• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

  • کد خبر : 266553
  • 20 آذر 1400 - 5:47
مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه تراشی کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش اوراق بدهی توسط دولت، […]

  • مولدسازی دارایی‌ها و اصلاح نظام مالیاتی؛ راه برون رفت از کسری بودجه

    دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه تراشی کنند.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش اوراق بدهی توسط دولت، دولت های آینده را بدهکار می‌کند به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: کسری بودجه و تورم در کشور باعث شده اقتصاد کشور با نوسان‌های بسیار مواجه شود و قابلیت پیش‌بینی‌پذیر بودن خود را از دست دهد.

    جبار کوچکی‌نژاد افزود: در دولت گذشته اوراق بدهی بسیاری منتشر و از بانک مرکزی نیز استقراض شد به طوری که منابع بسیاری در قالب فروش اوراق بدهی هزینه شد بدون اینکه سودی برای کشور داشته باشد.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: زمانی که هزینه دولت با درآمد هماهنگ نباشد، کسری بودجه در کشور حتمی است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه هزینه‌های زیادی به دولت جدید تحمیل شده است.

    وی با بیان اینکه دولت باید اکنون به دنبال کسب منابع پایدار باشد، گفت: تورم بالا در کشور نشان از صرف منابع فراوان و بی‌تاثیر در اقتصاد دارد. در چنین شرایطی دولت باید مسیر کاهش هزینه‌ها را طی کند و با حرکت در مسیر صرفه‌جویی منابع، برخی هزینه‌های بودجه‌ای را محدود کند.

    وی تصریح کرد: دولت در بحث مربوط به کسری بودجه و جبران آن باید فروش اموال مازاد و سهام شرکت‌ها را در نظر داشته باشد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری باید با حرکت در مسیر صرفه‌جویی مانع از فرار مالیاتی شود و از این طریق منابع مالی خود را افزایش دهد و دولت و مجلس نباید این روزها به سمت تصویب طرح‌های هزینه بر بروند زیرا تا زمانی که از کسب درآمدهای خود مطمئن نشوند نباید هزینه‌تراشی کنند.

    کوچکی نژاد تاکید کرد: دولت ملزم به سر و سامان دادن به اوضاع داخلی کشور است و شفاف سازی در اقتصاد می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد بنابراین، دولت باید ضمن اصلاح روش‌ها به اقتصاد کشور ثبات بدهد.

    *خبرنگار : پروین خدادادی

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=266553

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم