• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

موسوی در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای سازمان: سال گذشته بالغ بر ۴۳ پروژه درمانی را به پایان رسانده ایم

  • کد خبر : 311147
  • 18 بهمن 1401 - 1:16
موسوی در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای سازمان: سال گذشته بالغ بر ۴۳ پروژه درمانی را به پایان رسانده ایم

پول بانک: بر اساس قانون بودجه و هر آنچه که در تعهدات دولت است، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اقشار خاص داریم و حمایت می‌شوند.

  • مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حسابرسی تأمین اجتماعی، بازرسی دفاتر انجام خواهد شد و تلاش است به سمتی برویم که در نظام هوشمندسازی زحمت حسابرسی را بر دوش کسی نگذاریم و به سمت خوداظهاری بیمه‌ای حرکت کنیم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری تشریح مهم‌ ترین اقدامات و دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی، صبح امروز دوشنبه 17 بهمن ماه 1401، با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

    میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی

    میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در ابتدای این نشست خبری گفت: ۴۴ سال تجربه را پشت سر داریم که پر از اقتدار، پیروزی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف است که محصول تلاش و جهاد ایستادگی است.

    وی با مقایسه قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: در پیش از انقلاب حدود ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند در حالی که امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بیان داشت: در حوزه بیمه درمان تقریباً صد در صد آحاد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت و درمان قرار گرفتند که در حدود ۵۴ درصد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

    موسوی اظهار کرد: تحت کل مستمری بگیران در سال ۵۶ حدود ۸۰ هزار نفر بودند و امروز سه میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده داریم.

    وی اذعان کرد: پس از انقلاب کمک‌های دولت برای بیمه اقشار خاص را داریم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، عنوان کرد: حدود ۲۷۰ هزار قالیباف را سهم کارفرمایی را دولت تقبل کرده و مجموع کمک دولت امروز بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را از ۱۵ میلیون نفر شامل می‌شود.

    موسوی ادامه داد: امروز بالغ بر ۴۰۰ مرکز درمانی بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی داریم و بالغ بر ۵۰ هزار قرارداد خدمات درمانی ارائه می‌شود.

    وی اظهار کرد: روزانه حدود یک میلیون نفر خدمات سرپایی ارائه می‌شود و روزانه حدود ۱۳ هزار نفر خدمات بستری در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود و یکی از روش‌های نوین عمل جراحی قلب در بیمارستان لواسانی بر یک بیمار ۳۵ ساله انجام شد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: با انقلاب اسلامی انقلابی در ارائه خدمات اجتماعی در حوزه تأمین اجتماعی رقم خورد؛ البته همچنان با آرمان خود فاصله داریم.

    موسوی، در ادامه عنوان کرد: در طی مدتی که توفیق خدمت داشتیم تمرکز راهبردی بر چالش‌های سازمان رخ داد و بر هشت هدف راهبردی متمرکز شدیم.

    وی در ادامه گفت: یکی از راهبردها توسعه پوشش بیمه همگانی برای آحاد جامعه است که با دو هدف همراه بود؛ اگر امروز ناترازی منابع داریم حتماً باید از این ظرفیت ۳۰ درصد باقی مانده استفاده کنیم و پنجره فرصت ما جمعیت ۳۰ درصد بیمه نشده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، عنوان کرد: با اجرای طرح بسمه خانوار ایرانی توانستیم تعدادی از اقشار را تحت پوشش قرار دهیم و امسال یک بیمه بیمه شده را هدف گذاری کردیم که تاکنون ۸۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید تحت پوشش قرار گرفته‌اند و ادامه خواهد داشت.

    موسوی در ادامه بیان کرد: از دیگر اهداف راهبردی، اصلاح و ساماندهی صندوق‌های تأمین اجتماعی بود که باید حتماً به سمت اصلاحات و توانمندسازی برویم. اصلاح ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی در حال انجام است.

    وی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر پشت نوبت برای بیمه کارگران ساختمانی داریم که با ابلاغ این قانون انجام خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه پنج لایه در راستای اصلاحات فنی، ساختاری، محاسباتی و سنجه‌ای تقدیم دولت شده تا حوزه بیمه‌ای را در راستای توانمند کردن آحاد جامعه احیا کنیم، گفت: این مسیر، مسیری است که می‌تواند مشکلات اساسی صندوق را برای سال‌های بسیار طولانی حل کند.

    موسوی اظهار کرد: سال ۹۰ تا ۹۲ حدود ۱۹ درصد بازنشستگی ما پیش از موعد بودند و متوسط عمر بعد از بازنشستگی بیش از ۲۴ سال است که عدد نگران کننده‌ای است.

    وی عنوان کرد: اعداد کسری منابع ما در برخی از ماه‌ها قابل توجه است اما تعهدات ما به موقع محقق شده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه به رغم تعهدات حقوق و مستمری که تکلیف ماست، توسعه خدمات جزو اولویت‌های ما در اهداف راهبردی است، اذعان کرد: اولویت درمان جز اولویت‌های برجسته ما بوده است. امسال رشد ۱۲۰ درصدی را در هزینه‌های درمانی که باید تقبل می‌کردیم را شاهد هستیم و در حال حاضر عدد حمایت از بازنشستگان در بیمه تکمیلی افزایش پیدا کرده است.

    موسوی، با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۴۳ پروژه درمانی را به پایان رساندیم، گفت: در همین ایام دهه مبارک فجر دو بیمارستان را افتتاح خواهیم کرد که یکی بیمارستان صد تختخوابی هدایت و بیمارستان لنگرود است و حدود ۲۵۶ تخت به تخت‌های بیمارستانی ما اضافه خواهد شد.

    وی در ادامه بیان کرد: پوشش بیمه ناباروری برای اولین بار رخ داد و تحت پوشش قرار گرفتن برخی از داروهای خاص و در طرح دارویار به طوری که حدود ۲۴۳ قلم دارو را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دادیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان تحقق پیدا کرده که البته هدف گذاری ما ۴۰۰ هزار مورد بوده است.

    موسوی، با بیان اینکه در حوزه کسب و کار و رفع موانع کارفرمایی باید به سمتی برویم که مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم، عنوان کرد: از ۳۰ خدمت غیرحضوری به ۴۲ خدمت رسیدیم که تا پایان سال ۱۰ خدمت دیگر اضافه خواهد شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نسخه الکترونیک پیاده سازی شده است.

    وی بیان کرد: ۱۲ راهبرد را در حوزه سرمایه گذاری توسط شستا آماده شده و ۹۰ پروژه توسعه‌ای را خواهیم داشت و در سال مالی اخیر عدد قابل قبولی را در رشد تجمعی داشته است و در سود تجمیعی ۴۵ درصد رشد را شاهد بودیم.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در حوزه مبارزه با فساد از ایجاد کمیته صیانت خبر داد و گفت: اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و رقم‌های هزار میلیاردی در برخی از پرونده‌ها مطرح بود که با قوت ادامه دارد.

    موسوی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بدهکار نظام بانکی بودیم که از محل واگذاری سهام ۸۸ هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین تسویه بانکی رخ داد و بزرگ‌ترین افزایش سرمایه را در نظام بانکی خواهیم داشت که تراز بانک رفاه را در بین بانک‌های کشور خوب و مثبت خواهد کرد.

    وی در ادامه بیان کرد: سر جمع تسویه بدهی دولت به تأمین احتماعی در این دوره بی سابقه بوده که انتظار است در سال آینده این مسیر ادامه پیدا کند و بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی رقم خورده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در خصوص موضوع برخی از خدمات دارویی و بیمارستان میلاد، بحث تعهد خدمات دارویی سازمان در خصوص داروهایی که در شورای عالی بیمه است، صد در صد کامل است و در بیماری‌های خاص مانند دیالیز کسی حق دریافت هزینه‌ای ندارد و جزو بیماری‌های خاص است.

    موسوی، در ادامه بیان کرد: در خصوص بیمه آتیه در سال گذشته اعتراضات زیادی بوده که قرارداد آن توسط کانون منعقد شده و ما تعهد کردیم با هر جا قرارداد بسته شود ۵۰ درصد هزینه را تقبل می‌کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در رابطه با زمان عملیاتی شدن همسان‌سازی، هر سال به آن ضریب خواهد خورد و متناسب‌سازی انجام شده است. در بودجه امسال این موضوع فریز نشده و افزایش سنواتی خواهد بود که فاصله متناسب با رشد بودجه، رشد پیدا کند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در حسابرسی تأمین اجتماعی، بازرسی دفاتر انجام خواهد شد و تلاش است به سمتی برویم که در نظام هوشمندسازی زحمت حسابرسی را بر دوش کسی نگذاریم و به سمت خوداظهاری بیمه‌ای حرکت کنیم.

    موسوی، در ادامه بیان کرد: در کرونا سه هزار میلیارد تومان استمهال و بخشش را در حوزه بیمه‌ای با کارفرمایان داشتیم و در اتفاق زلزله خوی دو مأموریت را به عزیزان دادیم؛ اول اینکه هر آنچه که در خوی امکانات داریم بسیج شود و از فرصت ما برای عزیزان استفاده شود و در حوزه بیمه‌ای علاوه بر کمک موردی، در کنار کارفرمایان قرار گرفتیم تا با استمهال و تسهیل گری رفع موانع کنیم.

    وی در خصوص جلوگیری از اختلاف در باب بازنشستگان گفت: با هیأت امنا اختلافی در گذشته نداشتیم و اصلاحات به موجب قانون انجام پذیرفت. امسال نیز باید مشخص شود که ضریب دستمزد چه می‌شود و گفت و گوها در حال انجام است و قطعاً پس از تصویب، هیأت مدیره تأمین اجتماعی در خصوص این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در مورد اقشار خاص گفت: بر اساس قانون بودجه و هر آنچه که در تعهدات دولت است، دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اقشار خاص داریم و حمایت می‌شوند.

    موسوی، در پایان سخنان خود گفت: در خصوص جبران بدهی دولت، پیش‌بینی‌ها در بودجه کاملاً مشخص است و اگر در قالب مولدسازی قرار شد اموالی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد، هیچ‌گاه بدون بررسی انجام نخواهد شد. سال گذشته سهامی را می‌خواستند به ما بدهند که زیان‌ده بود که ما نپذیرفتیم و بر همین اساس حق تأمین اجتماعی است که بررسی سپس اتخاذ تصمیم کند.

    خبرنگار: کوروش جم

    آلبوم تصاویر

    فیلم های ویدئویی

    فیلم 1

    فیلم 2

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=311147

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم