی مهندسان مکلارن، رانندگی با محصولات این برند، یک سرمایه‌گذاری بسیار […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،مک‌لارن اتوموتیو، که به طور عام با نام مک‌لارن شناخته می‌شود، تولید کننده خودروهای اسپرت بریتانیایی است. مک‌لارن با هدف ساخت خودروهای شهری با تکنولوژی ماشین‌های مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۸۹ با نام مک‌لارن کارز تاسیس شد.

    به عقیده‌ی مهندسان مکلارن، رانندگی با محصولات این برند، یک سرمایه‌گذاری بسیار سرگرم‌کننده است. این باور، از یک سو به قیمت نسبتا بالای خودروهای مکلارن اشاره داد و از سویی دیگر، کیفیت کم‌نظیر این محصولات را یادآوری می‌کند. تازه‌ترین رهاورد مکلارن با نام ۷۲۰S شناخته می‌شود و دقیقا ۲۸۵,۷۹۴ دلار قیمت دارد.

    رانندگی با این خودرو فراتر از دیگر سوپراسپرت‌های جهان، با آرامش و راحتی همراه است؛ ضمن اینکه نه‌تنها در سرعت‌های پایین خودرو در استفاده‌ی روزمره، که در حرکت سریع روی پیست هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

    مکلارن قرار است تا سال ۲۰۲۲، حداقل ۱۵ مدل جدید را آماده‌ی فروش کند که خودوی ۷۲۰S اولین آن‌ها محسوب می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند بیش از ۹۰ درصد قطعات و طراحی ۷۲۰S، جدید و مستقل از محصولات قبلی مکلارن است که شامل پیشرانه‌ی ۴ لیتری نیز می‌شود.

    هرچند ظاهر این خودرو شباهت زیادی به مدل‌های ۶۵۰S و ۶۷۵LT دارد؛ در بحث سیستم تعلیق هوشمند و کامپیوتر برتری محسوسی نسبت به آن‌ها خواهد داشت. سنسورهای جدیدی در ۷۲۰S به کار گرفته شده است که در بهینه‌سازی عملکرد پیشرانه و تنظیم فنربندی، تأثیر بسیار زیادی دارد.

    پیشرانه‌ی ۴ لیتری این مدل، به توربوی دوگانه و اینترکولر مجهز است. این موتور ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپ، از آلومینیوم ساخته شده و در قسمت میانی عقب خودرو قرار گرفته است.

    قدرت ۷۲۰S در حدود ۷۱۰ اسب بخار اندازه‌گیری می‌شود و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. با این پیشرانه، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۲.۸ ثانیه زمان می‌برد و می‌توان بعد از ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۴ ثانیه می‌پیماید و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند.

    مصرف سوخت این خودرو با سرعت ثابت بزرگراه، ۱۰.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در شهر به نهایت مصرف ۱۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. در مجموع، میانگین بنزین مصرفی ۷۲۰S حدود ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

    نهایت قدرت ۷۲۰S در دور موتور ۷ هزار دور بر دقیقه حاصل می‌شود و بیشترین گشتاور از دور موتور ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. سیستم توربوشارژ مکلارن، در مقایسه با نسخه‌ی AMG GT R ساخت مرسدس که گشتاور مشابهی از پیشرانه‌ی ۴ لیتری، در دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه می‌گیرد، کندتر عمل می‌کند؛ ضمن اینکه در دور موتور بالاتر از ۸۲۰۰ دور بر دقیقه نیز گشتاور ۷۲۰S با کاهش محسوسی همراه است.

    آمار سرعت و شتاب مکلارن جدید، آن را هم‌ردیف و تا حدودی برتر از فراری ۴۸۸ نشان می‌دهد. علاوه بر این، به لطف سیستم تعلیق و فنربندی مدرن همراه با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۷ سرعته و دوکلاچه‌ی جدید مکلارن، رانندگی با ۷۲۰S در کوچه و خیابان بسیار لذت‌بخش‌تر از فراری خواهد بود.

    طراحی داخلی و بیرونی مکلارن ۷۲۰S، جذابیت زیادی دارد و شبیه به دیگر ابرخودروهای موجود در بازار جهانی نیست. کابین این خودرو در بخش داشبورد، پوشش صندلی‌ها و در از چرم آلکانترا پوشیده شده است و بسیار لوکس‌تر از یک خودرو درکلاس سوپراسپرت به‌ نظر می‌رسد.

    ضمن اینکه آپشن استفاده از فیبر کربن برای داشبورد و نمای داخلی در وجود دارد. یک سیستم صوتی باکیفیت از برند مشهور بوئزر اند ویلکینز (Bowers & Wilkins) انگلستان در ۷۲۰S دیده می‌شود که علاوه بر صدای مناسب، وزن کمی نسبت به نمونه‌های مشابه دارد.

    صندلی‌های این خودرو ارگونومیک و بسیار راحت هستند؛ درحالی‌که به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و دکمه‌های مربوط به آن، داخل کنسول مخفی شده‌اند. صندلی‌های ثابت و سبک‌وزن اسپرت برای ۷۲۰S قابل سفارش هستند؛ اما مسلما فقط رانندگان حرفه‌ای پیست از آن‌ها لذت خواهند برد.

    دو نمایشگر عریض جلوه‌ای مدرن به کابین ۷۲۰S می‌دهند. پشت فرمان، به جای سیستم آنالوگ نشان‌دهنده‌ی سرعت و دورموتور، از یک پنل دیجیتال استفاده شده است.

    در میان داشبورد نیز نمایشگر لمسی ۸ اینچ با حالتی عمودی به چشم می‌خورد که علاوه بر قابلیت پخش سرگرمی‌های چند رسانه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای و کامپیوتر سفر را هم شامل می‌شود.

    دکمه‌های بااهمیتی که مربوط به تنظیمات فنی خودرو می‌شوند، جدای از نمایشگر و در سمت چپ آن قرار گرفته‌اند تا دسترسی راننده به آن‌ها ساده‌تر شود. سه مود رانندگی آرام (Comfort)، اسپرت و پیست میزان مصرف سوخت، نحوه‌ی پاسخ پیشرانه و عملکرد سیستم تعلیق را مدیریت می‌کنند.

    در قسمت عقب ۷۲۰S، دیفیوزر هوشمند این خودرو با زاویه‌ی ۳۰ تا ۸۰ درجه وجود دارد تا با ۸ حالت مختلف، علاوه بر تأمین نیروی عمودی به هنگام سرعت‌گیری یا ترمز، بهترین شرایط آیرودینامیک را فراهم کند. اگزوزها درقسمت بالا و نزدیک به اسپویلر قرار گرفته‌اند؛ اما هواکش پیشرانه در کنار گلگیرهای عقب است تا از گرمای اگزوز دور باشد و هوای خنک را از سطح جانبی دریافت کند.

    بخش فلزی توربوشارژ این خودرو از ترکیب آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است تا وزن کم و قابلیت خنک‌شوندگی بالایی داشته باشد. یک سیستم کمکی در حالت سکون خودرو به کمک توربوشارژ می‌آید و با گردش آن، درحالتی که فشار خروجی اگزوز کم است، قدرت مورد نیاز توربوشارژ را تأمین می‌کند. این سیستم در مقایسه با مدل‌های قبلی مکلارن مثل ۶۵۰S و ۶۷۵LT، عملکرد بهتری دارد.

    در مقایسه با نسخه‌های مختلف پورشه ۹۱۱ که در سال‌های اخیر به‌عنوان بهترین خودروی اسپرت با قابلیت استفاده‌ی روزانه مطرح بوده است، مکلارن ۷۲۰S در مود رانندگی آرام بسیار نرم و کم‌صدا عمل می‌کند. صدای چرخش لاستیک‌ها بسیار کمتر از پورشه ۹۱۱ به داخل کابین نفوذ می‌کند؛ ضمن اینکه با داشتن فضای بار ۱۵۰ لیتری و کابین ۲۱۰ لیتری، از دیگر خودروهای این کلاس متمایز است. علاوه بر این‌ها، لاستیک‌های ارزشمند پیرلی زیرو برای ۷۲۰S قابل سفارش خواهد بود که هرچند برای حرکت در سرعت‌های بالا انتخاب اول ابرخودروسواران جهان محسوب می‌شود؛ تأثیر زیادی بر آرامش کابین در سرعت‌های پایین دارد.

    کریس گودوین، عضو ارشد مکلارن در تست‌های رانندگی می‌گوید: «عمکرد دریچه‌های ورودی هوای پیشرانه، در هر دو حالت باز و بسته؛ اهمیت زیادی دارد.» این موضوع در بحث کالیبره کردن قدرت پیشرانه، تأثیرگذار است و می‌تواند گشتاور انتقالی به چرخ‌های عقب را تنظیم کند تا حرکتی نرم و بدون تنش یا نوعی هرزگردی برای دریفت تأمین کند. فناوری VDC (مخفف عبارت Variable Drift Control) می‌تواند، کنترل فوق‌العاده‌ای بر سیستم کنترل کشش ۷۲۰S داشته باشد تا راننده، همانند یک حرفه‌ای از دریفت‌ کردن لذت ببرد. گودوین معتقد است این فناوری اعتماد به‌ نفس راننده را افزایش می‌دهد تا سیستم‌های مدرن خودروهای مسابقه‌ای در کلاس GT۳ را تجربه کند.

    مدل ۷۲۰S را می‌توان شاهکاری تازه در تاریخ مکلارن دانست که مثل یک اثر هنری، اصول ساخت یک ابرخودرو در آن رعایت شده است تا با وزن کم و پیشرانه‌ای قدرتمند، تجربه‌ی کم‌نظیری از رانندگی با یک خودروی سوپراسپرت به ارمغان آورد. سطح فناوری‌های به‌کاررفته در این خودرو بسیار خوب است؛ اما راننده می‌تواند با خاموش کردن آن‌ها، لذت یک رانندگی خالص را تجربه کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=710

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم