• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

مهندس کلانتری در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون بیان کرد: ارزش سهام سهامداران شرکت های سهام عدالت در سراسر کشور در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می گردد

  • کد خبر : 10170
  • 11 شهریور 1397 - 22:37
مهندس کلانتری در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون بیان کرد: ارزش سهام سهامداران شرکت های سهام عدالت در سراسر کشور در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می گردد

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح روستا تعاون ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان از ۴ بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک پرداخت شده و پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.

  •  

    معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح روستا تعاون ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان از ۴ بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک پرداخت شده و پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری مهندس سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به مناسبت هفته تعاون، صبح امروز یکشنبه 11 شهریور ماه 97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

    مهندس سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

    مهندس سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ابتدای این نشست خبری گفت: در یک سال گذشته ۴۲۰۰ تعاونی جدید ایجاد شده که ۷۳۸۰۰ شغل جدید به همراه داشته است.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از بهره برداری از ۴۲۵ طرح تعاونی خبر داد و گفت: این طرح ها موجب ایجاد ۱۵ هزار و ۷۰۰ شغل جدید شده است.

    وی به نقش تعاونی ها در حوزه مدیریت منابع آب و کشاورزی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات روستاها و تعاونی های کشاورزی در بخش منابع آب و خشکسالی است که تعاونی های آب بران روستاها مدیریت منابع آب را برعهده دارند.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: همچنین در این بخش تعاونی های کشاورزی، آب، فاضلاب و مدیریت منابع مراتع و جنگل ها را داریم که نقش آنها محدود کردن چرای دام روستائیان در بخش خاصی از مرتع برای دامداران بوده و در نهایت تولید علوفه بهینه شده و همچنین از منابع مرتع برای تولید ماهی و گیاهان دارویی استفاده می شود.

    مهندس کلانتری، با تاکید بر نقش تعاونی ها در کوچک سازی دولت و واگذاری پروژه ها به شرکت های تعاونی افزود: در پنج سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۰۰ تعاونی جدید ایجاد شد که رشد ۷۶ درصدی از نظر تعداد تعاونی را داشته ایم. همچنین ۳۵۳ هزار شغل جدید از محل اقتصاد تعاونی ها ایجاد شده است که رشد ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

    وی اعلام کرد: در پنج سال گذشته۶ هزار و ۴۰۰ تعاونی جدید کشاورزی، ۴ هزار و ۴۰۰ تعاونی صنعتی، ۲۵۰ تعاونی معدن، ۶۸۰ تعاونی فرش دستباف و ۷ هزار و ۴۵۰ تعاونی خدمات در حوزه های مختلف و ۲۵۶ تعاونی حمل و نقل راه اندازی شده است.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: طی یک سال اخیر از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۴هزار و ۲۰۰ تعاونی جدید ایجاد شد که ۷۳ هزار و ۸۰۰ شغل با خود به همراه داشته است.

    مهندس کلانتری، گفت: همچنین با حضور سرپرست ۴۲۵ طرح تعاونی جدید رونمایی شد که راه اندازی این تعاونی ها ۱۵ هزار و ۵۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

    وی درباره وام ویژه اشتغال تعاونی های روستایی گفت: در طرح روستا تعاون ۴ هزار و ۸۰۰ تعاونی روستایی ثبت نام کرده اند که تاکنون ۹۱۶ میلیارد تومان از ۴ بانک عامل بخش کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک پرداخت شده و پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر هم مصوب شده است.

    معاون وزیر تعاون با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در کشور عضو تعاونی ها هستند، گفت: از آنجایی که تعاونی ها را خود اعضا را اداره و کنترل می کنند کمترین فساد در مجموعه تعاونی ها شاهدیم.

    مهندس کلانتری به نقش تعاونی ها در فقرزدایی از مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تعاونی ها با استفاده از پول های خُرد مردم ایجاد شده و علاوه بر ایجاد اشتغال به جمع آوری نقدینگی نیز می پردازند.

    وی عنوان کرد: با هر تعاونی جدید به طور میانگین ۱۴ تا ۱۵ شغل ایجاد می شود.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره تعاونی های مسکن گفت: تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن ساخته شده است و در خصوص تعاونی های مسکن مهر نیز پیش بینی می شود تا پایان امسال پرونده مسکن مهر متعلق به تعاونی ها بسته شود.

    مهندس کلانتری٬ درباره مصوبه دولت در تخصیص ۲۵ میلیارد تومان به تعاونی های سهام عدالت از محل سود سهام عدالت که از سوی مجلس با مخالفت روبرو شد، گفت: قرار بود این ۲۵میلیاردتومان به عنوان کارمزد از محل سود مشمولان داده شود که مبلغ ناچیزی است اما با توجه به مخالفت مجلس قاعدتا باید سازمان برنامه و بودجه مبلغی را به عنوان جایگزین به تعاونی های سهام عدالت پرداخت کند.

    وی یادآوری کرد: سال قبل سازمان برنامه و بودجه ۳۶ میلیارد تومان به شرکت های تعاونی سهام عدالت از محل بودجه عمومی پرداخت کرده بود.

    معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: ارزش سهام سهامداران شرکت های سهام عدالت در سراسر کشور در مجموع ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد می گردد.

    خبرنگار: محسن امینی راد

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10170

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم