• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

موضوع وعده دولت در مورد واردات ۲۰۰ هزار خودرو انکار شد!

  • کد خبر : 343328
  • 25 فروردین 1403 - 13:50
موضوع وعده دولت در مورد واردات ۲۰۰ هزار خودرو انکار شد!

یک کارشناس حوزه خودرو اظهار کرد: محدودیت‌ها در واردات خودرو به کشور به دلیل کمبود ارز یا مقررات قانونی نیست، بلکه نفوذ افرادی است که از این موقعیت بهره می‌برند. این ادعا را حسین رحیمی‌نژاد، کارشناس خودرو، در یک گفت‌وگو با روزنامه اعتماد مطرح کرد. به تصریح رحیمی‌نژاد، کمبود ارز تا کنون به محدودیت واردات […]

  • یک کارشناس حوزه خودرو اظهار کرد: محدودیت‌ها در واردات خودرو به کشور به دلیل کمبود ارز یا مقررات قانونی نیست، بلکه نفوذ افرادی است که از این موقعیت بهره می‌برند. این ادعا را حسین رحیمی‌نژاد، کارشناس خودرو، در یک گفت‌وگو با روزنامه اعتماد مطرح کرد.

    به تصریح رحیمی‌نژاد، کمبود ارز تا کنون به محدودیت واردات خودروها منجر نشده است. او تاکید کرد که اصلی‌ترین عامل این مشکل نفوذ افرادی است که از ممنوع کردن واردات خودروها سود می‌برند.

    به نظر می‌رسد واردکنندگان انحصاری خودرو، با مانع‌تراشی‌ها، از واردات خودروها جلوگیری می‌کنند و از این وضعیت بهره‌مند می‌شوند. این واردکنندگان با داشتن کمتر از 20 درصد از بازار، با استفاده از حداقل سرمایه، سود بسیار زیادی کسب می‌کنند. در صورت آزاد شدن واردات، میزان سود این واردکنندگان کاهش می‌یابد و آنها برای حفظ سود کنونی خود باید سرمایه بیشتری را به کار بگیرند.

    مانع‌تراشی‌ها در واردات خودرو، به خودروسازان کمکی نمی‌کند و حتی باعث زیان آنها می‌شود. چرا که خودروسازان دارای محدودیت قیمتی هستند و بیشتر خودروهای آنها قیمتی زیر یک میلیارد تومان دارند. اکثر خودروهای وارداتی هم قیمتی بیش از یک میلیارد تومان دارند. بنابراین، مانع‌تراشی‌ها در بخش واردات خودرو، تأثیری بر فروش و بازار خودروسازان ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343328

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم