نماد سایت پول بانک

موضوع وعده دولت در مورد واردات ۲۰۰ هزار خودرو انکار شد!

موضوع وعده دولت در مورد واردات ۲۰۰ هزار خودرو انکار شد!
  • یک کارشناس حوزه خودرو اظهار کرد: محدودیت‌ها در واردات خودرو به کشور به دلیل کمبود ارز یا مقررات قانونی نیست، بلکه نفوذ افرادی است که از این موقعیت بهره می‌برند. این ادعا را حسین رحیمی‌نژاد، کارشناس خودرو، در یک گفت‌وگو با روزنامه اعتماد مطرح کرد.

    به تصریح رحیمی‌نژاد، کمبود ارز تا کنون به محدودیت واردات خودروها منجر نشده است. او تاکید کرد که اصلی‌ترین عامل این مشکل نفوذ افرادی است که از ممنوع کردن واردات خودروها سود می‌برند.

    به نظر می‌رسد واردکنندگان انحصاری خودرو، با مانع‌تراشی‌ها، از واردات خودروها جلوگیری می‌کنند و از این وضعیت بهره‌مند می‌شوند. این واردکنندگان با داشتن کمتر از 20 درصد از بازار، با استفاده از حداقل سرمایه، سود بسیار زیادی کسب می‌کنند. در صورت آزاد شدن واردات، میزان سود این واردکنندگان کاهش می‌یابد و آنها برای حفظ سود کنونی خود باید سرمایه بیشتری را به کار بگیرند.

    مانع‌تراشی‌ها در واردات خودرو، به خودروسازان کمکی نمی‌کند و حتی باعث زیان آنها می‌شود. چرا که خودروسازان دارای محدودیت قیمتی هستند و بیشتر خودروهای آنها قیمتی زیر یک میلیارد تومان دارند. اکثر خودروهای وارداتی هم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند. بنابراین، مانع‌تراشی‌ها در بخش واردات خودرو، تأثیری بر فروش و بازار خودروسازان ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل