• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
11

مهندس ملکیانی فرد در نشست خبری هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران: سازندگی و ساخت و ساز در هر بخشی نیازمند یک عشق است که نمی ‌توان آن را رها کرد

  • کد خبر : 19347
  • 02 بهمن 1397 - 21:56
مهندس ملکیانی فرد در نشست خبری هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران: سازندگی و ساخت و ساز در هر بخشی نیازمند یک عشق است که نمی ‌توان آن را رها کرد

رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران گفت: اعضای سندیکای شرکت‌های ساختمانی بر ساخت و ساز مسکن مهر نقشی نداشتند؛ اما باید اذعان کرد که ساخت و ساز در بخش مسکن یکی از رشته‌های مورد مسئولیت این سندیکا است. به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، صبح امروز […]

  • رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران گفت: اعضای سندیکای شرکت‌های ساختمانی بر ساخت و ساز مسکن مهر نقشی نداشتند؛ اما باید اذعان کرد که ساخت و ساز در بخش مسکن یکی از رشته‌های مورد مسئولیت این سندیکا است.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، صبح امروز سه شنبه ۲ بهمن ماه ۹۷ ٬ با حضور مهندس منوچهر ملکیانی فرد رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران٬ مهندس محمد عطاردیان٬ مهندس بیژن سعید آبادی٬ دکتر ایرج گلابتونچی و دکتر علیرضا مقدس زاده٬ از اعضای سندیکا٬ خانم نوری روابط عمومی و جمعی از اصحاب رسانه٬ در سالن جلسات سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران برگزار گردید.

    مهندس منوچهر ملکیانی فرد٬ رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران

    مهندس منوچهر ملکیانی فرد٬ در ابتدای این نشست خبری گفت: سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران قدیمی‌ ترین تشکل فنی و مهندسی کشور است که در ساماندهی سازندگی ایران نقش تراز اولی داشته است.

    وی ادامه داد: سازندگی و ساخت و ساز در هر بخشی نیازمند یک عشق است که نمی‌توان آن را رها کرد. بنابراین باید از پایه‌گذاران سندیکای شرکت‌های ساختمانی که سال تاسیس آن به 1324 باز می‌گردد، تشکر کرد.

    رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران٬ با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم و رفع اشغال کشور به دلیل نیاز شدید کشور به ساخت زیربناها و رفع نیازهای اولیه مردم برنامه هفت ساله اول عمرانی تهیه شد، ‌گفت: در سال 1328 و براساس مصوبه مجلس و آشکار شدن نیاز به سازمان برنامه‌ ریزی به صورت دائم دوران سازمان موقت برنامه به پایان رسید و سازمان برنامه عملا شروع به کار کرد، بنابراین ملاحظه می‌شود که تاریخ ثبت سندیکا کمی جلوتر از شروع برنامه عمرانی اول و بیش از یکسال جلوتر از شروع به کار سازمان برنامه فعلی بوده است.

    مهندس ملکیانی فرد٬ با بیان اینکه باید به دوراندیشی و مسئولیت ‌شناسی جمعی از فرهیختگان پیشرو که معتقد بودند که ایران باید به دست توانای ایرانی ساخته شود، ارج نهاد٬ گفت: افرادی که این سندیکا را با هدف هم‌اندیشی، ایجاد رقابت سالم و ایجاد ضوابط دقیق در امر احداث که طرح‌ها ماندگار باشند و نهایت افزایش بهره‌وری در صرف  هزینه‌ها را پایه‌گذاری کردند و این مهم را از طریق بالاترین کیفیت در اجرای کوتاه‌ کردن زمان اجرا قیمت تمام شده متناسب و شفاف پایه‌گذاری کردند، همواره درود فرستاد.

    وی بیان داشت: سندیکای شرکت‌های ساختمانی 30 سال قبل از انقلاب بی ‌وقفه در ساخت زیربناهای کشور بخش خصوصی را حول محور منافع ملی هدایت،‌ حمایت و نظارت کرد و 40 سال پس از انقلاب نیز با تلاشی مضاعف به دلیل دشواری ‌های ناشی از جنگ تحمیلی و حذف اقتصادی پرچمدار ساخت زیربناهای کشور بودند.

    رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران٬ پیرامون اینکه ساخت و ساز در کشور به ویژه در بخش مسکن از ساماندهی لازم برخوردار نیست و علیرغم سهم 90 درصدی بخش خصوصی در ساخت و ساز٬ دولتها هیچ گاه در تصمیم ‌گیری‌ها بخش خصوصی را مشارکت نمی ‌دهند، گفت: قیمت تمام شده مسکن در کشور گم است و از آنجا که ایران یک کشور زلزله‌خیز است، اما به وضوح شما کمترین آسیب را در پل‌ها و جاده‌ها می ‌بینید.

    مهندس ملکیانی فرد٬ با بیان اینکه ساختمان‌هایی که با کمک سندیکای شرکت‌های ساختمانی ساخته شده‌اند در زمان زلزله کمترین آسیب را دیده‌اند،‌ گفت: متاسفانه اکثر تصمیم‌گیری‌های دولتی بدون حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد و پشت درهای بسته برای آن بخش تصمیم‌گیری می‌شود.

    وی ساماندهی ساخت ‌و ساز را یکی از اهداف این سندیکا بیان کرد و گفت: سازندگان همواره بعد از ارائه نقشه وارد عملیات اجرایی می ‌شوند، بنابراین اجرای مراحل ساخت که توسط اعضای این سندیکا صورت می‌گیرد، بدون نقص است.

    رئیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران٬ تاکید کرد: اعضای سندیکای شرکت‌های ساختمانی بر ساخت و ساز مسکن مهر نقشی نداشتند؛ اما باید اذعان کرد که ساخت و ساز در بخش مسکن یکی از رشته‌های مورد مسئولیت این سندیکا است؛ چرا که اعضای این سندیکا در سد سازی، ‌تونل‌ سازی و راه ‌سازی نیز فعالیت می‌ کنند.

    مهندس ملکیانی ‌فرد تصریح کرد: در بخش مسکن مشکلات زیادی وجود دارد و متاسفانه ساخت مسکن در اختیار مهندسان نیست و این پول است که در این بخش حاکم شده است.

    وی در مورد کارت اعتباری مصالح ساختمانی که این روزها توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌ شود، گفت: در این مورد هیچ مشورتی با ما نشده است. بنابراین باید اذعان کرد وقتی واردات آهن صورت می ‌گیرد، باید آهن‌الات استاندارد وارد کشور شود، پس اگر استاندارد پایینی در تیرآهن داشته باشیم آن ساختمان سریع و به آسانی ویران خواهد شد.

    گفتنی است٬ آیین بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سندیکای شرکت‌های ساختمانی ایران، روز سه شنبه 9 بهمن ماه سالجاری٬ در مرکز همایشهای بین المللی کتابخانه ملی برگزار می ‌شود. قرار است در این مراسم از خدمات بسیاری از فعالان عرصه خدمات فنی و مهندسی و پیشکسوتان حوزه ساخت و ساز کشور قدردانی گردد.

    خبرنگار: رضا مرادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=19347

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم